Kirjoittaja Aihe: V Slider / B-juna  (Luettu 41682 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Paroni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 311
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #22 : 12-08-2010, 14:00:58 »
Kiskottiin niitä talvellakin mut siinä täytys vaan pitää huolta et linkin keulaan löytyy aina painoa. Ja mikä täs maas nyt ois tehty järkevästi kuljetusalan osalta?

Poissa Bandit

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 40
  • Sukupuoli: Mies
  • Teen sen minkä aikamies vain voi.
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #23 : 29-08-2010, 16:50:05 »
Koko viime talvi liikennöitiin B-junalla , eikä mitään isonpia ongelmia.
Vaikka paino jakauma oli välillä turhankin perä voittoinen.

Poissa Johnny

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 288
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Johnny
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R500 -17
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #24 : 03-09-2010, 13:16:42 »
Noni, ensimmäiset 700km V-slideria vedelty..pätevä laitos  :ajoa:

Poissa Kilometrimiljonääri

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Minä nukun päivät ja ajan yöt
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #25 : 03-09-2010, 15:55:45 »
Se etu tossa kyllä menetetään siirtyväakseliseen nähden, että tota ei saa lyhyemmäks. Akselit edessähän siirtyväakselisen linkin saa ilman erikoislupaa ajaa esim. Helsingin keskustan 12 metrin rajoitusalueelle (hetkinen eihän tää mikään etu ollutkaan :koff: ) ja muutenkin mahtuu ajamaan melkeinpä samoihin paikkoihin kuin täysperänveturilla.

Poissa rekamies

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 350
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Rekamies
  • Työajokki: LoLvo ja Scania
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #26 : 03-09-2010, 21:30:06 »
Noni, ensimmäiset 700km V-slideria vedelty..pätevä laitos  :ajoa:

niin tuntuu olevan. kävi yks kelpon mersu purkaaantumassa tossa terminaalilla ja esitteli tota laitosta.

Poissa Johnny

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 288
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Johnny
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R500 -17
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #27 : 04-09-2010, 18:12:57 »
kävi yks kelpon mersu purkaaantumassa tossa terminaalilla ja esitteli tota laitosta.
Kelpon väriläiskä, toista kelpo linkkiä vetelee sinertävä TGA MAN :)

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #28 : 07-09-2010, 00:52:13 »
Noni, ensimmäiset 700km V-slideria vedelty..pätevä laitos  :ajoa:

pätevä? mihin verrattuna?  ??? Mun mielestä puolikasta parempaa ookaan..siis kuskin kannalta. tietty jos pelkkää nuppiautoa sais ajaa  :aamen:

Kuinkahan moni noista dhl:n yms beetsugutsugu-miehistä saa täysperävaunukuskin palkkaa?  ??? ei se enää mikään puolikas ole...
Escucha el Oi!

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #29 : 07-09-2010, 09:07:03 »
pätevä? mihin verrattuna?  ??? Mun mielestä puolikasta parempaa ookaan..siis kuskin kannalta. tietty jos pelkkää nuppiautoa sais ajaa  :aamen:

Kuinkahan moni noista dhl:n yms beetsugutsugu-miehistä saa täysperävaunukuskin palkkaa?  ??? ei se enää mikään puolikas ole...
Eihän ne autotkaan saa kuin puolikkaan kilometrihinnan niin kuinka nyt kuljettajakaan enempää vois saada? :tök:

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #30 : 08-09-2010, 18:37:13 »
Eihän ne autotkaan saa kuin puolikkaan kilometrihinnan niin kuinka nyt kuljettajakaan enempää vois saada? :tök:

niinpä.

Eli h*lvetin pätevä laitos niinkuin todettu.. Kunhan ei itse omista sitä veturia tai aja sitä  :aamen:
Escucha el Oi!

Poissa Johnny

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 288
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Johnny
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R500 -17
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #31 : 09-09-2010, 00:20:15 »
Muiden palkoista en tiedä mutta ainakin omalle kohdalle tuli palkka kuin olisin ajanut täysperällä. pätevä oli ehkä vähän väärä sana mut ei se vastenmielinen ole, rauhallisempi ajaa kuin olisin moduuli.

Poissa Jouni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jouni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: M.A.N
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #32 : 09-09-2010, 10:56:30 »
tyhmiä kyselee, mutta kauanko tollasen v-sliderin pätkiminen kestää? siis jättää toi taaempi vaunu pois ja laittaa linkin "kasaan"?

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #33 : 09-09-2010, 11:14:48 »
tyhmiä kyselee, mutta kauanko tollasen v-sliderin pätkiminen kestää? siis jättää toi taaempi vaunu pois ja laittaa linkin "kasaan"?
Normi b-juna ottaa sellaisen 4 minuuttia eli onhan se työläs mut onneks joutuu tosi harvoin katkoo...

Poissa Jouni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jouni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: M.A.N
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #34 : 09-09-2010, 11:18:15 »
Normi b-juna ottaa sellaisen 4 minuuttia eli onhan se työläs mut onneks joutuu tosi harvoin katkoo...

Juujuu.Eikö tota vaan pohdiskelin, että jos tarvis pari kertaa vuorossa pätkiin...  :vihel:  :vihel:

Tietty jos vaunuun asentais ne ilmajalat yms... ja olis tollanen v-slider niin...  :ide3:  :vihel:

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #35 : 09-09-2010, 11:27:53 »
Juujuu.Eikö tota vaan pohdiskelin, että jos tarvis pari kertaa vuorossa pätkiin...  :vihel:  :vihel:

Tietty jos vaunuun asentais ne ilmajalat yms... ja olis tollanen v-slider niin...  :ide3:  :vihel:
Eipä toi v-slider varmaan hirveesti nopeuta toimintaa kun yhden kerran joutuu vähemmän pihalle hyppään mut se on kuulemma aika hidas liukumaan sinne perään ja toistepäin... Tiedä sitten ku en oo ikinä sellaista nähnyt kun siirretään... Muuten kyllä ihan pätevä laitos ja mukava vetää perässään. Vaatis vaan ehdottomasti takateliauton niin olis paljon mukavampi peruutella kun kääntyis nopeammin...

Poissa rekamies

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 350
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Rekamies
  • Työajokki: LoLvo ja Scania
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #36 : 09-09-2010, 13:06:23 »
Eipä toi v-slider varmaan hirveesti nopeuta toimintaa kun yhden kerran joutuu vähemmän pihalle hyppään mut se on kuulemma aika hidas liukumaan sinne perään ja toistepäin... Tiedä sitten ku en oo ikinä sellaista nähnyt kun siirretään... Muuten kyllä ihan pätevä laitos ja mukava vetää perässään. Vaatis vaan ehdottomasti takateliauton niin olis paljon mukavampi peruutella kun kääntyis nopeammin...

Yhen kerran ooon nähny kun kuski siirsi "pätkää". Ei liikkunu kovin joutuin ja piti melkosta kitinää.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #37 : 09-09-2010, 15:50:57 »
Yhen kerran ooon nähny kun kuski siirsi "pätkää". Ei liikkunu kovin joutuin ja piti melkosta kitinää.

Homma voisi toimia mitenkuten jos sliderin ohjaus olisi hytissä (no tän ihan varpilla on EUvostoliiton kypäränkäyttösängyssäkomitea jo ehtinyt kieltää?) ja rulo-ovi kaapin perässä (eihän sinne pieneen rakoon ihan tolkuttomasti luulisi lunta ja jäätä kertyvän?) niin homma saattaisi toimia.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Johnny

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 288
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Johnny
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R500 -17
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #38 : 09-09-2010, 16:05:27 »
Yhen kerran ooon nähny kun kuski siirsi "pätkää". Ei liikkunu kovin joutuin ja piti melkosta kitinää.
Pätkän siirtämiseen menee pyöreesti 2min päästä päähän.

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1104
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #39 : 16-09-2010, 13:15:25 »
Lenny tästä onkin jo aikaisenmin kirjoittanu ...Katseltiin  johtajan kans powerp-10 tota vak tekelettä... vertailu kohtana firman käytössä oleva närköliäinen n1vuotta vanha,.. vak vetopöytä hemmetin takana.. tarkkana saa olla akselipainojen kans kun lastaa...vak miehet puhuivat et mahdollisuus olis heiman siirtää akselia vielä taaksekkin päin...kyll ne  3aks linkistä myös puhuivat..Noo on se myös närkös aika takana mut ei noin pahasti...  joo tohon kiinnityi huomio et pöytä on (vak) matala eli megan kans kulkee hienosti mut entäs normi?? olen kuullu et kyllä paukkuu kun normi trl etupää paukahtaa välivaunuun kiinni kun perä kulkee taivais... laiva rampit voi olla mielen kiinnoiset? Ei sen puoleen närkös kans hilppasee mut tuhoa ei ole viel tullut...miel kulkee koko ajan norm regastuksen trl 385/55/22.5 Ja manittakoon et onhan meilllä tuo  B- juna toimii hemmetin hyvin... välillä täysperä välil puolikas..ja se se sido rekkaa vain siihen...B vetämiseen... MONIPUOLINEN. mutta onhan se hitaanpi katkoa kuin täysperä.. silti MONIPUOLINEN... niin meitin närkös liikkuu aks... ei huva talvel mut.. sielt rungosta löytyy paikka/korvakkeet hydrauli sylinterille.. ehkä laitamme täsksi talveksi....
« Viimeksi muokattu: 16-09-2010, 16:31:10 kirjoittanut Poke »
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa bliz

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Vanaja 10x4
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #40 : 16-09-2010, 16:18:18 »
Monet maansiirto rekathan on hydraulisella jatkolla et saa täyden painon..oishan tuo hydraulinen akselin liikutus b junaan hiton hyvä..vielä kun sais akselit lukittua et pääsis työntelemään autoa eteenpäin liukkailla.

maansiirrossa nuo lähtee nätisti irti ku vaan pitää kärryn jarrulla vastaan ja työntelee akselilla autoa eteenpäin upoksista...ehkä vois yhistää b junaankin jossei semmosta oo vielä kukaan tehny..

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1104
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #41 : 16-09-2010, 16:45:20 »
Armachinellä on tarjolla b- link lastaus sillalla... tarvii vaan toiseen trailerin etupää tehä haitari ovet... tulee näppärä läpiajo mahdollisuus esim paperin ajoa ajatellen.... onks kait käytössä täys perissä(en 100 varma).... miellä on kans suunnitelmissä joku vastaavan haitari ovi-lippa suunitelma... mut on vie tupakkiaskin piirto asteella... :heko:  Näää suomen kääntyvyys direktiivit pilaavat monet heinot suunnitelma..parikymmentä senttiä tekis paljon.. niin jäis b ja perävaunun ylä nurkkiin pelivaaraa.. tää oli esim.... tietenkin johonkin se raja pitää vetää...mut sais ottaa  mallia ruotsista....esim olis huojentuneempi ajaa takatelillä pelkkää puolikasta.. joskus muinoin 10cm olen saanut sakot...  :de:
« Viimeksi muokattu: 16-09-2010, 16:54:07 kirjoittanut Poke »
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme