Kirjoittaja Aihe: läskikapelli  (Luettu 15740 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
läskikapelli
« : 26-03-2010, 21:53:14 »
Onko hyviä vinkkejä miten sen takaseinän pressun saa vaunun katolle kun lastaa/purkaa ns. tiivisteellisellä ovella eli sellaisella jossa peruutetaan kärryn perä kumimaton palasten väliin ja maton reunat ylettyy juuri takakehän kohdalle jolloin pressun tökkiminen kapellilaudoilla sinne ylös on enempi  tuurilla turaamista kuin työtä jonka edes jotenkin osaa ja saattaa joskus hien pintaan ennenkuin edes mitään varsinaista hommaa on edes tehnyt.
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa Kuppis

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 795
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KUPPIS
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FM5
Vs: läskikapelli
« Vastaus #1 : 26-03-2010, 21:54:58 »
Ite oon eka tökkiny laudoil ne kumit siitä eteenpäin, että saapi sit ressun työnnettyy sinne päälle. Ja osa ainaki heittää jo ennen laituria katolle ressut.
Kyllä se siitä sinne taittuu :)

Poissa Tee Koo

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 104
  • Sukupuoli: Mies
Vs: läskikapelli
« Vastaus #2 : 26-03-2010, 23:01:04 »
Tuolla Teem-u:n mainitsemalla tavalla olen lähes aina itse toiminut kun on ollut laituripurku kyseessä. Joissakin tapauksisssa (riippuen laiturin muista rakenteista ja tuulesta) olen vetänyt liinalla tuon roikkuvan pressun ylös korkeuksiin vasta kun auto on laiturissa. Eli siis toinen liinakoukku kiinni pressuun ja toinen pää jonnekin laiturin kattorakenteista. Tosin tässä vaiheessa suurin apu ovat kunnolliset tikkaat jotka pitäisi löytyä jokaisen tirrejä vetävän auton varusteista.

Helpointa on läskikapelin ja tiivistelaiturin kanssa omasta mielestäni se, että peruuttaa auton noin metrin päähän laiturista ja sen jälkeen käy laiturin kautta tökkimässä sivulaudoilla sen pressun katolle. Ja jos on hyvät tiivisteet, niin ei tarvitse laiturista poistuessa muuta kuin ajaa auto pois ja laiturin tiiviste"lerpakkeet" samalla tiputtavat katolla olevan pressun alas valmiiksi :)
Ex-rahtari...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: läskikapelli
« Vastaus #3 : 27-03-2010, 00:20:00 »
puukolla irti..
No ei, kyllä mä olen sen maasta käsin heittänyt laudalla sinne päälle. Jopa N*C:n 4,2m korkeiden läskikapelliräyskien pressut. Ei se vaadi pituutta eikä voimaa, tekniikkalaji :)
Escucha el Oi!

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1050
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: läskikapelli
« Vastaus #4 : 27-03-2010, 15:56:21 »
puukolla irti..
No ei, kyllä mä olen sen maasta käsin heittänyt laudalla sinne päälle. Jopa N*C:n 4,2m korkeiden läskikapelliräyskien pressut. Ei se vaadi pituutta eikä voimaa, tekniikkalaji :)
Ei se muuta vaadi kuin tarpeeksi pitkän laudan... :hattu:
Jaa, kyl´ne on hullui...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: läskikapelli
« Vastaus #5 : 27-03-2010, 16:01:43 »
Ei se muuta vaadi kuin tarpeeksi pitkän laudan... :hattu:

no joo, mutta eikai ne laudat kauheesti vaihtele näissä 13,6m kärryissä, missä on kolme tolppaa.

ei sillä, onhan se hiton paljon kivempi heittää laiturilla seisten. Mutta kyl sen maastakin saa.
Escucha el Oi!

Poissa Kilometrimiljonääri

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Minä nukun päivät ja ajan yöt
Vs: läskikapelli
« Vastaus #6 : 28-03-2010, 20:06:01 »
no joo, mutta eikai ne laudat kauheesti vaihtele näissä 13,6m kärryissä, missä on kolme tolppaa.

ei sillä, onhan se hiton paljon kivempi heittää laiturilla seisten. Mutta kyl sen maastakin saa.
5-laitaisen laudalla meinas olla välillä jo vähän vaikeuksia. :hullu: Maasta käsin itekin on yleensä tullut se pressu nostettua.

Poissa Kettu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 130
  • Sukupuoli: Mies
  • Soi vain suomeksi....
Vs: läskikapelli
« Vastaus #7 : 28-03-2010, 21:12:23 »
5-laitaisen laudalla meinas olla välillä jo vähän vaikeuksia. :hullu: Maasta käsin itekin on yleensä tullut se pressu nostettua.

Lisätään hieman "vaikeus astetta": 5-laitanen jumboraileri, ai että ku ihana talvel(tai kesäl) heittää rätti ylös. Onneks ei enää ol niit.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: läskikapelli
« Vastaus #8 : 28-03-2010, 21:25:52 »
Lisätään hieman "vaikeus astetta": 5-laitanen jumboraileri, ai että ku ihana talvel(tai kesäl) heittää rätti ylös. Onneks ei enää ol niit.

OT: eiks kaikki jumbot ole 5laitasia? jokus semmoseen kävin lastaa ylileveen, vain pokkauksen pääl jäi laidat ja laudat, niin voi vttu et sitä ryänää oli siitä takapäästäkin, laitaa ja lautaa vaikka muille jakaa  :vihel:
Escucha el Oi!

Poissa Kettu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 130
  • Sukupuoli: Mies
  • Soi vain suomeksi....
Vs: läskikapelli
« Vastaus #9 : 28-03-2010, 21:32:45 »
OT: eiks kaikki jumbot ole 5laitasia? jokus semmoseen kävin lastaa ylileveen, vain pokkauksen pääl jäi laidat ja laudat, niin voi vttu et sitä ryänää oli siitä takapäästäkin, laitaa ja lautaa vaikka muille jakaa  :vihel:

On joo ollu ne mitä ite oon vetäny. Tolla onneks niit ei enää ol kommentil tarkotin et ei Rautateil ol niit(tietääkseni,voin kyl ol vääräs). On kans sillai mukava peli lykkii laudal katto etupäähän.Lämmin tulee....

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: läskikapelli
« Vastaus #10 : 04-04-2010, 14:49:03 »
Joopa joo, muistuu elävästi mieleen ne s**tanan VOS-logisticsin jumbo-kärryt, joissa ei sivulautoja ollut ollenkaan ja tuo takaseinän pressu painoi muutenkin kuin synti, siinä kun oli x-muodossa sidontaremmit siellä sisällä...
Sitä oli kiva yrittää maasta käsin lykkiä sinne katolle. Jos ei ollut riittävän pitkää lautaa missään laiturilla, oli tuo jopa mahdotonta.
Eikä se helposti mennyt katolle, vaikka ajoi laituriin ensin kiinni ja yritti siitä sorkkia sitä. Varsinkaan talvella, ku se peräpressu oli kuin peltiä ja ne remmit tönköksi jäätyessään vaikeuttivat hommaa vielä entisestään...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: läskikapelli
« Vastaus #11 : 04-04-2010, 14:51:06 »
Joopa joo, muistuu elävästi mieleen ne s**tanan VOS-logisticsin jumbo-kärryt, joissa ei sivulautoja ollut ollenkaan ja tuo takaseinän pressu painoi muutenkin kuin synti, siinä kun oli x-muodossa sidontaremmit siellä sisällä...
Sitä oli kiva yrittää maasta käsin lykkiä sinne katolle. Jos ei ollut riittävän pitkää lautaa missään laiturilla, oli tuo jopa mahdotonta.
Eikä se helposti mennyt katolle, vaikka ajoi laituriin ensin kiinni ja yritti siitä sorkkia sitä. Varsinkaan talvella, ku se peräpressu oli kuin peltiä ja ne remmit tönköksi jäätyessään vaikeuttivat hommaa vielä entisestään...

eli samalla tapaa ku ewals:eissa... mut niillä kyl melkeen kaikki purut/lastaukset onkin kyljestä
Escucha el Oi!

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: läskikapelli
« Vastaus #12 : 04-04-2010, 14:58:45 »
eli samalla tapaa ku ewals:eissa... mut niillä kyl melkeen kaikki purut/lastaukset onkin kyljestä
Joo, niissä on tosiaan samalla lailla. ...Noita tosiaan lastattiin/purettiin useammin perästä, kuin kyljestä. Kylkilastaushan olikin sitten taas pirun näppärä noissa sivulaudattomissa.

Muok. Mulla on jossain kuviakin, noista...
« Viimeksi muokattu: 04-04-2010, 15:02:28 kirjoittanut Jussi »

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: läskikapelli
« Vastaus #13 : 04-04-2010, 15:14:41 »

ISOMPANA

^Tuossa muuten olen juuri jollain Ewalsin keikalla...

Poissa MikkoM

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • irtoperävetäjä
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Man TGX 480
Vs: läskikapelli
« Vastaus #14 : 06-04-2010, 00:01:59 »
Maasta käsin jos heittää laudalla pressun katolle niin helpottaa hiukan jos laskee kärryn jouset alas. Jos haluu vielä hifistellä niin nostaa vetäjästäki jouset ylös :)

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: läskikapelli
« Vastaus #15 : 06-04-2010, 08:44:30 »
tuli mieleen: joskus tampereella purkupaikalla juttelin VOS-kärryä kiskoneen kuskin kanssa, juurikin kiros tota takapressua(oli tulos mun jälkeen laituriin). kertoi kuitenkin, että joskus oli ollut purkaa kovalla pakkasella, ja kun oli tiputtanut pressun alas niin se oli napsahtanut jäätyneenä maahan  :koff: Kuulemma 20-30cm lerpuke jäi sinne ylös killumaan.. no, oli ainakin seuraavas paikas helppo perälastaus  :vihel:
« Viimeksi muokattu: 06-04-2010, 08:47:50 kirjoittanut IsoPaha-Heikki »
Escucha el Oi!

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1050
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: läskikapelli
« Vastaus #16 : 13-05-2010, 20:07:58 »
Löysin tällasen vanhan kuvan vuodelta -95... Algol,Espoo ja aina kattopurku... yleensä kärry jätettiin purkuun jolloin varastomiehet purkivat katon mutta se piti melkein aina kasata kun tuli vaihtamaan kärryä... ???



Heikon kuvalaadun takaa alle 100 markan kamera ja halpa scanneri... :koff:
Jaa, kyl´ne on hullui...

forssi83

  • Vieras
Vs: läskikapelli
« Vastaus #17 : 13-05-2010, 20:29:11 »
ite sain taas eilen monen vuoden tauon jälkeen leikkiä vanhalla kunnon läskikapellilla... yksi kylkipurku ja 3 kylkilastausta, kaiken kruunasi vesi sade  :tukka:

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
Vs: läskikapelli
« Vastaus #18 : 06-07-2010, 21:04:57 »
vihdoinkin on rukouksiini vastattu ja läskikapellista löytyi hyväkin puoli!
kuormana 66 pallettia keksejä ja kuorman ainoa liina kauniisti rullalle käärittynä siinä perässä.
"jostain tuntemattomasta syystä" koko ylempi kerros pikkuisen nojasi taaksepäin eli pressu sillai jännästi pullotti!
eikun rohkeena alareunasta varoen auki,ovet levälleen ja hiljaksiin laituriin ja odottelemaan et trukkijumala pitää sarvia varmistuksena kun avaan loput...
eli johan tollekkin muinaisjäänteelle joku käyttö löytyi!
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia