0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
puukolla irti.. No ei, kyllä mä olen sen maasta käsin heittänyt laudalla sinne päälle. Jopa N*C:n 4,2m korkeiden läskikapelliräyskien pressut. Ei se vaadi pituutta eikä voimaa, tekniikkalaji
Ei se muuta vaadi kuin tarpeeksi pitkän laudan...
no joo, mutta eikai ne laudat kauheesti vaihtele näissä 13,6m kärryissä, missä on kolme tolppaa.ei sillä, onhan se hiton paljon kivempi heittää laiturilla seisten. Mutta kyl sen maastakin saa.
5-laitaisen laudalla meinas olla välillä jo vähän vaikeuksia. Maasta käsin itekin on yleensä tullut se pressu nostettua.
Lisätään hieman "vaikeus astetta": 5-laitanen jumboraileri, ai että ku ihana talvel(tai kesäl) heittää rätti ylös. Onneks ei enää ol niit.
OT: eiks kaikki jumbot ole 5laitasia? jokus semmoseen kävin lastaa ylileveen, vain pokkauksen pääl jäi laidat ja laudat, niin voi vttu et sitä ryänää oli siitä takapäästäkin, laitaa ja lautaa vaikka muille jakaa
Joopa joo, muistuu elävästi mieleen ne s**tanan VOS-logisticsin jumbo-kärryt, joissa ei sivulautoja ollut ollenkaan ja tuo takaseinän pressu painoi muutenkin kuin synti, siinä kun oli x-muodossa sidontaremmit siellä sisällä...Sitä oli kiva yrittää maasta käsin lykkiä sinne katolle. Jos ei ollut riittävän pitkää lautaa missään laiturilla, oli tuo jopa mahdotonta.Eikä se helposti mennyt katolle, vaikka ajoi laituriin ensin kiinni ja yritti siitä sorkkia sitä. Varsinkaan talvella, ku se peräpressu oli kuin peltiä ja ne remmit tönköksi jäätyessään vaikeuttivat hommaa vielä entisestään...
eli samalla tapaa ku ewals:eissa... mut niillä kyl melkeen kaikki purut/lastaukset onkin kyljestä