0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
kääntyvän telin kolmiakselisessa autossa.
Terv. 2 akselisen rekan veturin kuski. Kärry on vaan liitteenä
No ei se kiinteä telikään poista fysiikan lakeja...Itte oon ajannu sekä normaalilla köyhänmiehentelillä että kääntyvällä enkä oo juurikaan eroa huomannu maantiellä. Pienillä teillä ja pihoilla pääsee kääntyvä teli oikeuksiinsa. Tai mulla on sähköisesti ohjattu kääntyvä teli että se lukittuu paikalleen noin 30km/h
Kääntyykö Volvon telirenkaat ylös nostettuna hiljasessa vauhdissa?
Puimuritelissä ei oo muuta huonoo ku yks vikaherkkä kohta lisää Sillä ei oo vissii suurta ero ketteryyden puolesta onko teli maassa vai ylhäällä kärryä pukatessa, tuntuis että teli ylhäällä pikkusen herkemmin kääntyy.
Ei käännyVaikka on täys käännös päällä kun nostaa telin ylös niin eka se nostaa vähän, sit menee pyörät suoraks ja sit vasta nostaa täysin ylös. Hyötyähän tästä on ettei revi lokasuojia/tarvii asentaa telin lokasuojat ylemmäks jolloin rapa lentää enemmänEi oo suurta eroa, tietysti vähänhän se teli kanittaa vastaan vaikka onkin kääntyvä.Jossain moduuliyhdistelmissä tulee ongelmaa kääntyvyyssäännöksien kanssa... En muista enempää aiheesta, olisko jollain lisätietoa? Olisko ollu vanhassa ajolinjassa tms.
Scaniassa kääntyy, sitä vähän ihmetelly.
Mulla on Ajolinjoja tallessa kaikki mitä oon tilannu 1997->, pitää ettiä se juttu. Arolan MANista siinä kerrottiin, vanhan jäykkätelisen auton kontti ja kärry ei pykälien mukaan passaa uuden kääntyvätelisen alustan päälle/perään.
Joo, koska Scaniassa se teli on täys mekaaninen, eli kääntyy aina, kun eturenkaatkin, kun taas Mersuissa ja Volvoissa on electroninen- ja muista merkeistä en tiedä. Eli, vika herkkyydeltään Scaniassa loppuu telin toiminta samaan aikaan, kun eturenkaatkaan ei enää käänny..
eikös nuo oo hydraulisia noi kanjan telit, tai ainaki meiän vehkeissä on joskus jotai letkuja menny poikki ja teli on jääny linkkuun
Onks sulla nousevia akseleita kärryssä?
Voisko joku kiltti kertoa mulle tyhmälle noita teijän akselisanastoja.Mä kun en tiedä, ku välitelin, takatelin, kiinteän ja kääntyvän telin,mut mitä halawattuja on noi akselit mistä työ jaaritatto?
Molempia olen kokeillut, mutta pääasiassa täysperällä on leipä tullut pöytään, eli vastauksena on pakettiauto, joka on leppoisa peli kurvailla ja saa ajaa
Tänään taas kasvoi sarvi otsaan, kun vein asiakkaalle telkkarin. Ensimmäisenä tämä utelee, että onko tämä varmasti 100 hertsinen, johon minä vastaan, että todennäköisesti, jos olette sellaisen ostanut Seuraava kommentti on, että kyllä sun pitäisi tietää, kun näitä kuljetat Meikäläinen siinä sitten tokaisi, että kuskaan mä leipääkin, mutta en tiedä mitä se sisältää Kaveri siinä ihmetteli suu ymmyrkäisenä, kun ojensin rahtikirjan kuittausta varten ja kyseli, että mihin kohtaan kuittaus tulee Minä asiakaspalveluhenkisenä ihmisenä tokaisin, kyllä sun pitäis tietää minne se sun kynäs kirjoittaa Stanan idiootti, siis minä Tuo käivänän ylimielinen asenne otti vaan päähän, mutta ne ilmeet, joita kommenttini aiheutti nosti leveän hymyn naamalle
asennetta ollu sulla sopivasti mukana Itse aiheeseen ni puolikas vaan tuntuu sopivan mulle, syytä tähän en tiedä mut se vaan on kivempaa ku esim.moduuli. Laiskuutta, tyhmyyttä, osaamattomuutta mut silti puolikkaalle ääni täältä
Puimuriakseli. sippeli. Mitä halawattuja ne on? lainauskorjatuu, uudestaan
Nykyiseen työkaluun olen ihan tyytyväinen ja sanotaan niin että kaikkeen tottuu. Talvikeleillä ihan peto tuo pitkäperävaunu jos lähtee luistelemaan sillä käyttäytyy todella rauhallisesti. Miinuksista sen verran että perävaunun takaoville on pitkä matka ja usein perävaunun "katkaiseminen" perästä tuntuu ylitsepääsemättömän vastenmieliseltä ajatukselta, johtunee laiskuudesta
Hihhihii! Joo no sitten minäkin oon laiska ku tuntuu että niitä piuhoja ja kaikenmaailman letkuja on ihan liikaa. eikö niitä vois laittaa jotenkin yhteen että katkaisu/liittäminen ois helpompaa.
Vois vetää tuon kidanaukaisuhantaakin tuonne hyttiin Ja sitten semmoiset nostoovet kaappeihin että voisi avata ne laiturissa