0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Sorapuolikkaissa tulee yleensä ongelmaksi vetäjän viimeisen ja kärryn ensimmäisen akselin väli, joka pitää olla 3,0m.
Minä ajoin edellisessä elämässä yhden kesän tuommoista 3 akselista Mersua jossa oli 2 akselinen Kelbergin kärry perässä. Kätevähän tuolla oli tavaraa kuskata. Paripyöräakseleita vain olisin vaunuun kaivannut koska helposti jäätiin kauas kippipaikalta kun kuormapäällä tahtoi upota tuo vaunu aika herkästi. Yllättävän tukeva kipata ja ilma venttileistä pystyi sivuttaissuunnassa kallistella vaunua suorempaan jos kippipaikka oli kallellaan.
Mä oon ihmetelly ja manannu miks kuorma-autojen ilmajousituksessa ei oo niiaus toimintoa kuten busseissa. Liekkö tuollasta mahollista saada normaaleihi perävaunuihi, en ainakaa ikään oo tullu vastaan?
Jätepakkareissa on: vedät käsijarrun päälle ja perä laskee alas.
Onko muuten olemassa sellaista järjestelmää et sais erikseen laskettua tai nostettua vain toista puolta autosta? Ei luulis olevan kovin vaikea toteuttaa? Aika usein saa purkaa jopa laitureissa mis auto on kallellaan jommalle kummalle puolelle.
Eikös lättis tuossa ylempänä meinannut että olisi nimenomaan pystyny säätämään sivusuunnassa.
No niinpä luki, hyvä minä! Saiko autoa kans vai vaan kärryä?
Jätepakkareissa on: vedät käsijarrun päälle ja perä laskee alas. Yleensä niin, että toiminnolle on erikseen katkaisija kojetaulussa. Taitaa olla busseissa sama juttu.Eiköhän tuon kärryynkin saa tehtyä. Meillä on puolikkaassa Wabcon ECAS, ja siinä on tuotu kapula kojetaulun päähän. Luulis vastaavalla systeemillä saavan niiauksenkin tehtyä.
Jaa, en minä oo tuota huomannu(tai sitten en vaan osaa). Niissä mitä oon ihte ajellu on kyllä kapulalla joutunu laskee perän mutta harvoin on joutuna. Aika hyvin se hissi laskee muutenkin.
En mä tiiä onks se mikään NTM:n tai Norban vakio, mutta useammassakin tiedän olevan. Siinä on vaan semmoinen pikku ongelma, että kun ainakin Scania löysää mahdollisen etupyöriin vaikuttavan käsijarrun säädön ajaksi, niin käsijarrrua ei sit ole kun vetoakselilla. Sit kun vetoakselin pussit on tyhjänä, niin... Oman kylän töhkäfirman Scania karkas kahdesti tuon takia...
Paljonko saa hyötykuormaa 6-akseliseen rekkaan+ 2-akselinen vasikka/ säiliöpäälliset noin suurin piirtein? saako kokonaispaino olla 60t?