Kirjoittaja Aihe: yksi akselinen ppv  (Luettu 34581 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vääpeli

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 39
  • Sukupuoli: Mies
yksi akselinen ppv
« : 26-11-2010, 22:52:05 »
tuli tuossa vastaan KWH pipen puolikas vastaan siinä oli rulla päällä ja vain yks akselinen ja veturissa tais olla 3 akselia  mikä hän mahtaa olla painot tommoselle kärrille?
mitä oliko nuo sähkö johdot??? oli... "*klap* pitkä pakki " nonniin poika, minä naytän kuinka kovaa vaapis kaanialla pääsee sora tiellä...

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #1 : 26-11-2010, 22:53:13 »
tuli tuossa vastaan KWH pipen puolikas vastaan siinä oli rulla päällä ja vain yks akselinen ja veturissa tais olla 3 akselia  mikä hän mahtaa olla painot tommoselle kärrille?
17tn pöydälle ja 10tn akselille.

Poissa vääpeli

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 39
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #2 : 26-11-2010, 23:04:40 »
muuttuuko tilanne jos siinä oli pikku pyörät?
mitä oliko nuo sähkö johdot??? oli... "*klap* pitkä pakki " nonniin poika, minä naytän kuinka kovaa vaapis kaanialla pääsee sora tiellä...

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #3 : 26-11-2010, 23:08:36 »
muuttuuko tilanne jos siinä oli pikku pyörät?
No 4x 265/70R19.5 antaa vielä 10tn akselipainon, mutta kuin pienet ne sit oli?

Poissa vääpeli

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 39
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #4 : 26-11-2010, 23:16:05 »
No 4x 265/70R19.5 antaa vielä 10tn akselipainon, mutta kuin pienet ne sit oli?
joo just 19,5 tarkotin, yllättävän paljon siihen painoa saa jos 27 saa
painava rulla muovi putkea  :koff:
mitä oliko nuo sähkö johdot??? oli... "*klap* pitkä pakki " nonniin poika, minä naytän kuinka kovaa vaapis kaanialla pääsee sora tiellä...

Poissa Tommi

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 714
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #5 : 26-11-2010, 23:17:06 »
No 4x 265/70R19.5 antaa vielä 10tn akselipainon, mutta kuin pienet ne sit oli?

muistaisin et 17.5 on jotain 7tn riippuu kuinka korkeet.

E: myöhässä taas  :vihel: :vihel:
Perille on pitkä matka.

Poissa Tommi

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 714
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #6 : 27-11-2010, 17:16:21 »
http://www.nettikone.com/muu-merkki/lavetti/892154 tuommonen näkyy olevan myynnissä, mut tuo onkin 22.5 renkailla.
Perille on pitkä matka.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #7 : 27-11-2010, 17:27:02 »
muistaisin et 17.5 on jotain 7tn riippuu kuinka korkeet.

E: myöhässä taas  :vihel: :vihel:

Kyl mulla on 9tn etuakselit kärryssä ja vanteet on 17,5.

Muistaakseni työkavereilla on 10tn akselit noilla 17,5:lla.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa olli

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #8 : 27-11-2010, 18:02:18 »
itsellä on perässä goldhoofer jonka kantavuus on 48t jolloin marssi nopeus on 50kmh. siinä on 10t akselit ja ne on 17,5 renkailla pari pyörillä joka akselilla. siinä on sama onko kuormaa vai ei yhtä raskas se on vetää.

Poissa Tommi

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 714
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #9 : 27-11-2010, 18:24:01 »
Kyl mulla on 9tn etuakselit kärryssä ja vanteet on 17,5.

Muistaakseni työkavereilla on 10tn akselit noilla 17,5:lla.

niinku sanoin niin riippuu korkeudesta muistaakseni meil on 235 65 17.5  :ide3: katottiin kerran että laitetaan korkeemmat ku ois ollu aika paljon halvemmat ja yleisemmät, ja ois saanu enemmän kantavuuttakin. (meil taitaa olla eniten uusia varastossa tuota kokoa koko suomessa ja meil on vaan 2 kpl. :D )
Perille on pitkä matka.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #10 : 27-11-2010, 18:26:06 »
Kyl mulla on 9tn etuakselit kärryssä ja vanteet on 17,5.

Muistaakseni työkavereilla on 10tn akselit noilla 17,5:lla.
235/75R17.5 ja 245/70R17.5 antaa ainakin 10tn akselipainot 100km/h asti.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #11 : 28-11-2010, 22:58:40 »
235/75R17.5 ja 245/70R17.5 antaa ainakin 10tn akselipainot 100km/h asti.

Juu, voi olla et ekerin etupää ei anna enempää, kuin ton 9tn.
Työkavereille on 245:nen ja niillä on 10tn sallittu. (kysäsin)
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #12 : 29-11-2010, 22:25:04 »
Juu, voi olla et ekerin etupää ei anna enempää, kuin ton 9tn.
Työkavereille on 245:nen ja niillä on 10tn sallittu. (kysäsin)
Ei eteen kannata tehdä niin pitkää teliväliä, että sais 20tn telipainon. Se vaatis yli 1,8m, yleensä se on sen 1,31-1,35m ja 18tn. Meillä on tuo voiteluöljykärry 265/70R19.5:lla ja etuteliväli 1,15m, painot 16tn.

Poissa Juissi84

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 147
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jussi
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH460
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #13 : 29-11-2010, 23:16:31 »
tuli tuossa vastaan KWH pipen puolikas vastaan siinä oli rulla päällä ja vain yks akselinen ja veturissa tais olla 3 akselia  mikä hän mahtaa olla painot tommoselle kärrille?

Rullanveto kärryhän se, painaa muuten yllättävän paljon, siinä o jotakuinki 1km putkea se kelakin painaa jotain, voin selvitellä seuraavaks ku pääsen vaasan kwh:lle, sieltä se ol lähtösin.
Live for nothing or die for something

Poissa Tommi

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 714
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #14 : 30-11-2010, 00:03:16 »
Rullanveto kärryhän se, painaa muuten yllättävän paljon, siinä o jotakuinki 1km putkea se kelakin painaa jotain, voin selvitellä seuraavaks ku pääsen vaasan kwh:lle, sieltä se ol lähtösin.
meinasin just kysyä että mahtaako olla Y.Ha**esmäki vaasasta ku joskus aikaa sit oon nähny semmosen siellä pihassa. ja varmaan onkin...
Perille on pitkä matka.

Poissa Group

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 159
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jesse
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #15 : 17-09-2011, 22:39:10 »
Mitähän ratkaisua on haettu kun tossa kylällä pyörii tommonen 1aks ppv ja se on vielä kääntyvällä akselilla?
Ei ainakaan ennen oo sattunu tuleen vastaavaa kärryä missään vastaan. Jotenkin aika erikoiselta ratkaisulta vaikuttaa kun kärry on vaan 1akselinen ja silti kääntyvällä akselilla  ??? luulis että toi on aika näppärä pyöritellä vaikka se akseli ei kääntyiskään  :ide3:

http://s1205.photobucket.com/albums/bb435/group91/?action=view&current=pdaf.jpg
http://s1205.photobucket.com/albums/bb435/group91/?action=view&current=pdaf2.jpg

edit. tossa vielä kuvat, kun ei onnistunu, että saisin ne näkyyn suoraan tässä  :tutti:
« Viimeksi muokattu: 17-09-2011, 22:45:47 kirjoittanut Group »
-vähän ylikovaa niin kääntyilee kivasti-

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #16 : 17-09-2011, 22:45:13 »
Mitähän ratkaisua on haettu kun tossa kylällä pyörii tommonen 1aks ppv ja se on vielä kääntyvällä akselilla?

Esim kaljanjaossa, todella ketterästi menee niinkuin joku tunneliauto, pieneen kulmaan.

Poissa bliz

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Vanaja 10x4
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #17 : 17-09-2011, 22:46:42 »
Helsingin alueella noita 1 kääntyvä aks ppv:tä näkee päivittäin

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #18 : 17-09-2011, 23:17:12 »
Mitähän ratkaisua on haettu kun tossa kylällä pyörii tommonen 1aks ppv ja se on vielä kääntyvällä akselilla?
Ei ainakaan ennen oo sattunu tuleen vastaavaa kärryä missään vastaan. Jotenkin aika erikoiselta ratkaisulta vaikuttaa kun kärry on vaan 1akselinen ja silti kääntyvällä akselilla  ??? luulis että toi on aika näppärä pyöritellä vaikka se akseli ei kääntyiskään  :ide3:


onhan tuollainen  yhdistelmä paljon näppärämpi kuin saman kokoisella kuormatilalla varustettu kuorkki :)
Escucha el Oi!

Poissa Kuppis

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 795
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KUPPIS
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FM5
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #19 : 18-09-2011, 05:04:12 »
City puolikkaaksi tuommosta taidetaan haukkua. Ja ainakaan pno valmisteessa ei lukitu taka-akseli, kun lähdetään peruuttelemaan  :hullu:
On kuulemma ekoja kertoja melko vinkeä peruutella  :hullu:
Kyllä se siitä sinne taittuu :)

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #20 : 18-09-2011, 12:02:10 »
...Ja ainakaan pno valmisteessa ei lukitu taka-akseli, kun lähdetään peruuttelemaan  :hullu:
On kuulemma ekoja kertoja melko vinkeä peruutella  :hullu:
Onkohan tosiaan noin? Ettei olisi jossain vikaa, jos ei lukitu?
Väittäisin nimittäin, että vinkeän sijasta, tilanteesta/paikasta riippuen, jopa mahdoton peruuttaa.

Muutamankin kerran nimittäin peruuttanut, tosin 3-akselisella puolikkaalla, jossa takimmainen akseli kääntyvä ja lukitus ei ole toiminut, niin ei siitä tule kuorma päällä kyllä hevonv*ttuakaan.
Hieman kalteva paikka ja ei pysty/mahdu vetämään yhdistelmää ensin suoraan, niin kyllä se melkoiseksi hieromiseksi menee.
Takimmainen taittaa poikittain alle, niin siihen loppuu meno.

Poissa Micco

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 49
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Mikko
  • Titteli: ...
  • Työajokki: Volvo FH12 460
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #21 : 18-09-2011, 12:34:03 »
Noissa on akselin ohjaus vetopöydästä eli kääntyy kun veturi kääntyy.

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #22 : 18-09-2011, 12:40:13 »
Noissa on akselin ohjaus vetopöydästä eli kääntyy kun veturi kääntyy.
No sitähän minäkin, että ei se voi kääntyillä siellä peruuttaessa "oman mielensä" mukaan...

Poissa Pete84

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 208
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo FM 500
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #23 : 18-09-2011, 13:13:59 »
Mitähän ratkaisua on haettu kun tossa kylällä pyörii tommonen 1aks ppv ja se on vielä kääntyvällä akselilla?
Ei ainakaan ennen oo sattunu tuleen vastaavaa kärryä missään vastaan. Jotenkin aika erikoiselta ratkaisulta vaikuttaa kun kärry on vaan 1akselinen ja silti kääntyvällä akselilla  ??? luulis että toi on aika näppärä pyöritellä vaikka se akseli ei kääntyiskään  :ide3:

http://s1205.photobucket.com/albums/bb435/group91/?action=view&current=pdaf.jpg
http://s1205.photobucket.com/albums/bb435/group91/?action=view&current=pdaf2.jpg

edit. tossa vielä kuvat, kun ei onnistunu, että saisin ne näkyyn suoraan tässä  :tutti:

Pyykinajossa vissiin tuo auto. Kai se on näppärä jossain hotellien pihoissa yms.

Poissa Kuppis

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 795
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KUPPIS
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FM5
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #24 : 18-09-2011, 14:21:51 »
No sitähän minäkin, että ei se voi kääntyillä siellä peruuttaessa "oman mielensä" mukaan...
Juu, no sitä se kuski ei sanonu, että meneekö kuin hullun mulkku hervottoman hanurissa, mutta kuitenkin, kääntyilee joka tapauksessa.
Anteeksi epäselvästi kerrottu asia  :hattu:
Kyllä se siitä sinne taittuu :)

Poissa Sampsa

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 373
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: "Bööviikki"
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #25 : 18-09-2011, 18:02:48 »
Onkohan tosiaan noin? Ettei olisi jossain vikaa, jos ei lukitu?
Väittäisin nimittäin, että vinkeän sijasta, tilanteesta/paikasta riippuen, jopa mahdoton peruuttaa.

Muutamankin kerran nimittäin peruuttanut, tosin 3-akselisella puolikkaalla, jossa takimmainen akseli kääntyvä ja lukitus ei ole toiminut, niin ei siitä tule kuorma päällä kyllä hevonv*ttuakaan.
Hieman kalteva paikka ja ei pysty/mahdu vetämään yhdistelmää ensin suoraan, niin kyllä se melkoiseksi hieromiseksi menee.
Takimmainen taittaa poikittain alle, niin siihen loppuu meno.

Eikös joissain puolikkaissa ole sähköhytraulisesti tms. toteutettu se akselin/akseleiden ohjaus, että lukittuu automaagisesti kun peruuttaa mutta saapi tarpeen tullen kääntymään tiukassa paikassa?

Poissa Tee Koo

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 104
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #26 : 18-09-2011, 20:47:08 »
Eikös joissain puolikkaissa ole sähköhytraulisesti tms. toteutettu se akselin/akseleiden ohjaus, että lukittuu automaagisesti kun peruuttaa mutta saapi tarpeen tullen kääntymään tiukassa paikassa?
Yleisimmin lienee käytetty lukitusta joka ottaa ohjauksen pakkivaloilta. Eli kun pakin lyö päälle, niin sähköinen tai sähkö-ilmasolenoidi vetää lukituksen päälle.
Ex-rahtari...

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #27 : 18-09-2011, 20:48:59 »
Eikös joissain puolikkaissa ole sähköhytraulisesti tms. toteutettu se akselin/akseleiden ohjaus, että lukittuu automaagisesti kun peruuttaa mutta saapi tarpeen tullen kääntymään tiukassa paikassa?
No mulla on kaksi nappia. toinen josta saan pakko-ohjauksen päälle ja toisesta akselin kokonaan lukkoon. Muussa tapauksessa se on vapaasti ohjautuva...

Poissa Markus

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 136
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #28 : 18-09-2011, 20:58:18 »
No mulla on kaksi nappia. toinen josta saan pakko-ohjauksen päälle ja toisesta akselin kokonaan lukkoon. Muussa tapauksessa se on vapaasti ohjautuva...
Ja yks semmonen kärry on hallin pihassa mistä taka-akseli käänty vääräänsuuntaan ku lähti peruuttelemaan, korjattiin kyl sen jälkee ku olin pari reissuu ajanu.. Oli vinkee peruuttaa.
Ja ankka minut vei
Ankka minut vei
Ei ei ei ei ei ei
Ankka minut vei

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #29 : 18-09-2011, 21:00:32 »
Ja yks semmonen kärry on hallin pihassa mistä taka-akseli käänty vääräänsuuntaan ku lähti peruuttelemaan, korjattiin kyl sen jälkee ku olin pari reissuu ajanu.. Oli vinkee peruuttaa.
Niin no eihän se vieläkään lukkoon mene jos ei pala kärryn pakkivalot. Mut vaikka se ei toimisikaan niin kyllä sen kanssa pärjää kunhan ei tarvi isoja käännöksiä tehdä...

Poissa Micco

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 49
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Mikko
  • Titteli: ...
  • Työajokki: Volvo FH12 460
Vs: yksi akselinen ppv
« Vastaus #30 : 18-09-2011, 21:04:10 »
Noissa City-kärryissä on ohjaus toteutettu yleensä näin http://www.tridec.nl/tridecsite/nederlands/producten/index.html
Eli tuo TD ohjaus.