0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
tuli tuossa vastaan KWH pipen puolikas vastaan siinä oli rulla päällä ja vain yks akselinen ja veturissa tais olla 3 akselia mikä hän mahtaa olla painot tommoselle kärrille?
muuttuuko tilanne jos siinä oli pikku pyörät?
No 4x 265/70R19.5 antaa vielä 10tn akselipainon, mutta kuin pienet ne sit oli?
muistaisin et 17.5 on jotain 7tn riippuu kuinka korkeet.E: myöhässä taas
Kyl mulla on 9tn etuakselit kärryssä ja vanteet on 17,5.Muistaakseni työkavereilla on 10tn akselit noilla 17,5:lla.
235/75R17.5 ja 245/70R17.5 antaa ainakin 10tn akselipainot 100km/h asti.
Juu, voi olla et ekerin etupää ei anna enempää, kuin ton 9tn.Työkavereille on 245:nen ja niillä on 10tn sallittu. (kysäsin)
Rullanveto kärryhän se, painaa muuten yllättävän paljon, siinä o jotakuinki 1km putkea se kelakin painaa jotain, voin selvitellä seuraavaks ku pääsen vaasan kwh:lle, sieltä se ol lähtösin.
Mitähän ratkaisua on haettu kun tossa kylällä pyörii tommonen 1aks ppv ja se on vielä kääntyvällä akselilla?
Mitähän ratkaisua on haettu kun tossa kylällä pyörii tommonen 1aks ppv ja se on vielä kääntyvällä akselilla? Ei ainakaan ennen oo sattunu tuleen vastaavaa kärryä missään vastaan. Jotenkin aika erikoiselta ratkaisulta vaikuttaa kun kärry on vaan 1akselinen ja silti kääntyvällä akselilla luulis että toi on aika näppärä pyöritellä vaikka se akseli ei kääntyiskään
...Ja ainakaan pno valmisteessa ei lukitu taka-akseli, kun lähdetään peruuttelemaan On kuulemma ekoja kertoja melko vinkeä peruutella
Noissa on akselin ohjaus vetopöydästä eli kääntyy kun veturi kääntyy.
Mitähän ratkaisua on haettu kun tossa kylällä pyörii tommonen 1aks ppv ja se on vielä kääntyvällä akselilla? Ei ainakaan ennen oo sattunu tuleen vastaavaa kärryä missään vastaan. Jotenkin aika erikoiselta ratkaisulta vaikuttaa kun kärry on vaan 1akselinen ja silti kääntyvällä akselilla luulis että toi on aika näppärä pyöritellä vaikka se akseli ei kääntyiskään http://s1205.photobucket.com/albums/bb435/group91/?action=view¤t=pdaf.jpghttp://s1205.photobucket.com/albums/bb435/group91/?action=view¤t=pdaf2.jpgedit. tossa vielä kuvat, kun ei onnistunu, että saisin ne näkyyn suoraan tässä
No sitähän minäkin, että ei se voi kääntyillä siellä peruuttaessa "oman mielensä" mukaan...
Onkohan tosiaan noin? Ettei olisi jossain vikaa, jos ei lukitu?Väittäisin nimittäin, että vinkeän sijasta, tilanteesta/paikasta riippuen, jopa mahdoton peruuttaa.Muutamankin kerran nimittäin peruuttanut, tosin 3-akselisella puolikkaalla, jossa takimmainen akseli kääntyvä ja lukitus ei ole toiminut, niin ei siitä tule kuorma päällä kyllä hevonv*ttuakaan.Hieman kalteva paikka ja ei pysty/mahdu vetämään yhdistelmää ensin suoraan, niin kyllä se melkoiseksi hieromiseksi menee.Takimmainen taittaa poikittain alle, niin siihen loppuu meno.
Eikös joissain puolikkaissa ole sähköhytraulisesti tms. toteutettu se akselin/akseleiden ohjaus, että lukittuu automaagisesti kun peruuttaa mutta saapi tarpeen tullen kääntymään tiukassa paikassa?
No mulla on kaksi nappia. toinen josta saan pakko-ohjauksen päälle ja toisesta akselin kokonaan lukkoon. Muussa tapauksessa se on vapaasti ohjautuva...
Ja yks semmonen kärry on hallin pihassa mistä taka-akseli käänty vääräänsuuntaan ku lähti peruuttelemaan, korjattiin kyl sen jälkee ku olin pari reissuu ajanu.. Oli vinkee peruuttaa.