Kirjoittaja Aihe: Longline ohjaamo  (Luettu 25250 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1932
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Longline ohjaamo
« Vastaus #22 : 08-01-2013, 17:54:43 »
Viimesin versio tässä, tarkoittaako sitä että jos 45' kontissa on kappaletavaraa niin pituus on 16,5m?

 ulkomaille vietävää tai sieltä tuotavaa tyhjää tai lähtöpaikalla valmiiksi kuormattua yli 2,8 metriä korkeaa tai yli 12,30 metriä pitkää merikuljetukseen suunniteltua konttia, jos kontin kuljetus vaatii 4,3 metrin korkeuden ylittämisen tai vastaavasti puoliperävaunussa 18 metrin (aikaisemmin 17 m) pituuden tai tiellä yleisesti sallitun massan ylittämisen, kontti katsotaan jakamattomaksi esineeksi vain jakamattoman esineen pakkauksena taikka konttia tyhjän kuljetettaessa
Ei tarkoita. Kappaletavaraa saa olla, kunhan pysytään tuon 18m sisällä.
Jos kontin kuljetus vaatii 18m pituuden ylittämisen, kontti katsotaan jakamattomaksi esineeksi vain jakamattoman esineen pakkauksena tai tyhjänä.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2152
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Longline ohjaamo
« Vastaus #23 : 08-01-2013, 18:03:42 »
Ei tarkoita. Kappaletavaraa saa olla, kunhan pysytään tuon 18m sisällä.
Jos kontin kuljetus vaatii 18m pituuden ylittämisen, kontti katsotaan jakamattomaksi esineeksi vain jakamattoman esineen pakkauksena tai tyhjänä.
niinpäs olikin, oli jotenkin vaikeeselkoisesti kirjoitettu teksti.

Poissa JakeH

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 542
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH540
Vs: Longline ohjaamo
« Vastaus #24 : 09-01-2013, 16:59:03 »
Eikös Raumalla ollut tuollainen jenkkimallin Volvo kontinajossa joku vuosi sitten? Perhana kun muistais firman nimen... O**anen?
ach so! http://www.joksanenoy.fi/kalusto/kalusto_kontti09.iso.jpg
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Moggi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Moggi
Vs: Longline ohjaamo
« Vastaus #25 : 09-01-2013, 17:25:22 »
ach so! http://www.joksanenoy.fi/kalusto/kalusto_kontti09.iso.jpg

Onkos tuo ppv-konttialusta 40' kontille? (kertokaatten viisaammat)

Eli tuohan on täysi työkalu, jos noin on. :0
Life's a journey not a destination...

Poissa Moggi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Moggi
Vs: Longline ohjaamo
« Vastaus #26 : 09-01-2013, 17:27:11 »
Jaa no tässä ainakin on. Onpas muuten aika liki tuo etunurkka noita tuulilärpäkkeitä. 

http://www.joksanenoy.fi/kalusto/kalusto_jenkkirekka07.iso.jpg

Ja tässä tuodaan kolmea 20' stä sitten ilmeisesti.

http://www.joksanenoy.fi/kalusto/kalusto_jenkkirekka10.iso.jpg
Life's a journey not a destination...

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2616
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Longline ohjaamo
« Vastaus #27 : 09-01-2013, 17:43:50 »
Jaa no tässä ainakin on. Onpas muuten aika liki tuo etunurkka noita tuulilärpäkkeitä. 

http://www.joksanenoy.fi/kalusto/kalusto_jenkkirekka07.iso.jpg

Lähellehän se tahtoo 45' kontti usein tulla, jos laittaa molemmista päistä "yli". Ei tuossa normaali ajotilanteissa mitään, mutta saa sataman päässä olla aika tarkka nostaja, kun laittaa konttia kyytiin.
Magnumistakin meinasi takavuosina lähteä sivuilta tuulihöylät, vaikka rakoa jäi selvästi tuota enemmän.

Poissa MantaGsi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 100
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: Frans&Rahtarit
  • Työajokki: R500 -07
Vs: Longline ohjaamo
« Vastaus #28 : 09-01-2013, 20:44:54 »
No kappas kehveli tuli vasta nyt mieleen kun tuon kuvan näin että sehän on kaverin työpaikan tallinaapurista tuo volovo. Ainakin syksyllä oli pihanperällä parkissa kun kaveria heitin töihin muutamia kertoja. E*H Kuljetuksen halli siis Oksasen vieressä.

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Longline ohjaamo
« Vastaus #29 : 10-01-2013, 12:11:27 »
Lähellehän se tahtoo 45' kontti usein tulla, jos laittaa molemmista päistä "yli". Ei tuossa normaali ajotilanteissa mitään, mutta saa sataman päässä olla aika tarkka nostaja, kun laittaa konttia kyytiin.
Magnumistakin meinasi takavuosina lähteä sivuilta tuulihöylät, vaikka rakoa jäi selvästi tuota enemmän.

Jos en väärin muista ni 90cm pitää jäädä hytin takaseinän ja etulukkojen väliin et voi ottaa 45' kontin ilman et kääntyessä jne. osuis hyttiin tai tuulihöyliin. Edel ta:lla oli R-Scaniassa vetopöytä vähä normaalia taaempana ni siin pysty just ja just ottaa sillon viel ainooseen firman konttialustaan 45' kontin ja seki oli aika lailla yhtä lähellä ku tos jenkkivolvos. Mauno anteroon ei sit saanukkaan enää, kärrys vetotappi taaempana ku yleensä eikä saanu siirrettyä.