Kirjoittaja Aihe: palkoista  (Luettu 74514 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nisze

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 231
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JANI
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania P270
Vs: palkoista
« Vastaus #350 : 13-10-2012, 19:18:28 »
silläpä sitä nykysissä hommissa koitetaan saaha autolle pitkää päivää eikä vaan 7-16. joskus voi onnistuaki hommaamaan autolle ajoja joskus taas ei. tämän hetken palkka on yli tes mut läpitunti. eli normi 8h työpäivässä saa enemmän ku tes palkalla. olen tyytyväinen.
Paljos mahtaa olla yli tessin? Otin tuosta tp-kuskin pohjapalkan 13,33€/h ja oletetaan että tehdään 10h päivää päivävuorossa. Tämä tekee ylityörosenttien nostamana sen, että keskimääräinen tuntiliksa on 15.73€. Eli tämmöistä 100h:n kaksiviikkoisjaksoa tehdessä pitää läpituntipalkan olla yli tuon 15.73, että se olisi kuskille kannattavaa tehdä kyseinen diili. Yrittäjät vaan tuskin hirveesti tekee tälläisiä diilejä mitkä ovat kuskille hyväksi. Oman lompakon lihottaminen lienee yleensä siinä taustalla.

Poissa JTH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 330
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: palkoista
« Vastaus #351 : 13-10-2012, 19:47:07 »
Yrittäjät vaan tuskin hirveesti tekee tälläisiä diilejä mitkä ovat kuskille hyväksi. Oman lompakon lihottaminen lienee yleensä siinä taustalla.
Sehän on selvä miksi noita tehdään.
olen tyytyväinen.
Mutta eikös toi oo tärkeintä?
Aina tiellä!

Poissa Pasone

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: palkoista
« Vastaus #352 : 13-10-2012, 21:53:47 »
Paljos mahtaa olla yli tessin? Otin tuosta tp-kuskin pohjapalkan 13,33€/h ja oletetaan että tehdään 10h päivää päivävuorossa. Tämä tekee ylityörosenttien nostamana sen, että keskimääräinen tuntiliksa on 15.73€. Eli tämmöistä 100h:n kaksiviikkoisjaksoa tehdessä pitää läpituntipalkan olla yli tuon 15.73, että se olisi kuskille kannattavaa tehdä kyseinen diili. Yrittäjät vaan tuskin hirveesti tekee tälläisiä diilejä mitkä ovat kuskille hyväksi. Oman lompakon lihottaminen lienee yleensä siinä taustalla.

voi kun sais päivärahat jne ni ei haittais kyllä. onhan nää eri hommia ku roskanajamiset.

Poissa Viking

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 399
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Hino 700 8x4
Vs: palkoista
« Vastaus #353 : 14-10-2012, 09:33:15 »
olen tyytyväinen.

Kysyn vaan, etta miten kauan..?

Oma palkkani seuraavassa duunissani tulee olemaan $21/h ja tarkastetaan 6kk:n jalkeen eli $0,50 tulee heti korotusta taman hetkiseen ja jatkossa sitten viela enemman.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to slide in sideways, totally worn out shouting 'holy shit..  what a ride'

Poissa Apo

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 40
  • Sukupuoli: Mies
Vs: palkoista
« Vastaus #354 : 15-10-2012, 19:20:55 »
Tilinauhaan oli tullut kohta "ylityöpankkiin" ja vielä lisäksi muistettu suorittaa "asianmukainen" vähennys samalla rivillä. Taitaapi ma aamuna tull puhelu eteen, ellei sitten useita, riippuu tietenkin saamistani "selityksistä!...  :boxing:
  kyllä poikia  Weste*dinlinjalla "hymyilyttää" kun ei konkurssipesä moisia ylityöpankin talletuksia taida noteerata :tutti:
Asuuko meissä kaikissa pieni "ajo-opettaja" ???

Poissa Samppa82

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 460
  • Titteli: Duunari
Vs: palkoista
« Vastaus #355 : 15-10-2012, 19:55:05 »
  kyllä poikia  Weste*dinlinjalla "hymyilyttää" kun ei konkurssipesä moisia ylityöpankin talletuksia taida noteerata :tutti:

Sain itse asiassa omaan tilanteeseeni selityksen joka tyydytti. Katsellaan nyt toimiiko toi niinkun puhuttiin, tosin tähän asti kaikki on pelannut mitä on luvattu.

Poissa illu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 146
  • Sukupuoli: Mies
    • Naamakirja
  • Ikkunakyltti: ILLU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: volvo
Vs: palkoista
« Vastaus #356 : 15-10-2012, 20:33:16 »
Täytyy kyllä sanoa että on sitä tehty töitä läpitunti palkalla mikä silloin tuntui hyvältä ja nyt kun on tessillä ollu niin en kyllä vaihtaisi läpituntiin, eikä kukaan varmasti suostuisi maksamaan nykyistä kta:ta läpituntina.. Monella isännällä voi myös olla säästämisen lisäksi motiivina palkanlaskennan helppous tohon läpituntina maksamiseen..

Poissa crane

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 144
  • Sukupuoli: Mies
  • Lapinmiehen prototyyppi
  • Ikkunakyltti: Antti
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R580
Vs: palkoista
« Vastaus #357 : 15-10-2012, 23:20:20 »
Täytyy kyllä sanoa että on sitä tehty töitä läpitunti palkalla mikä silloin tuntui hyvältä ja nyt kun on tessillä ollu niin en kyllä vaihtaisi läpituntiin, eikä kukaan varmasti suostuisi maksamaan nykyistä kta:ta läpituntina.. Monella isännällä voi myös olla säästämisen lisäksi motiivina palkanlaskennan helppous tohon läpituntina maksamiseen..
Varmaankin osasyynä jos ite laskee. Toinen on sen halpuus yrittäjälle,kuski siinä yleensä häviää.
Meillä on tuo palkanlasku ulkoistettu tilitoimistolle,jota saa sit syyttää jos palkasta puuttuu (6 vuoden aikana on peräti 0 kertaa puuttunu. pari kertaa on maksettu liikaa)
Töissä ja vapaalla V8:lla \o/

Poissa Nisze

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 231
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JANI
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania P270
Vs: palkoista
« Vastaus #358 : 31-10-2012, 14:44:05 »
Oon aina kuvitellut, että tuo Tuusulan stenu on asiallinen työnantaja mutta AKT:n uusimman lehden mukaan sielläkin maksetaan läpituntiliksaa ja lisät jääpi saamatta. Lisäksi ei ole ollut kirjallisia työsopimuksia. Pitääpä kysäistä, kun seuraavan kerran käy herran mukin tyhjäämässä, että mites on kusettajan päivä tänään lähtenyt käyntiin?  :koff:

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 3707
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo FH480 6x2
Vs: palkoista
« Vastaus #359 : 31-10-2012, 22:26:30 »
Lisäksi ei ole ollut kirjallisia työsopimuksia.

eipä sellaisella ole mitään merkitystä. Silti minimi TES kuuluis maksaa.

Mutta oli ihan hyvä juttu se siinä lehdessä. Olis kyllä lehti täys samanlaisia juttuja jos laajemmin tutkittais ja juttuja kirjotettais  :vihel:
beer, trucks & rok'nä'rol
Escucha el Oi!

Poissa jkrfrakt

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: palkoista
« Vastaus #360 : 31-10-2012, 23:12:01 »
Oon aina kuvitellut, että tuo Tuusulan stenu on asiallinen työnantaja mutta AKT:n uusimman lehden mukaan sielläkin maksetaan läpituntiliksaa ja lisät jääpi saamatta. Lisäksi ei ole ollut kirjallisia työsopimuksia. Pitääpä kysäistä, kun seuraavan kerran käy herran mukin tyhjäämässä, että mites on kusettajan päivä tänään lähtenyt käyntiin?  :koff:

Se palkkausko on ainoa määritelmä asialliselle työnantajalle?

Tällä alalla on iha oikeitaki kusettajia, niin vois ensin yrittää ne pois markkinoilta ja sitte kiusata näitä yrittäjiä mitkä hoitaa asiansa kuskien ja valtion suuntaan, eli maksaa kuskille sen mitä on luvannu ja hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet, verot yms. Edelleenkään kenenkään ei ole pakko mennä mihkään töihin jollei palkka miellytä jne.

Ja mitä näitä touhuja on seuraillu niin tuntuu kaikkein paskin henki ja suurin kyräily olla niissä kovimmissa TES-taloissa.

Poissa crane

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 144
  • Sukupuoli: Mies
  • Lapinmiehen prototyyppi
  • Ikkunakyltti: Antti
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R580
Vs: palkoista
« Vastaus #361 : 01-11-2012, 06:58:15 »
Se palkkausko on ainoa määritelmä asialliselle työnantajalle?

Tällä alalla on iha oikeitaki kusettajia, niin vois ensin yrittää ne pois markkinoilta ja sitte kiusata näitä yrittäjiä mitkä hoitaa asiansa kuskien ja valtion suuntaan, eli maksaa kuskille sen mitä on luvannu ja hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet, verot yms. Edelleenkään kenenkään ei ole pakko mennä mihkään töihin jollei palkka miellytä jne.

Ja mitä näitä touhuja on seuraillu niin tuntuu kaikkein paskin henki ja suurin kyräily olla niissä kovimmissa TES-taloissa.
Kolahtiko omhan nilikkaan? :D
Töissä ja vapaalla V8:lla \o/

Paikalla bliz

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1085
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Vanaja 10x4
Vs: palkoista
« Vastaus #362 : 01-11-2012, 07:36:46 »
Se palkkausko on ainoa määritelmä asialliselle työnantajalle?

Tällä alalla on iha oikeitaki kusettajia, niin vois ensin yrittää ne pois markkinoilta ja sitte kiusata näitä yrittäjiä mitkä hoitaa asiansa kuskien ja valtion suuntaan, eli maksaa kuskille sen mitä on luvannu ja hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet, verot yms. Edelleenkään kenenkään ei ole pakko mennä mihkään töihin jollei palkka miellytä jne.

Ja mitä näitä touhuja on seuraillu niin tuntuu kaikkein paskin henki ja suurin kyräily olla niissä kovimmissa TES-taloissa.

Tuo ettei maksA TES palkkaa vääristää vaan heti kilpailua. Se yritys pystyy heti toimimaan pienemmillä kuluilla. Sit toinen yritys ottaakin vielä halvemman kuskin ja seuraava ajaakin jo latvialaisrlla ja jättää verotkin pystyyn niin on oravan pyörä valmis........

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1916
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: palkoista
« Vastaus #363 : 01-11-2012, 14:40:20 »
Se palkkausko on ainoa määritelmä asialliselle työnantajalle?
Ja mitä näitä touhuja on seuraillu niin tuntuu kaikkein paskin henki ja suurin kyräily olla niissä kovimmissa TES-taloissa.

No jos ei pysty maksamaan kunnon palkkaa vaan ehdotetaan läpitunti,urakka yms. viritelmiä niin tuskinpa ne muut firman asiat on ihan kunnossa,ei kukaan pomo hyvää hyvyyttään ehdota jotain muuta palkkausta kuin TESiä jolla muka hankkii paremmin :ide3: Tietysti onhan niitä sellaisiakin firmoja joissa palkka on paljon parempi TES,mutta harvassa ne ovat.Eipä ole kyllä tullut vastaan mitään kyräilyä vaikka olenkin TES mukaista palkkaa saanut jo vuosia,v*tuttaa vaan kun en aikaisemmin osannut vaatia sitä...moniakohan tuhansia euroja miultakin on kusetettu kun läpituntipalkalla ajoin useita vuosia ??? KYLLÄ TYÖNTEKIJÄLLE PITÄÄ MAKSAA SE MIKÄ HÄNELLE LAIN MUKAAN KUULUU :hattu: Nuo

Poissa jkrfrakt

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: palkoista
« Vastaus #364 : 01-11-2012, 18:59:16 »
Kolahtiko omhan nilikkaan? :D

Jos meinaat et oonko mainitus talos töis, niin sitte ei kolahtanu. Palkan puolesta kyllä, eli läpituntipalkka on.

Tuo ettei maksA TES palkkaa vääristää vaan heti kilpailua. Se yritys pystyy heti toimimaan pienemmillä kuluilla. Sit toinen yritys ottaakin vielä halvemman kuskin ja seuraava ajaakin jo latvialaisrlla ja jättää verotkin pystyyn niin on oravan pyörä valmis........

Ei välttämättä ihan jokaisessa tapauksessa mene noinkaan. Eiköhän monessa talossa oteta ajosta "oikea" hinta, vaikkei kuski tessiä saisikaan.

Tietysti jos kaikki kuskit vaatis itelleen sen rahan mitä kuuluu olis kuljetusten hinnatkin eri tasolla. Tää on vaan siitä epäkiitollista hommaa, että melkee kaikki tätä pystyy tekemään jos kortti löytyy ja nyt vielä eu-alueelta virtaa hyvää ja viel halvempaa miestä. Ei se silloin mikään järin iso ihme ole ettei kaikkia isäntiä huvita palkkaa maksaa, kun jopa päteviä ajureita riittää hommiin halvallakin. Ja iso osa niistä todella halvalla ajavista kuskeista on jopa tyytyväisiä siihen mitä saa...

Siitähän alan tervehtyminen varmaan alkais kun kaikki kuljettajat vaatisivat ensin täysin TES mukaisen palkkauksen, eikä kukaan ajais millään muulla palkalla, mutta sitä päivää tuskin koskaan tulemme näkemään et näin tapahtuis. Ja niin kauan kun ei tapahdu niin omasta mielestäni olis kyllä parempi ensin putsata alalta pahimmat konkurssihuijarit sekä ne talot jotka jättää palkat kokonaan maksamatta tai maksaa todella räikeää alipalkkaa.

Poissa Nisze

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 231
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JANI
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania P270
Vs: palkoista
« Vastaus #365 : 01-11-2012, 19:28:53 »
Se palkkausko on ainoa määritelmä asialliselle työnantajalle?


Eipä se palkkaus ole ainoa määritelmä hyvälle työnantajalle. Se nyt vaan on pikkaisen omituista, että palkkoja pitää viilata alaspäin siitä mitä on sopimuksissa sovittu. Tosin voihan stenua vähän ketuttaa jos nuo sen 300k€:n vuositulot tipahtaa vaikka 250k€:oon kustannusten nousun myötä. Mutta se on sitä yrittämisen riskiä, sitä ei voi pienentää kusettamalla työntekijöitä.

Lainaus
Tällä alalla on iha oikeitaki kusettajia, niin vois ensin yrittää ne pois markkinoilta ja sitte kiusata näitä yrittäjiä mitkä hoitaa asiansa kuskien ja valtion suuntaan, eli maksaa kuskille sen mitä on luvannu ja hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet, verot yms. Edelleenkään kenenkään ei ole pakko mennä mihkään töihin jollei palkka miellytä jne.
Mikä on tällä alalla "oikea" kusettaja? Tuo kyllä riittää kusettajan määritelmäksi ettei maksa TES:n mukaista palkkaa.  En ole ikinä ymmärtänyt näitä liksan polkijoita. Onko niillä niin hyvätuloiset muijat, että se on ihan sama mitä itse saa palkkaa? Ei se ajaminen voi olla niin hauskaa hommaa, että sitä ilmaiseksi haluaa tehdä.

Lainaus
Ja mitä näitä touhuja on seuraillu niin tuntuu kaikkein paskin henki ja suurin kyräily olla niissä kovimmissa TES-taloissa.

Mitä näitä touhuja oon itse seuraillut niin sen ainakin olen huomannut, että ainakin isoissa TES-taloissa työvoiman vaihtuvuus ei ole kovinkaan suurta.

Poissa crane

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 144
  • Sukupuoli: Mies
  • Lapinmiehen prototyyppi
  • Ikkunakyltti: Antti
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R580
Vs: palkoista
« Vastaus #366 : 01-11-2012, 19:55:39 »
Meillä TES-talossa vaihtuu kuskit kokoajan. Mie olen toiseksi nuorin kuski lähes 6 ja puol vuotta talossa :D
Vanhin jäi pari vuotta sit pois,30v talossa
Töissä ja vapaalla V8:lla \o/

Poissa Motti

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 252
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania R500
Vs: palkoista
« Vastaus #367 : 02-11-2012, 18:10:12 »
Toivon, että jonain päivänä nämä kuljetusyrittäjät keksivät itselleen oikeita töitä ja lopettavat yritystoiminnan. Suomalainen autonkuljettaja on kallis, sellainen kuuluu kortistoon. Voi nämä niszet vinettää sitten KELA:lle, että onko TES:it oikein maksettu.

Kyllä, saan TES:n mukaista palkkaa, mutta tiedän silti olevani kallis mies työnantajalle. Sääli, ettei kaikkien alojen kuljetusyrittäjät voi siirtää toimintojaan Viroon, missä työvoimaa saa kohtuuhintaan. Ei työnantajan velvollisuuksiin pitäisi kuulua kaikkien työntekijän maksujen hoitaminen, vaan nämä pitäisi ottaa palkasta pois. Työntekijähän näistä hyötyykin, pitäisi sen haitankin siis kuulua työntekijälle.
« Viimeksi muokattu: 02-11-2012, 18:12:21 kirjoittanut Motti »

Poissa Amatimees

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 180
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Orja
  • Työajokki: R500
Vs: palkoista
« Vastaus #368 : 02-11-2012, 18:37:47 »
miten niin olet kallis mies ? aja 10€ läpitunnilla niin ei ole huono oma tunto...en ymmärrä miksi pitää palkasta joustaa.eikö tehdystä työstä kuulu saada korvaus mikä on sovittu ja onneksi on olemassa tes taulukko mistä voi yrittäjä ja työntekijä kattoo mitä kuuluu maksaa...ei tarvii arvailla mitäköhän pyytäs palkkaa.jos ei johtajalle käy niin vittuako ajaa niin halvalla...siinä kustaan myö palkalliset vaan omiin aamu muroihin kun ajetaan pilkkahinnalla...vai pelkääkö porukka että slobot vie työt jos ei ite aja halvalla...ei se ajaminen niin hienoa ole että pitäs palkkaa polkee
On mulla euro, että en minä köyhä ole.

Poissa Motti

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 252
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania R500
Vs: palkoista
« Vastaus #369 : 02-11-2012, 18:39:45 »
En puhunut palkasta, vaan kaikista ylimääräisistä kustannuksista, jotka sinusta menee työnantajallesi. Työnantajahan maksaa sinusta käytännössä kaksi kertaa palkkasi verran, koska hän maksaa kaikki hänen kannaltaan turhat kustannukset, joista hän ei hyödy mitenkään. Sinä kyllä hyödyt. Jos sinä tienaat vuodessa bruttona 35 000 euroa, sinusta maksetaan kaikkineen lähes 70 000 euroa. Ei siinä ole mitään järkeä.

Mutta sellaisia te demarit olette, kaikki maksatetaan muilla.
« Viimeksi muokattu: 02-11-2012, 18:42:46 kirjoittanut Motti »

Poissa No5

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JUHO
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: B-ripuli
Vs: palkoista
« Vastaus #370 : 02-11-2012, 19:23:13 »
Toivon, että jonain päivänä nämä kuljetusyrittäjät keksivät itselleen oikeita töitä ja lopettavat yritystoiminnan. Suomalainen autonkuljettaja on kallis, sellainen kuuluu kortistoon. Voi nämä niszet vinettää sitten KELA:lle, että onko TES:it oikein maksettu.

Kyllä, saan TES:n mukaista palkkaa, mutta tiedän silti olevani kallis mies työnantajalle. Sääli, ettei kaikkien alojen kuljetusyrittäjät voi siirtää toimintojaan Viroon, missä työvoimaa saa kohtuuhintaan. Ei työnantajan velvollisuuksiin pitäisi kuulua kaikkien työntekijän maksujen hoitaminen, vaan nämä pitäisi ottaa palkasta pois. Työntekijähän näistä hyötyykin, pitäisi sen haitankin siis kuulua työntekijälle.

Voi V*tt*! onpas kuljettajat kalliita työnantajalleen, mites hitsarit? paperimiehet? (jotka muuten onkin OMAsta mielestään hemmetin tuottavalla alalla) jne monet monet paremmin palkatut, samallailla niilläki menee se n65% sos+tel maksuihin.... on sullaki ajatusmaailma, tai sit oot pienehkö kuletusyrittäjä oikeasti itte....

Poissa No5

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JUHO
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: B-ripuli
Vs: palkoista
« Vastaus #371 : 02-11-2012, 19:25:22 »
En puhunut palkasta, vaan kaikista ylimääräisistä kustannuksista, jotka sinusta menee työnantajallesi. Työnantajahan maksaa sinusta käytännössä kaksi kertaa palkkasi verran, koska hän maksaa kaikki hänen kannaltaan turhat kustannukset, joista hän ei hyödy mitenkään. Sinä kyllä hyödyt. Jos sinä tienaat vuodessa bruttona 35 000 euroa, sinusta maksetaan kaikkineen lähes 70 000 euroa. Ei siinä ole mitään järkeä.

Mutta sellaisia te demarit olette, kaikki maksatetaan muilla.

Niinkuin maksetaan KAIKISTA muistaki "normaali" työntekijöistä, siinäku mietit kuinka monta prosentinkymmenystä säästäsit vuojessa kunnallisverotuksesta jossei kunnan/kaupungin "työmyyristä" maksettas noita vaan ne maksas itte ne....

Poissa Motti

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 252
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania R500
Vs: palkoista
« Vastaus #372 : 02-11-2012, 19:42:08 »
Eli voit olla täysai runkku, "koska" kaikki muutkin ovat? En minä ihmettele miksi Suomen teollisuus lähtee ulkomaille, täällä on helvetin kallista yrittää rehellisesti.

En ole yrittäjä, mutta olen huolissani kuljetusalan tulevaisuudesta. Mitäpä sinäkin kouluttamaton mies tekisit, jos työnantajasi vähentäisi kuluja ja osoittaisi ovea? Sehän kuljetusalankin tulevaisuus on, yhden miehen kuljetusyritykset, koska työvoima maksaa liikaa.
« Viimeksi muokattu: 02-11-2012, 19:44:20 kirjoittanut Motti »

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1088
  • Sukupuoli: Mies
Vs: palkoista
« Vastaus #373 : 02-11-2012, 19:56:54 »
Eli voit olla täysai runkku, "koska" kaikki muutkin ovat? En minä ihmettele miksi Suomen teollisuus lähtee ulkomaille, täällä on helvetin kallista yrittää rehellisesti.

En ole yrittäjä, mutta olen huolissani kuljetusalan tulevaisuudesta. Mitäpä sinäkin kouluttamaton mies tekisit, jos työnantajasi vähentäisi kuluja ja osoittaisi ovea? Sehän kuljetusalankin tulevaisuus on, yhden miehen kuljetusyritykset, koska työvoima maksaa liikaa.

Kokeillaanko asialinjalla vaihteeksi? Jos alkaa menemään henkilökohtaisuuksiin, niin sitten aletaan tekemään jotain. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö asioista tai ilmiöistä voisi/saisi/pitäisi keskustella, mutta tapa jolla sen tekee vaikuttaa hyvinpaljon siihen, miten siihen suhtaudutaan.

Mutta tähän pettämättömään logiikkaan muuten, miten kuljetusala eroaa muista työnaloista? Kysymys lähinnä siksi, kun nostat sen esiin, että kuljetusyrittäjän ei pitäisi maksaa työntekijän ja työnantajan välistä TES sopimuksen mukaista palkkaa sivukuluineen, mutta muista suorite/työaloista ei niin väliksi?

Tai jos se häiritsee, että kaikille se asia on sama, ja siitä pitäisi päästä eroon, niin tämä ei ehkä ole se ihan otollisin paikka alkaa asiaa ajamaan, suosittelen ottamaan yhteyttä omaan kansanedustajaan.

Toki, käy mulle helvetin hyvin se, että aletaan ajamaan vaikka km korvauksella, ja niin että työnantaja ei maksa muutakuin sen palkan, mutta järjestetään ensin kustannukset yleisellä tasolla, siis elämisessä silleen matalammalle, kuten muualla, jossa ei ole esim kokoomuslaiset saanut kaikkea pirun kalliiksi.

Toisaaltaan, ontuu myös siinä, että jos on huolissaan työnantajansa hyvinvoinnista, niin ainahan voi tehdä yhdenmiehen ryhtiliikkeen ja alkaa yrittäjäksi, vaikka yleisellä siivojan yrittäjä palkalla, sen 8.5€/h sis kaikki kulut. Isäntä varmasti tykkäisi.

Poissa Motti

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 252
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania R500
Vs: palkoista
« Vastaus #374 : 02-11-2012, 20:03:47 »
Jos alkaa menemään henkilökohtaisuuksiin, niin sitten aletaan tekemään jotain.

Vaikka kirjoitin yksikön toisessa persoonassa, se oli vai  tarkennus, jotta vastapuoli tajuaa mitä ajetaan takaa.

Mutta tähän pettämättömään logiikkaan muuten, miten kuljetusala eroaa muista työnaloista?

Siten, että ne muut alat ovat jo kovaa kyytiä menossa ulkomaille. Kohta kuljetusyritykset laittavat väkeä pihalle, koska on kannattavampaa olla ajamatta kuin ajaa tappiolla.

Suomeen urakkapalkkaus kaikille aloille, niin päästään siipelijöistä ja oikeat miehet ja naiset saavat hyvän elintason.