0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
No, mitäpä luulet?
Toivakka on hyvä esimerkki. saat vetää pulttilattiassa kaks kilometriä ennen mäkeä kun koitat nostaa 80->90km/h nopeutta kun on loivaa mäkeä eikä nopeus vaan nouse. naftaa palaa kyllä reilusti. jos vedät 80km/h vauhti on sama ja kaasun asento puolessa välissä. Ainakin 450hv täysperällä ja sama oli 380hv puolikkaalla.
Otetaan vielä se legendaarinen Scania Euro 3 tapaus.
Vai miksi esim sora-autot ja kpl-lava vehkeet, eli avolavat ajaa tyhjänä takalauta/ovet kiinni, se tekee ihan turhaa jättöpyörrettä ja nostaa kulutusta
No kai esim. se lavan mitta,laitakorkeus,hytin korkeus,lavan ja ohjaamon väli ja vetoaisan mitta hiukan vielä vaikuttaa,eli joka kombinaatio tars käyttää tuulitunnelissa.Hiukan mietitytti tuossa myytinmurtaja pätkässä tuo mittaus,eikö ole polttoaineen paluulinjaa ollenkaan,vai oliko se jo aiemmin jotenkin saatu poissuljettua,eikä vääristä mittausta?
Taisi olla bensa auto
Volvo FH16 610 2 akselinen veturi, irtoperiä ja kontteja pääasiassa etelä-Suomessa, 34L/100km. On se tekniikan kehitys ihmeellistä, Scanian moottori alkujaan vuodelta -69 vie saman verran kuin Volvon vuonna 2003 markkinoille tullut ja Scanialla ajetaan noin 3km/h kovempaa ja voimaa on enemmän.
Annetaan vähän spekulaatiosiemeniä, aiheuttamaan vilkasta keskustelua. Volvo napaperällä, syö osansa. Rengastus? Aerodynamiikka? Et ehkä ihan viimeisiä pisaroita viel osaa puristaa siitä, mutta sitten semmonen, että volvo lie kohtuu tehdas säädöissä ja scania ei sit ihan hetkeen ole ollut.Mitähän siitä vielä keksis. No joo, pienellä oot saanu menemään, kummatkin.
eipä noita tuu niin laskeskeltua.... rahalla se kulutus kuitataan
Taas uusi trollaaja. Tai ainakin uudella nimimerkillä. Odotan mielenkiinnolla tulevia keskusteluita.