Kirjoittaja Aihe: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta  (Luettu 795065 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1050
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1386 : 26-10-2013, 14:02:28 »
Nyt olis taas suuren saksalaisen junayhtiön norjan liikenteen ringissä tilaa uusille reippaille yrittäjille.

Naamakirjastako kattelit...  :ide3:
Jaa, kyl´ne on hullui...

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1387 : 26-10-2013, 14:37:28 »
Juu aika hyvin hinnat laski. Ainakin Giganti ja SL-t*ans tjsp ottaa kaikki cempti autonsa pois.

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1050
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1388 : 26-10-2013, 20:21:54 »
Juu aika hyvin hinnat laski. Ainakin Giganti ja SL-t*ans tjsp ottaa kaikki cempti autonsa pois.

Ai vaan nämä joilla on virolaiset kuskit...  ???
Jaa, kyl´ne on hullui...

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1389 : 26-10-2013, 22:39:29 »
Ai vaan nämä joilla on virolaiset kuskit...  ???

Panssari lopettaa kans. Uudet kaverit ajaa kuulema 90senttiin.

Poissa JaskaH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 294
  • Ikkunakyltti: Jaska
  • Työajokki: Scania R580
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1390 : 26-10-2013, 22:53:47 »
Panssari lopettaa kans. Uudet kaverit ajaa kuulema 90senttiin.
Omalla kärryllä 90snt/km Oslon nurkille? Aika hyvän kuuloista...

Poissa bliz

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Vanaja 10x4
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1391 : 26-10-2013, 23:02:18 »
rakkaudesta lajiin... :JES:

Poissa Kaihis

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 103
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1392 : 27-10-2013, 07:23:15 »
kova luotto kalustoon ja kuskiin, jotta voi onnistua. Toinen ei koskaan hajoa ja toinen ei koskaan vaadi palkkaa.


Poissa thoren

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 212
  • Titteli: Opiskelija
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1393 : 27-10-2013, 22:22:01 »
Naamakirjastako kattelit...  :ide3:
En kuulu moiseen.
If you think that Jesus saves,get back in line!

Poissa Moggi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Moggi
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1394 : 05-12-2013, 11:59:47 »
Onko HCS kuinka tuttu ihmisille? Ei siis Esson nurkkapöydän tiimoilta, vaan työn, mieluummin jopa yrittämisen?

Olisi mahdollisuus päästä skandinaavian / mantereen vetoon autoilijana, joten olisi kiva saada näkemystä keskustelujen taustalle. Saa laittaa myös yv. Tänks.
Life's a journey not a destination...

Poissa tiri

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 7
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1395 : 05-12-2013, 13:11:00 »
Onko HCS kuinka tuttu ihmisille? Ei siis Esson nurkkapöydän tiimoilta, vaan työn, mieluummin jopa yrittämisen?

Olisi mahdollisuus päästä skandinaavian / mantereen vetoon autoilijana, joten olisi kiva saada näkemystä keskustelujen taustalle. Saa laittaa myös yv. Tänks.
.  Itte tuossa kesän alussa juttelin yhen kaverin kanssa kuka lli myymässä autoaan HCS ajoineen, juurikin mantereen ja scandinavian ajoina, kertoi että pyörisi siinä 82-90snt/km ja kuulemma aloittelevalla yrittäjällä mahd. vähemmän, jos oli joku tukholman jako kuorma niin siitä sai sitten jonkun kiinteän summan ilman kilometrejä.. Jnejne Muistelen ettei sekään kauhian korkialta summalta kuulostanut. Kyselin sen takia näitä kun oli mielessä yrittäminen   
« Viimeksi muokattu: 05-12-2013, 13:14:47 kirjoittanut tiri »
Asiat ei ole ikinä niin huonosti, etteikö niitä voisi  vielä huonontaa.

Poissa Moggi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Moggi
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1396 : 05-12-2013, 15:30:59 »
Saisi alkaa kyllä ykkösellä, enkä tarkoita välttämättä kymmentäsenttiä.  :JES:

Sen tiedän, että maksoivat ainakin ennen tietullit, lautat ym, jonka vuoksi vertailu on vähän vaikeaa jos joku toinen ei maksa.
Life's a journey not a destination...

Poissa JaskaH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 294
  • Ikkunakyltti: Jaska
  • Työajokki: Scania R580
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1397 : 05-12-2013, 15:39:15 »
Kerran erehdyin kysymään kuormaa kun olin Köpiksessä tyhjänä, silloin lupasivat 900+sillan+homolossin kuormasta Vantaalle. Tämä siis omalla kärryllä.
En ottanut,vaan odottelin seuraavaan päivään vähän järkevämmän hintaista kuormaa.

Poissa Liquidi

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 240
  • Sukupuoli: Mies
  • Löpökuski
  • Ikkunakyltti: Panu
  • Työajokki: Scania 560R
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1398 : 05-12-2013, 15:42:35 »
Onko HCS kuinka tuttu ihmisille? Ei siis Esson nurkkapöydän tiimoilta, vaan työn, mieluummin jopa yrittämisen?

Olisi mahdollisuus päästä skandinaavian / mantereen vetoon autoilijana, joten olisi kiva saada näkemystä keskustelujen taustalle. Saa laittaa myös yv. Tänks.
Eräs tuttu veti muutaman keikan hösseliä ja lopetti koska rahat ei riittäneet harrastamiseen. Minä tuurasin kuljettajana muutamia viikkoja HCS:n ringissä n. 8-9 vuotta sitten. Menokuormat oli yleensä hyviä mutta paluukuormat Tanskan sisäisine siirtokuormineen oli melko työläitä.. Enkä vissiin kertaakaan tullut pois niin, että kiekot olis kestäny päivänvalon. Ja ainaski sillon 8-9 vuotta sitten useammalla isännällä oli ongelmia rahojen saannissa... Myöhemmin kun ajoin ruotsinliikeenteessä, niin varma nousukauden merkki oli, kun rupes E4:lla ja satamissa näkymään uusia suomalaisia autoilijoita hösselin kärryt perässä. Nämä tähdenlennot yleensä hävis yhtä nopeasti kun olivat tulleetkin..

Poissa Moggi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Moggi
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1399 : 05-12-2013, 15:44:30 »
Sieltä saa kuitenkin tulla ihan täyden päivän lossille, jos meinaa samana päivänä kyytiin... Ei hurraamista, aikaa menee kuitenkin 1,5 pv.
Life's a journey not a destination...

Poissa Moggi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Moggi
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1400 : 05-12-2013, 15:46:39 »
JaskaH, sähän olet yrittäjä ilmeisesti. Mitä sun kärryssä lukee? :)
Life's a journey not a destination...

Poissa JaskaH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 294
  • Ikkunakyltti: Jaska
  • Työajokki: Scania R580
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1401 : 05-12-2013, 15:54:37 »
JaskaH, sähän olet yrittäjä ilmeisesti. Mitä sun kärryssä lukee? :)
Ei taida mitään isommalti lukea.
Kapellien väri on punainen jos se jollekin kertoo jotakin.

Poissa Moggi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Moggi
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1402 : 05-12-2013, 16:09:01 »
Ison harmaan liikennekin maksaa sitten enemmän kuin tämä tanskalainen artisti.
Life's a journey not a destination...

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1403 : 05-12-2013, 20:34:07 »
Onko HCS kuinka tuttu ihmisille? Ei siis Esson nurkkapöydän tiimoilta, vaan työn, mieluummin jopa yrittämisen?

Olisi mahdollisuus päästä skandinaavian / mantereen vetoon autoilijana, joten olisi kiva saada näkemystä keskustelujen taustalle. Saa laittaa myös yv. Tänks.
tässä viime aikoina on pari siellä pitempään ollutta autoilijaakin lopettanut eli melko huonoksi on tainnut hommat mennä, bulgaarit ajaa parhaimmat keikat.

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1102
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1404 : 05-12-2013, 20:40:40 »
Onko HCS kuinka tuttu ihmisille? Ei siis Esson nurkkapöydän tiimoilta, vaan työn, mieluummin jopa yrittämisen?

Olisi mahdollisuus päästä skandinaavian / mantereen vetoon autoilijana, joten olisi kiva saada näkemystä keskustelujen taustalle. Saa laittaa myös yv. Tänks.

Pysy kaukana...Aika vitsi toi HCS.... Ei o montaa härmän poikaa tuolla enään ringissä.... Lupaavat kaikkea , mutta siihen se siitten jääkin.... Ja kun lopettaa, niin yrittävät maksattaa trl viat isänniltä....
Juu ja on kokemusta mulla ja meitin firmalla tuosta hcsstä .... ettei vain esson puheiksi jäää...
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1102
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1405 : 05-12-2013, 20:44:38 »
Ei taida mitään isommalti lukea.
Kapellien väri on punainen jos se jollekin kertoo jotakin.
:puna:
Helpompaa olla kun ei mainosta huolintafirmaa, niin on helpompi ottaa freelancer keikkaa jos on hiljaista...
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa Hiltsu

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 125
  • Sukupuoli: Mies
  • Pirkkaa Kuopio - Vantaa
  • Ikkunakyltti: Hiltsu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo FH500 -12
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1406 : 05-01-2014, 01:45:16 »
Kyselläänhän hölömöjä kun mietitään kulurakenteita :ide3:
Ajosuorite karkeasti 300tkm/v runkolinjaa ja kuorman painot ~25-30tkg.

-Millaisella tahilla renkaat kuluu / millaiset rengaskustannukset akselia kohden?

-Kuinka paljon kannattaa varata paalua huoltoihin ja vakuutuksiin jotka sisältää siis pakolliset liikennevakuutukset, sekä työntekijälle ja kuormalle vakuutukset? Lähinnä jotta mitä tekee vuositasolla jotta voisivähän tarkemmin kartoittaa mm kilometritaksaa ym mistä rahansa saa.

-Riittääkö 30% kuljettajan palkanpäälle kattamaan kaikki eläkemaksut sun muut?

- Polttoaineista... Onko kuinka paljon ilmaa eri firmojen hinnoissa / tankkaus paikoissa? Määräytyykö litrahinta kuun asennon mukaan vai onko jotenkin sidoksissa ostettuun litramäärään vai ihan kiinteä hinta joka pomppailee +/- 0,10€

Siinäpä niitä pikku viilauksia joita laskelmani kaipailisi :puna:

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 910
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1407 : 05-01-2014, 09:23:08 »
Kyselläänhän hölömöjä kun mietitään kulurakenteita :ide3:
Ajosuorite karkeasti 300tkm/v runkolinjaa ja kuorman painot ~25-30tkg.

-Millaisella tahilla renkaat kuluu / millaiset rengaskustannukset akselia kohden?

-Kuinka paljon kannattaa varata paalua huoltoihin ja vakuutuksiin jotka sisältää siis pakolliset liikennevakuutukset, sekä työntekijälle ja kuormalle vakuutukset? Lähinnä jotta mitä tekee vuositasolla jotta voisivähän tarkemmin kartoittaa mm kilometritaksaa ym mistä rahansa saa.

-Riittääkö 30% kuljettajan palkanpäälle kattamaan kaikki eläkemaksut sun muut?

- Polttoaineista... Onko kuinka paljon ilmaa eri firmojen hinnoissa / tankkaus paikoissa? Määräytyykö litrahinta kuun asennon mukaan vai onko jotenkin sidoksissa ostettuun litramäärään vai ihan kiinteä hinta joka pomppailee +/- 0,10€

Siinäpä niitä pikku viilauksia joita laskelmani kaipailisi :puna:


Olin isä:llä aikoinaan hommissa, niin kustannuksiin laskettiin 60% kuluja palkan päälle. Sisälsi muistaakseni keskimääräiset saikut, lomat, sotut jne. Toi saikkujen määrä on vaikein. Skalilla olis varmaan tilasto saatavilla...
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...