Kirjoittaja Aihe: kontti ppv pituudet  (Luettu 11554 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vääpeli

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 39
  • Sukupuoli: Mies
kontti ppv pituudet
« : 25-08-2009, 20:17:05 »
lisää tyhmiä kysymyksiä......... :tukka:

mutta mutta  mikä on lyhin kontti ppv????  
 minkä hintasia noi vanhat ppv on  ku kattelin nettikoneesta, konetorista ja mascuksesta ja ei niitä näytä olevan kovin paljon myynnissä vaikka luulis että niitä olis nyt kun ei tavara liiku samalla mitalla kun 3vuottasitten.


juha

 
mitä oliko nuo sähkö johdot??? oli... "*klap* pitkä pakki " nonniin poika, minä naytän kuinka kovaa vaapis kaanialla pääsee sora tiellä...

Poissa Juissi84

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 147
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jussi
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH460
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #1 : 25-08-2009, 20:18:45 »
Ulvilassa eräällä firmalla o kontti-ppv mihin sopii 1 kpl 20jalkanen. nähty on.
Live for nothing or die for something

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #2 : 25-08-2009, 20:29:13 »
Tuossa eräänlainen 20 jalkanen jostain päin maailmaa:

http://www.made-in-china.com/image/2f0j00uMhtmYBCJGgrM/20FT-Tandom-Semi-Trailer.jpg

Muok: Tässä speksejä ja sivun alalaidassa lisää kärrejä jne,jne. http://www.made-in-china.com/showroom/hua-win/product-detailRMHxFaobOGYr/China-20FT-Tandom-Semi-Trailer.html

« Viimeksi muokattu: 25-08-2009, 20:33:58 kirjoittanut Kimmo »
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa vääpeli

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 39
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #3 : 25-08-2009, 20:52:28 »
on se aika nysä  taitaa tollaset olla arki päivää kiinan maalla.



Tuossa eräänlainen 20 jalkanen jostain päin maailmaa:

http://www.made-in-china.com/image/2f0j00uMhtmYBCJGgrM/20FT-Tandom-Semi-Trailer.jpg

Muok: Tässä speksejä ja sivun alalaidassa lisää kärrejä jne,jne. http://www.made-in-china.com/showroom/hua-win/product-detailRMHxFaobOGYr/China-20FT-Tandom-Semi-Trailer.html


mitä oliko nuo sähkö johdot??? oli... "*klap* pitkä pakki " nonniin poika, minä naytän kuinka kovaa vaapis kaanialla pääsee sora tiellä...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4212
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #4 : 25-08-2009, 21:04:44 »
tuota olen kauan miettinyt että mikä idea? pirun lyhyt, mutta silti tuo "laituri" tuol perässä, eli ei tota voi edes laiturissa purkaa? myös etujalat niin edessä, että pöytä tarttee olla todella takana.
http://www.armachine.com/Armachine/sivut/Peravaunut/Esite_1035.fi.pdf
Escucha el Oi!

Poissa vääpeli

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 39
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #5 : 25-08-2009, 21:14:11 »
joo ei taida kaikkien puolikkaiden perässä kulkea. taitaa olla siirettävä pöytäsenkin auton pöytä liian kaukana tolle puolikkalle.


tuota olen kauan miettinyt että mikä idea? pirun lyhyt, mutta silti tuo "laituri" tuol perässä, eli ei tota voi edes laiturissa purkaa? myös etujalat niin edessä, että pöytä tarttee olla todella takana.
http://www.armachine.com/Armachine/sivut/Peravaunut/Esite_1035.fi.pdf
mitä oliko nuo sähkö johdot??? oli... "*klap* pitkä pakki " nonniin poika, minä naytän kuinka kovaa vaapis kaanialla pääsee sora tiellä...

Poissa Renki

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 284
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #6 : 25-08-2009, 22:03:05 »
on se aika nysä  taitaa tollaset olla arki päivää kiinan maalla.



Arkipäivää lyhyt konttiruoto on Euroopassakin. Idea on siinä, että lyödään esim säkkitavaraa kattoa myöten täyteen. Saadaan 6:lle metrille painoa 24000 kg.

Poissa vääpeli

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 39
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #7 : 25-08-2009, 23:38:34 »
juu en ole koskaan ajanut kontteja  sitä vaan ei voi tietää kaikkea :hullu:

mutta tä,ä on hyvä foorumi täältä saa aina tietoa kysymyksiin :aamen:
mitä oliko nuo sähkö johdot??? oli... "*klap* pitkä pakki " nonniin poika, minä naytän kuinka kovaa vaapis kaanialla pääsee sora tiellä...

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #8 : 31-08-2009, 22:24:07 »
tuota olen kauan miettinyt että mikä idea? pirun lyhyt, mutta silti tuo "laituri" tuol perässä, eli ei tota voi edes laiturissa purkaa? myös etujalat niin edessä, että pöytä tarttee olla todella takana.
http://www.armachine.com/Armachine/sivut/Peravaunut/Esite_1035.fi.pdf
Enpä tuosta kontinajosta tajua tuontaivaallista mutta kummalliselta tuo perä näyttää. Ihan kuin ois tehty käsinpurkua varten porrastukset ja liukuesteet sun muut systeemit.

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #9 : 02-09-2009, 01:03:21 »
joo ei taida kaikkien puolikkaiden perässä kulkea. taitaa olla siirettävä pöytäsenkin auton pöytä liian kaukana tolle puolikkalle.



Itse asiassa pari vuotta sitten "löysin" tuollaisen nysän kun käskettiin tyhjä hakea jostain firmasta. Vähän epäilin mutta kyllä se takatelisenkin perässä kulki, 6 akselia melko liki toisiaan  :koff: Moista takalippaa siinä ruodossa ei kyllä ollut.
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1937
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #10 : 02-09-2009, 06:51:05 »
joo ei taida kaikkien puolikkaiden perässä kulkea. taitaa olla siirettävä pöytäsenkin auton pöytä liian kaukana tolle puolikkalle.

Siihen pöydän/tapinpaikkaan on ihan sääntönsä. Olikohan se nyt sitten että pöydän keskeltä mitaten kaikki pitää sopia 2200mm säteisen ympyrän sisään ja kärryssä pitää olla 2300mm säteisen ympyrän verran tyhjää. Siirtopöytästä en tiiä että mitataanko tuo parhaasta vai huonoimmasta kohtaa.

Sama juttu eteenpäin, kärryn keula pitää mahtua 2040mm säteen sisään eikä vetäjässä saa olla mitään...ööö...2150mm sisällä.

Taittokulmalle ei kait oo vaatimuksia. Tai sit ne ei oo kovin häävit.
Tiedän toki, että takateliveturi ei käy kakkien kärryjen alle, mut nuo mitat kuitenkin on olemassa. Meidänkin kärrystä piti siirtää äärivaloja kun olivat pari senttiä liian edessä. Ja ne toleranssit on oikeesti minimissään ihan pirun pieniä...

Poissa arska59

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • Hyvät ei hätäile.
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #11 : 03-09-2009, 21:31:01 »
tuota olen kauan miettinyt että mikä idea? pirun lyhyt, mutta silti tuo "laituri" tuol perässä, eli ei tota voi edes laiturissa purkaa? myös etujalat niin edessä, että pöytä tarttee olla todella takana.
http://www.armachine.com/Armachine/sivut/Peravaunut/Esite_1035.fi.pdf
Taitaa olla tehty Tankkikontteja varten toi perä näyttäs vähä siltä :ide3: :ide1:

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: Mikko
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12 -04
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #12 : 03-09-2009, 22:04:37 »
Taitaa olla tehty Tankkikontteja varten toi perä näyttäs vähä siltä :ide3: :ide1:

Muun muassa niille mutta myös painaville 20" jalkaisille konteille joilla tarvii saada painojakaumaa muutettua ajon ajaksi ja sitten purussa kuitenkin oltava kontti perässä jotta osuu laituriin. vihon viimeisiä kapineita on nää perästä jatkettavat kärryt jossa 20 kontti otetaan perään purun takia koska asiakkaat on kerran eläissään ennen sellaisen nähnyt ja alkaa vaatia että heidän 28 ton kontti tuodaan näin. ne eivät sitä ymmärrä että kevyet kopat voidaan kuljettaa lainkin mukaan näin mutta ei painavia. siinä tälläinen kärry ois ehdoton.
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4212
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #13 : 03-09-2009, 23:17:04 »
Muun muassa niille mutta myös painaville 20" jalkaisille konteille joilla tarvii saada painojakaumaa muutettua ajon ajaksi ja sitten purussa kuitenkin oltava kontti perässä jotta osuu laituriin.
jos puhut edelleen tuosta armachinella myynnissä olevasta komposiittikärrystä, niin siinä tuo "mattolaituri" on kyllä ihan kiinteä?

Tuo litkukonttihomma on kyl varmaan ainoa järkevä tuohon.
Escucha el Oi!

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: Mikko
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12 -04
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #14 : 05-09-2009, 12:44:20 »
jos puhut edelleen tuosta armachinella myynnissä olevasta komposiittikärrystä, niin siinä tuo "mattolaituri" on kyllä ihan kiinteä?

Tuo litkukonttihomma on kyl varmaan ainoa järkevä tuohon.

Nyt tuota kuvaa tarkemmin katottuna kyseinen kärry on ainoastaan säiliö konteille.. mutta vastaavan laisia on "pääli" liukuna olemassa.
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Bitter

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 730
  • Sukupuoli: Mies
  • Jos ohitat niin älä sen jälkeen eessä tupeksi!
    • Bitter
  • Ikkunakyltti: Bitter
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Magnum, Sisu
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #15 : 15-09-2010, 22:34:52 »
Tässä on tää mun 20 jalkasen kuletin  :vihel:

Teleskooppijatkolla. Takalukot täytyypi vaan hieman muuttaa  :tutti:
|===SUTII Trucking ====|'  |""";__    Koneet ja
|__,,,_,,,__________====__|........,]      vauhti
 ***(@)'(@)*******#|(@)*****(@)*    viihdyttää

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #16 : 15-09-2010, 22:47:30 »
Tässä on tää mun 20 jalkasen kuletin  :vihel:

Teleskooppijatkolla. Takalukot täytyypi vaan hieman muuttaa  :tutti:
Kuinkas laillinen mahtaa olla? :soo:

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4212
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #17 : 15-09-2010, 22:50:36 »
peräänajotilanteessa tuskin välttyis kuolemantuottamussyytteeltä kun joku tonne alle ajais. Kyllä noissa jatkettavissa kärryissä on yleensä siirrettävä takapuskuri & valotkin. tosin ei ne venykään miksikään 50jalkaiseksi...  :vihel:

Escucha el Oi!

Poissa Sampsa

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 373
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: "Vanaha mamma"
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #18 : 15-09-2010, 22:54:36 »
Kuinkas laillinen mahtaa olla? :soo:
Eikös kaikki ajosuorite ole niin kauan laillista kunnes seriffi tulee ja toteaa asian laittomaksi  :vihel:

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1937
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #19 : 15-09-2010, 23:06:16 »
Kuinkas laillinen mahtaa olla? :soo:
Ei kertakaikkiaan yhtään.
50' x 0,3048 = 15,24m. Puoliperävaunun suurin sallittu etukulmasäde on sen 2,04m, se antaa etuylitystä kontin leveydellä jotain 1,61-1,65m. Puoliperän makx. pituus vetotapista taakse on sen 12,00m, joten kokonaispituudeksi tulee sitten 13,61-13,65m. Kuormahan saa ulottua kuormatilan ulkopuolelle takana 2m, kunhan se on merkitty päiväsaikaan punaisella lipulla ja pimeän aikana valolla. Eli ylityksen kanssa 15,61-15,65m. Mutta kun tuo piinattu Rellukin ottaa asiasta omansa, enkä usko sen mahtuvan tuohon 85-89 senttiin, mikä jää jäljelle. Kun ppv-yhdistelmän max. pituus on sen 16,5m. Kontin kanssahan max pituus olisi 17,00m, mutta kyseessä on jakamattoman esineen kuljetus, ja useamman esineen kuljettaminen päällekkäin, rinnakkain tai peräkkäin ei saa aiheuttaa mittojen ylittymistä. Eli jos on kaks koppaa kyydissä, niin max pituus on sen 16,5m. Eikä auta (enään) se tyhjän vasikan laittaminen perään, koska moduuliyhdistelmän on täytettävä määräykset myös 'palasteltuna'.

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: kontti ppv pituudet
« Vastaus #20 : 15-09-2010, 23:16:39 »
Ei kertakaikkiaan yhtään.
50' x 0,3048 = 15,24m. Puoliperävaunun suurin sallittu etukulmasäde on sen 2,04m, se antaa etuylitystä kontin leveydellä jotain 1,61-1,65m. Puoliperän makx. pituus vetotapista taakse on sen 12,00m, joten kokonaispituudeksi tulee sitten 13,61-13,65m. Kuormahan saa ulottua kuormatilan ulkopuolelle takana 2m, kunhan se on merkitty päiväsaikaan punaisella lipulla ja pimeän aikana valolla. Eli ylityksen kanssa 15,61-15,65m. Mutta kun tuo piinattu Rellukin ottaa asiasta omansa, enkä usko sen mahtuvan tuohon 85-89 senttiin, mikä jää jäljelle. Kun ppv-yhdistelmän max. pituus on sen 16,5m. Kontin kanssahan max pituus olisi 17,00m, mutta kyseessä on jakamattoman esineen kuljetus, ja useamman esineen kuljettaminen päällekkäin, rinnakkain tai peräkkäin ei saa aiheuttaa mittojen ylittymistä. Eli jos on kaks koppaa kyydissä, niin max pituus on sen 16,5m. Eikä auta (enään) se tyhjän vasikan laittaminen perään, koska moduuliyhdistelmän on täytettävä määräykset myös 'palasteltuna'.
Niinpä...