Kirjoittaja Aihe: B-juna  (Luettu 135692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kassu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 141
  • Ikkunakyltti: Kassu
  • Työajokki: Scania R620 6x4
Vs: B-juna
« Vastaus #242 : 09-04-2014, 14:23:24 »
eihän tossa Sauniksen postauksessakaan puhuttu paripyöristä 9-akseliselle 69-tonniselle.

En mä Saunista lainannutkaan, se pisti oikeata tietoa  :hattu:

Poissa Sampsa

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 373
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: "Vanaha mamma"
Vs: B-juna
« Vastaus #243 : 09-04-2014, 14:30:08 »
En tiedä lainasitkohan kassu väärää mutta en minäkään ole väittänyt että 69 tartteis paripyöriä. 76 tonnisesta tpv yhdistelmästä olen kirjotellut kokoajan tuossa

Poissa Kassu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 141
  • Ikkunakyltti: Kassu
  • Työajokki: Scania R620 6x4
Vs: B-juna
« Vastaus #244 : 09-04-2014, 14:34:31 »
En tiedä lainasitkohan kassu väärää mutta en minäkään ole väittänyt että 69 tartteis paripyöriä. 76 tonnisesta tpv yhdistelmästä olen kirjotellut kokoajan tuossa

Asia vilpitön  :hattu:

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1047
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: B-juna
« Vastaus #245 : 16-07-2016, 11:09:31 »
Herätetään tämäkin keskustelu henkiin... Miten se nyt on,  täytyykö autoon tehdä jotakin muutoksia kun otetaan B-juna perään?
Jaa, kyl´ne on hullui...

Poissa Mahti

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 225
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MAHTI
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: R500 -07
Vs: B-juna
« Vastaus #246 : 16-07-2016, 11:45:37 »
Eikai, ainakaan minun tietääkseni  :ide3:
Vai pitikö autoa katsastaa uusille painoille tai jotain?

Mutta minä en mitään mistään muutenkaan ymmärrä niin joku viisaampi voisi kertoa  :hattu:
Tieteen suuri tragedia on se, että ruma tosiasia rikkoo kauniin teorian. - Thomas Huxley
Kyyninen ihminen tietää kaiken hinnan, mutta ei minkään arvoa.
Kuvia

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2073
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: B-juna
« Vastaus #247 : 16-07-2016, 13:08:54 »
Ei kai sii oo mitään, jos otteessa on moduulikytkennän tiedot.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1005
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH III XL 6x2
Vs: B-juna
« Vastaus #248 : 16-07-2016, 17:56:32 »
Herätetään tämäkin keskustelu henkiin... Miten se nyt on,  täytyykö autoon tehdä jotakin muutoksia kun otetaan B-juna perään?
Heatko asialla paino korotuksia vai teknisiä käyttö muutoksia...
Esim akselin lukitukselle/nostolle on hyvä olla omat nappit autossa.. Joihinkin autoihin joudutaan laittaan uus softa et se ymmärtää et siellä on enempi sähkö vastusta..
Qualitas Potentia Nostra

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 415
  • Sukupuoli: Mies
Vs: B-juna
« Vastaus #249 : 16-07-2016, 18:31:12 »
Lisävirtapistoke on aika ehdoton jos slidereita käyttää, mut liekö ne pistokkeet jo nykyään vakiona?
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1047
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: B-juna
« Vastaus #250 : 16-07-2016, 19:34:13 »
Heatko asialla paino korotuksia vai teknisiä käyttö muutoksia...
Esim akselin lukitukselle/nostolle on hyvä olla omat nappit autossa.. Joihinkin autoihin joudutaan laittaan uus softa et se ymmärtää et siellä on enempi sähkö vastusta..

Mietin tosiaan että joutuuko jotain lisäpistokkeita laittamaan...

Kärryn askelin nostolle ja lukitukselle on autossa jo napit valmiina norskien jäljiltä eikä Slidereita ole kuulemma hetkeen saatavilla että varmaankin sellaisella 2-akselisella joutuisi aloittamaan jos tästä mitään kehkeytyy...  :puna: :vihel:
Jaa, kyl´ne on hullui...

Poissa James

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 504
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: DAF
Vs: B-juna
« Vastaus #251 : 16-07-2016, 20:23:41 »
Mietin tosiaan että joutuuko jotain lisäpistokkeita laittamaan...

Kärryn askelin nostolle ja lukitukselle on autossa jo napit valmiina norskien jäljiltä eikä Slidereita ole kuulemma hetkeen saatavilla että varmaankin sellaisella 2-akselisella joutuisi aloittamaan jos tästä mitään kehkeytyy...  :puna: :vihel:

Ei kai lisäpistokkeita tarvi jos ei tule mitään lisätoimintoja. Valoja on tuplamäärä mutta onhan joillain paljon valoja kärryssä muutenkin, en usko että ihan heti tarvittais mitään softamuutoksia sen takia.

Tuossa omassa ajokissa syttyy auton abs-valo kun ottaa perään dollyn ja kronen kärryn. Dolly+närko ei tuota mitään ongelmia. En sitten tiedä mistä johtuu.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1932
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: B-juna
« Vastaus #252 : 17-07-2016, 22:42:27 »
Tuossa omassa ajokissa syttyy auton abs-valo kun ottaa perään dollyn ja kronen kärryn. Dolly+närko ei tuota mitään ongelmia. En sitten tiedä mistä johtuu.
Jääkö valo palamaan, ku lähtee liikkeelle? Sen kärryn ABS-valon voi konffata joko niin, että kun laittaa virrat päälle, niin valo tuikahtaa (näät että polttimo toimii) ja sammuu sitten tai sit perinteisesti, että valo jää palamaan ja sammuu n. 5-7km/h nopeudessa. Kumpikaan ei oo sen paremmin oikein tai väärin.

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 357
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Työajokki: FH500/2551/G490
Vs: B-juna
« Vastaus #253 : 18-07-2016, 17:57:26 »
Sopivan eri ikäiset eri valmistajien (knorr ja wabco) ABSit pötköön kytkettynä ei jostain syystä juttele keskenään niin sujuvasti etteikö ABS valo jäisi killottamaan... On jokusen kymmenen tuhatta kilometriä tullut noita ABS valoja katseltua.
R.I.P. Transpoint Oy Ab
☆ 04.04.1990
✝31.12.2010

Poissa James

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 504
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: DAF
Vs: B-juna
« Vastaus #254 : 18-07-2016, 22:31:25 »
Jääkö valo palamaan, ku lähtee liikkeelle? Sen kärryn ABS-valon voi konffata joko niin, että kun laittaa virrat päälle, niin valo tuikahtaa (näät että polttimo toimii) ja sammuu sitten tai sit perinteisesti, että valo jää palamaan ja sammuu n. 5-7km/h nopeudessa. Kumpikaan ei oo sen paremmin oikein tai väärin.

Valo jää palamaan ja kyse on nimenomaan auton ABS-valosta ja vikatekstistä näytössä. Ja ongelma oli vain tässä Daffissa, vanhassa Volvossa toimi ok. Asiaan ei ollut sen kummempaa tarvetta perehtyä kun nyt tuohon käyttöön on vakiintunut 2 Närpiöläistä ja ne on pääasiassa sen Volvon perässä.

Yhdessä Scaniassa  (2015) oli muuten sama ongelma, mutta siinä palo kärryn ABS-valo.

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: B-juna
« Vastaus #255 : 27-07-2016, 21:26:55 »
Vai pitikö autoa katsastaa uusille painoille tai jotain?

Rek. otteesta jos löytyy maininta moduuyhdistelmän maksimi kokonaispaino 60 000kg ni ei tartte. Ellei tarvii korottaa tosta.

sellaisella 2-akselisella joutuisi aloittamaan jos tästä mitään kehkeytyy...  :puna: :vihel:

Talveks ketju tms. et saa sen sidottua johonki jos joutuu lyhentämään :heko:

Mietin tosiaan että joutuuko jotain lisäpistokkeita laittamaan...

Meil ainaki laitettu jotku lisäpistokkeet noihi autoihin mitkä välil vetää jotai v-slideria vastaavia linkkivaunuja. Mut 2-aks ei tartte mitn lisää.