Kirjoittaja Aihe: B-juna  (Luettu 137431 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

forssi83

  • Vieras
Vs: B-juna
« Vastaus #22 : 12-02-2009, 12:46:56 »
rupesin tossa eilen miättiin että mitä etuja on tossa b-junassa verrattuna tohon vaiskkaan? eiks molemmissa pysty 20 ja 40 kontin kuljettaan? saako b-junassa olla isommat painot vai mikä niinkuin on toi idea??

Poissa Ratsumies

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 96
  • Sukupuoli: Mies
Vs: B-juna
« Vastaus #23 : 12-02-2009, 14:18:22 »
Näin eilen satamassa B-junan ja kattelin,että on nouseva etuakseli keskimmäisessä kärrissä. :hattu:

Poissa jakke

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 222
  • Sukupuoli: Mies
Vs: B-juna
« Vastaus #24 : 12-02-2009, 14:42:37 »
rupesin tossa eilen miättiin että mitä etuja on tossa b-junassa verrattuna tohon vaiskkaan? eiks molemmissa pysty 20 ja 40 kontin kuljettaan? saako b-junassa olla isommat painot vai mikä niinkuin on toi idea??
kai se tulee hiukan rauhallisemmin perässä kun vasikka?

Poissa Paroni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 311
  • Sukupuoli: Mies
Vs: B-juna
« Vastaus #25 : 12-02-2009, 15:27:40 »
kai se tulee hiukan rauhallisemmin perässä kun vasikka?


Ja taitaa saada helpommin ahtaisiin paikkoihin kun voi kuitenkin katkaista ja pakittaa kahtena erillisenä puolikkaana.

forssi83

  • Vieras
Vs: B-juna
« Vastaus #26 : 12-02-2009, 15:32:37 »


Ja taitaa saada helpommin ahtaisiin paikkoihin kun voi kuitenkin katkaista ja pakittaa kahtena erillisenä puolikkaana.
saahan sen vasikankin jos veturisa kita. useissa vasikka-yhistelmissä on sellanen tullut bongattua.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: B-juna
« Vastaus #27 : 12-02-2009, 16:07:30 »
saahan sen vasikankin jos veturisa kita. useissa vasikka-yhistelmissä on sellanen tullut bongattua.
Toimii varmaan talvella huonoissa olosuhteissa kuin Valeon sähkökomponentit ranskalaisessa autossa


Poissa Ratsumies

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 96
  • Sukupuoli: Mies
Vs: B-juna
« Vastaus #28 : 12-02-2009, 19:25:36 »
saahan sen vasikankin jos veturisa kita. useissa vasikka-yhistelmissä on sellanen tullut bongattua.
Meiän vollessa on kita vaikka sillä ei vasikkaa ajeta,kun se on li****tin vanha auto. :ajoa:

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2070
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: B-juna
« Vastaus #29 : 12-02-2009, 19:46:40 »
rupesin tossa eilen miättiin että mitä etuja on tossa b-junassa verrattuna tohon vaiskkaan? eiks molemmissa pysty 20 ja 40 kontin kuljettaan? saako b-junassa olla isommat painot vai mikä niinkuin on toi idea??

No saahan tuohon B-junan linkkivaunuun ainaki kuormaa paljon enemmän kuin normi 3 aks. täysperävetäjään tai vasikkaan,jos on esim. 2kpl 20t möykkyä niin miten viet täysperällä tai vasikkamoduulilla?? ja onhan tuo kätevä norjan liikenteeseen,jätät vain toisen kärryn rajalle ja käyt purkamassa toisen ja sitten toisen.Eipä tulisi mieleen lähteä vetämään pelkällä naamarilla vasikkaa norjassa :vihel: :vihel:

forssi83

  • Vieras
Vs: B-juna
« Vastaus #30 : 12-02-2009, 19:49:52 »
juu ei nyt norjaan tietenkään mut tuol ruottin puolella useesti noita näin. eli tohon saa ottaa sitten reilummin painoa tohon ensimmäiseen vaunuun?

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2070
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: B-juna
« Vastaus #31 : 12-02-2009, 20:10:19 »
juu ei nyt norjaan tietenkään mut tuol ruottin puolella useesti noita näin. eli tohon saa ottaa sitten reilummin painoa tohon ensimmäiseen vaunuun?

No sehän on ihan normaali 2-3 akselinen puoliperävaunu,kuormatila on tosin hieman lyhyt :hattu:

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4212
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Titteli: ...
  • Työajokki: ladun kiillotin
Vs: B-juna
« Vastaus #32 : 12-02-2009, 22:27:39 »
rupesin tossa eilen miättiin että mitä etuja on tossa b-junassa verrattuna tohon vaiskkaan? eiks molemmissa pysty 20 ja 40 kontin kuljettaan? saako b-junassa olla isommat painot vai mikä niinkuin on toi idea??

Ainakin se että linkki on yleenä "oma" ja sit puolikas siinä perässä voi olla vaikkapa irtoperä tai mikä vaan kärryn räyskä.....vrt. vasikko-moduuli; puolikkaassa pitäis olla kita, jota niissä ei yleensä ole.

Ja mitä tohon ahtaisiin paikkoihin peruuttamisesta tulee, ni eikähän sen puolikkaan peruuttaminenn ole -varsinkin liukkaalla- kivempaa ku tyhjä puolikasveturi jonka kidan perässä kuormattu keskiakselikärry  :vihel:
Escucha el Oi!

Poissa COYOTE

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 109
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: COYOTE
  • Titteli: ...
  • Työajokki: Mokkomaisteri
Vs: B-juna
« Vastaus #33 : 12-02-2009, 22:40:09 »
Ainakin se että linkki on yleenä "oma" ja sit puolikas siinä perässä voi olla vaikkapa irtoperä tai mikä vaan kärryn räyskä.....vrt. vasikko-moduuli; puolikkaassa pitäis olla kita, jota niissä ei yleensä ole.

Ja mitä tohon ahtaisiin paikkoihin peruuttamisesta tulee, ni eikähän sen puolikkaan peruuttaminenn ole -varsinkin liukkaalla- kivempaa ku tyhjä puolikasveturi jonka kidan perässä kuormattu keskiakselikärry  :vihel:


Kyl välil tulee miäleen ku koettaa runtata vasikkaa johonki takaperin, et olispa ny pyssy millä sais "lopetettua" vasikan... :de:

Kita helpottas kyl joskus hommia, mut yleensä sit loppuu pito vetosilta :pase:
Every mile a memory. 
Untuvikko... Syntinen matkarakastaja
Fuck the fitness, feel the fatness!

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Vs: B-juna
« Vastaus #34 : 21-02-2009, 18:41:33 »
rupesin tossa eilen miättiin että mitä etuja on tossa b-junassa verrattuna tohon vaiskkaan? eiks molemmissa pysty 20 ja 40 kontin kuljettaan? saako b-junassa olla isommat painot vai mikä niinkuin on toi idea??

Kontinajoon vasikka ei oikeastaan käy. Vasikka pitää lastata tasapainoon ja niitä kontteja ei saa mulkattua  jos on lähtöpäässä lastattu paino toiseen päähän




-fix- lainaus korjattu
« Viimeksi muokattu: 06-03-2009, 07:56:40 kirjoittanut Maarit »
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa Paroni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 311
  • Sukupuoli: Mies
Vs: B-juna
« Vastaus #35 : 21-02-2009, 20:49:54 »
Nyt on sit meilläkin kaks linkkiä pihassa...

forssi83

  • Vieras
Vs: B-juna
« Vastaus #36 : 22-02-2009, 15:32:59 »
Nyt on sit meilläkin kaks linkkiä pihassa...
paas napsien kuvia..

Poissa Tombstoun

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 446
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
  • Työajokki: Sprintteri
Vs: B-juna
« Vastaus #37 : 22-02-2009, 16:16:27 »
Entises työpaikas meil oli omanlainen b-juna :D 3 akselinen veturi siihe 3 akselinen konttikärri jossa kita ja siihen dolly ja 3akselinen konttikärri :D käteväst sai kaks 40' kerral :tukka: :koff:

Poissa veccu

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 66
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VECCU
  • Titteli: Työtön
Vs: B-juna
« Vastaus #38 : 22-02-2009, 17:26:38 »
Entises työpaikas meil oli omanlainen b-juna :D 3 akselinen veturi siihe 3 akselinen konttikärri jossa kita ja siihen dolly ja 3akselinen konttikärri :D käteväst sai kaks 40' kerral :tukka: :koff:

On varmaa ollu aika mielenkiintone paketti  :ajoa:..
Meiltä löytyy normi puolikas jossa linkkikärryn takaosassa on normaali vetopöytä ja siihe normi 3-akseline kärry.. Siin tulee 30' linkissä ja 40' takakärryssä tai sit linkki voi toimia normaalina 3-akselisena kärrynä johon voi laittaa 20'-40'kontin ja se linkki on kippaava.. Sil ku joutuu purkaa Bruhnin jauhokontteja tehtaalla.. En oo ikinä joutunu tuota B-junaa ajamaa ja ne jotka ajaa sitä ni sanoovat et ei se oo oikeestaa yhtää sen ihmeellisempi ku täysperä :ajoa:..

Isbe

  • Vieras
Vs: B-juna
« Vastaus #39 : 06-03-2009, 07:25:22 »
Käy se b-juna näemmä nykyään jo ADR-kamankin kuskaamiseen. Kattelin nimittäin tossa syksyllä, kun Naantalista starttas ADR-merkitty b-juna, joka ensin kävi lastaamassa kemikaalilaiturilla... Veikkaan, että aika moni ei tiedä sen olevan kiellettyä.

Pistää kyllä ihmetteleen, miksei b-junaa sallita vaarallisille aineille. Antaisivat edes luvan käyttää ruotsissa yhä suositumpia "långtrailereita" eli niitä kolmiakseliseen veturiin ripustettavia neliakselisia puoliperävaunuja. Silloin olisi keino kuljettaa aadeeärrää 60 tonnin kokonaispainolla. Vaikka eihän toi mun murheeni ole. Ihmetyttää vaan.

Poissa Tönttönen

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • kolmen kontin kierrättäjä
  • Ikkunakyltti: JUHO
  • Työajokki: VOLVO FH
Vs: B-juna
« Vastaus #40 : 06-03-2009, 16:39:34 »
Käy se b-juna näemmä nykyään jo ADR-kamankin kuskaamiseen. Kattelin nimittäin tossa syksyllä, kun Naantalista starttas ADR-merkitty b-juna, joka ensin kävi lastaamassa kemikaalilaiturilla... Veikkaan, että aika moni ei tiedä sen olevan kiellettyä.

Pistää kyllä ihmetteleen, miksei b-junaa sallita vaarallisille aineille. Antaisivat edes luvan käyttää ruotsissa yhä suositumpia "långtrailereita" eli niitä kolmiakseliseen veturiin ripustettavia neliakselisia puoliperävaunuja. Silloin olisi keino kuljettaa aadeeärrää 60 tonnin kokonaispainolla. Vaikka eihän toi mun murheeni ole. Ihmetyttää vaan.

Ja milläs perusteella ADR-kuljetus B-junalla on kielletty? Kyllähän tuo muualla maailmassa on ainakin ihan sallittua. Mm. Australia, Kanada, USA...
Näytti tuossa pikasella selauksella löytyvän ADR-kontti- B-junayhdistelmä olevan Ruotsin kilvissäkin, niin miksei Suomessa?

« Viimeksi muokattu: 06-03-2009, 16:59:26 kirjoittanut Tönttönen »
Poika istui kivellä, Rekka kiisi valtatiellä, Poika tuijotti sen perään, Kunnes ei kuullut enää ääntäkään,

Sinä yönä heistä tuli ystäviä

forssi83

  • Vieras
Vs: B-juna
« Vastaus #41 : 06-03-2009, 17:36:45 »
Ja milläs perusteella ADR-kuljetus B-junalla on kielletty? Kyllähän tuo muualla maailmassa on ainakin ihan sallittua. Mm. Australia, Kanada, USA...
Näytti tuossa pikasella selauksella löytyvän ADR-kontti- B-junayhdistelmä olevan Ruotsin kilvissäkin, niin miksei Suomessa?


adr-tavaraa ei saa kuljettaa jos yhdistelmässä kaksi kärryä. vai onko täs 2009 jo sallittu?

Poissa Tönttönen

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • kolmen kontin kierrättäjä
  • Ikkunakyltti: JUHO
  • Työajokki: VOLVO FH
Vs: B-juna
« Vastaus #42 : 06-03-2009, 17:46:49 »
adr-tavaraa ei saa kuljettaa jos yhdistelmässä kaksi kärryä. vai onko täs 2009 jo sallittu?
Ei kyllä minkaanlaista muistikuvaa, et ois kurssilla tuosta mainittu, mut tässäkin ollaan sitten yllättäen länsi-naapuria jäljessä...
Poika istui kivellä, Rekka kiisi valtatiellä, Poika tuijotti sen perään, Kunnes ei kuullut enää ääntäkään,

Sinä yönä heistä tuli ystäviä

forssi83

  • Vieras
Vs: B-juna
« Vastaus #43 : 06-03-2009, 17:53:10 »
Ei kyllä minkaanlaista muistikuvaa, et ois kurssilla tuosta mainittu, mut tässäkin ollaan sitten yllättäen länsi-naapuria jäljessä...
ei ruotsissakaan saa vasikka-yhdistelmällä ajaa adr-tavaraa. ei ainakaan viel viime vuonna. ja jos oli täysperä moduuli niin siitä sai huomautuksen.. korjatkaa jos olen väärässä.

ja tossa kuvassa on molemmat kontit tyhjiä että kait niitä saa sit kuskata..
« Viimeksi muokattu: 06-03-2009, 17:59:36 kirjoittanut forssi83 »