Kirjoittaja Aihe: Mikä idea tässä yhdistelmässä?  (Luettu 26230 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« : 13-08-2008, 10:03:56 »
Arvuutellaampa hieman. Mielenkiintoisen ja kalliin näköinen ratkaisu, vetäjässä kääntyvä teli eli ilmeisesti lyhennetty täysperävetäjä vai saako nykyään Scanialta rekkaveturiin kääntyvää takateliä? Itselleni ei oikein mitekään aukea tuon yhdistelmän nerokkuus. Norjan ajoa joku veikkasi että kärryjä vain rajalla vaihdellaan mutta pääseehän suurimmalla osalla normi bulk- yhdistelmillä Norjaan pituutensa puolesta. Valaiskaa minua!





Kuvat lainattu Jussilta


Poissa susi79

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
  • Sukupuoli: Mies
  • joopati joo
  • Ikkunakyltti: Harri
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: fh500
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #1 : 13-08-2008, 10:34:49 »
Eikös nykyään oo tiettyjä teitä mihin saa norjassa mennä 25.25m. Laurila ajaa Tromsaan mallasta ja sinne saa mennä moduulimittaisella yhdistelmällä, siis Kilpisjärveltä kun menee yli. Sitte Edan kautta jos menee yli niin Kongsvingeriin saa mennä moduulilla (muistaakseni sivan teollisuusalue). Varmaanki rakennettu norjan ajoa varten ensisijaiseksi jotta pystyy viemään enemmän tavaraa kun puolikkaalla. olikohan tässä mun kirjotuksessa mitään tolkkua... :ide1:
Olen aurannut lumesta väylää, harteillani painava talven ies. Olen uhmannut rotkon reunaa, yrittänyt olla kuin toinen mies

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: Mikko
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH12 -04
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #2 : 13-08-2008, 10:56:35 »
Norjaan tuo on tehty muuta en osaa sanoo  >:( mut jännän näköne
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa kadi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ihan pihalla =)
  • Ikkunakyltti: Kadi
  • Titteli: Sairaslomalla
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #3 : 13-08-2008, 11:54:41 »
 :ide1: Onpa kyllä erikoisen näköinen peli, jännä.. :hullu:

Tostahan riitäis kysymyksiä ihan liiankii kanssa..
Se en ollu minä,vaikka siel kävinki :D

Poissa Jonde84

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 157
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #4 : 13-08-2008, 12:28:49 »
Onko tuo se ns. B-Juna? Ainakin se kovasti siltä näyttää... mut hassun näkönen joka tapauksessa..
Scania king of the road V8

Poissa susi79

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
  • Sukupuoli: Mies
  • joopati joo
  • Ikkunakyltti: Harri
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: fh500
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #5 : 13-08-2008, 15:32:59 »
Onko tuo se ns. B-Juna? Ainakin se kovasti siltä näyttää... mut hassun näkönen joka tapauksessa..
B-junahan tuo on
Olen aurannut lumesta väylää, harteillani painava talven ies. Olen uhmannut rotkon reunaa, yrittänyt olla kuin toinen mies

Poissa jakke

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 222
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #6 : 13-08-2008, 17:26:39 »
Eikös nykyään oo tiettyjä teitä mihin saa norjassa mennä 25.25m. Laurila ajaa Tromsaan mallasta ja sinne saa mennä moduulimittaisella yhdistelmällä, siis Kilpisjärveltä kun menee yli. Sitte Edan kautta jos menee yli niin Kongsvingeriin saa mennä moduulilla (muistaakseni sivan teollisuusalue). Varmaanki rakennettu norjan ajoa varten ensisijaiseksi jotta pystyy viemään enemmän tavaraa kun puolikkaalla. olikohan tässä mun kirjotuksessa mitään tolkkua... :ide1:
itku taitaa päästä tuolla härvelillä norjassa!

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #7 : 13-08-2008, 17:36:54 »
Arvuutellaampa hieman. Mielenkiintoisen ja kalliin näköinen ratkaisu, vetäjässä kääntyvä teli eli ilmeisesti lyhennetty täysperävetäjä vai saako nykyään Scanialta rekkaveturiin kääntyvää takateliä? Itselleni ei oikein mitekään aukea tuon yhdistelmän nerokkuus. Norjan ajoa joku veikkasi että kärryjä vain rajalla vaihdellaan mutta pääseehän suurimmalla osalla normi bulk- yhdistelmillä Norjaan pituutensa puolesta. Valaiskaa minua!





Kuvat lainattu Jussilta

Eikös toi oo ihan tuliterä vetäjä?
Norjan ajoon tarkoitettu, saa ajaa täysillä painoilla siellä missä sallittu, kärryt rajalle parkkiin ja toisella rajan yli...
Näyttäis olevan vanha nupin säiliö linkin päällä.
Normi bulkyhdistelmä mahtuu kyllä pituutensa puolesta norjaan, muttei saa ajaa täysillä painoilla

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #8 : 14-08-2008, 00:50:11 »
Onkoha tossa linkin pytyssä kippiä?
Ois pitäny tutkia tälläsiä spesiaalivehkeitä tarkemmin ku harvoin on mahollisuus.
Keep on truckin'

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #9 : 14-08-2008, 10:21:58 »
Onkoha tossa linkin pytyssä kippiä?
Ois pitäny tutkia tälläsiä spesiaalivehkeitä tarkemmin ku harvoin on mahollisuus.

Pakko olla, ku purku oli persiis, eikä pohjassa.

griffin

  • Vieras
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #10 : 14-08-2008, 10:35:07 »
Ja onhan B-junan etuja sekin,että puolikkaan veturi on halvempi.Eikä tarvii siirrellä päällirakenteita autosta toiseen kun tulee vaihdon aika.

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2616
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #11 : 14-08-2008, 12:50:56 »
Onkoha tossa linkin pytyssä kippiä?
Ois pitäny tutkia tälläsiä spesiaalivehkeitä tarkemmin ku harvoin on mahollisuus.
On siinä, tuli tutkittua tuolla, kun kuvat otin. Siinä keskellä on sellaisen aukko/syvennys, johon tuo purkuputken mutka mahtuu menemään, kun kipin nostaa...

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #12 : 15-08-2008, 14:17:50 »
Ja onhan B-junan etuja sekin,että puolikkaan veturi on halvempi.Eikä tarvii siirrellä päällirakenteita autosta toiseen kun tulee vaihdon aika.
Tietääkö kukaan onko Scanialta saatavissa rekkaveturiin kääntyvää takateliä? Itse en Suomesta tiedä kuin kaksi veturia missä tuo on ja ainakin toinen on lyhennetty täysperäveturista. Sitten toinen ajatus että taitaa olla jopa niin että rekkaveturi on kalliimpi mitä täysperäalusta vai olenko väärässä. Toisessa on kuitenkin varusteena jo vetopöytä ja toinen pelkällä rungolla. Sitten mitä tulee tuohon päällirakenteien vaihtamiseen alustalta toiselle niin max parin päivän homma noin ehkä 4-5 vuoden välein joten sekään ei minusta ratkaise tuon edellä kuvatun yhdistelmän "nerokkuutta"


griffin

  • Vieras
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #13 : 15-08-2008, 14:29:08 »
Tietääkö kukaan onko Scanialta saatavissa rekkaveturiin kääntyvää takateliä? Itse en Suomesta tiedä kuin kaksi veturia missä tuo on ja ainakin toinen on lyhennetty täysperäveturista. Sitten toinen ajatus että taitaa olla jopa niin että rekkaveturi on kalliimpi mitä täysperäalusta vai olenko väärässä. Toisessa on kuitenkin varusteena jo vetopöytä ja toinen pelkällä rungolla. Sitten mitä tulee tuohon päällirakenteien vaihtamiseen alustalta toiselle niin max parin päivän homma noin ehkä 4-5 vuoden välein joten sekään ei minusta ratkaise tuon edellä kuvatun yhdistelmän "nerokkuutta"
Ja onhan tietysti monipuolinen.Vaihtaa kärryn ja lähtee toisenlaiseen ajoon.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #14 : 15-08-2008, 14:37:54 »
Ja onhan tietysti monipuolinen.Vaihtaa kärryn ja lähtee toisenlaiseen ajoon.
No se... Luulen että tuossa yhdistelmässä kuitenkin on jotain vielä viisaampaa miksi tuommoinen on laitettu.


Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #15 : 15-08-2008, 14:39:55 »
Toi ajaa pää-asiassa johonki pohjois norjaan.

Juttelin ton auton toisen kuskin kans pari viikkoa enne kun toi härveli tuli. Sitä vähä itteäkin jännitti mihkä tosta vehkeestä loppujen lopuks on.

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #16 : 15-08-2008, 18:34:12 »
Toi ajaa pää-asiassa johonki pohjois norjaan.

Juttelin ton auton toisen kuskin kans pari viikkoa enne kun toi härveli tuli. Sitä vähä itteäkin jännitti mihkä tosta vehkeestä loppujen lopuks on.
Tuli äsken vastaan Nastolassa.

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #17 : 15-08-2008, 21:21:08 »
Tuommoinen vastaava yhdistelmä on myöskin................... leinolla. (Meinas jo nimi unohtua) Kontteja vetelee ja useasti näkyy kuski nukkuvan täälläpäin ilmeisesti Ahlströmille purkua odottaen.  2kpl 20" konttia sillä on päällä ollut.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #18 : 15-08-2008, 21:25:24 »
Tuommoinen vastaava yhdistelmä on myöskin................... leinolla. (Meinas jo nimi unohtua) Kontteja vetelee ja useasti näkyy kuski nukkuvan täälläpäin ilmeisesti Ahlströmille purkua odottaen.  2kpl 20" konttia sillä on päällä ollut.
Kontin ajossa ja pressu vehkeitä näkyy melekein viikottain mutta että bulk-yhdistelmä...


Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #19 : 15-08-2008, 21:26:39 »
Kontin ajossa ja pressu vehkeitä näkyy melekein viikottain mutta että bulk-yhdistelmä...

Aijaa  ;D minä näin ensimmäisen livenä vasta äskettäin  :P
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa s-14

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 530
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #20 : 16-08-2008, 21:57:03 »
RAHA

Tuossa autossa luki sivuikkunoiden yläpuolella Norge Special Edition. Tromssaan kun ajaa niin rajalta saa 50km ajaa pitkällä autolla. Sitten kärry parkkiin ja purkamaan toista. Taas toinen kärry parkkiin ja purkamaan. Samalla tavalla paluu kuorma kyytiin ja takas Suomeen. Ajatelkaa nyt, normi bulkkiauto saa kuormaa norjaan 32tn kun taas tuolla pystyy ajamaan 42-43tn kuormalla eli yhteen suuntaan 10tn enemmän kuormaa eli yli 20tn suurempi kuorma. Eli enemmän rahtia. Suomessa jos ajetaan Lahdesta Nastolaan ei tuolla ole väliä mutta Raisiosta on Tromssaan matkaa n 1400km niin sillä on hieman väliä. Mun henkilökohtainen mielipide on että toi on todella nerokas ratkaisu Lapualaisilta, ei ole kukaan muu Suomessa tehnyt vastaavaa.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1322
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Mikä idea tässä yhdistelmässä?
« Vastaus #21 : 16-08-2008, 21:58:55 »
RAHA

Tuossa autossa luki sivuikkunoiden yläpuolella Norge Special Edition. Tromssaan kun ajaa niin rajalta saa 50km ajaa pitkällä autolla. Sitten kärry parkkiin ja purkamaan toista. Taas toinen kärry parkkiin ja purkamaan. Samalla tavalla paluu kuorma kyytiin ja takas Suomeen. Ajatelkaa nyt, normi bulkkiauto saa kuormaa norjaan 32tn kun taas tuolla pystyy ajamaan 42-43tn kuormalla eli yhteen suuntaan 10tn enemmän kuormaa eli yli 20tn suurempi kuorma. Eli enemmän rahtia. Suomessa jos ajetaan Lahdesta Nastolaan ei tuolla ole väliä mutta Raisiosta on Tromssaan matkaa n 1400km niin sillä on hieman väliä. Mun henkilökohtainen mielipide on että toi on todella nerokas ratkaisu Lapualaisilta, ei ole kukaan muu Suomessa tehnyt vastaavaa.
No niin! Löytyhän se ratkaisu tuohonkin eli todella viisas ratkaisu.