Kirjoittaja Aihe: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa  (Luettu 116037 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #242 : 02-02-2017, 10:47:05 »
Paljonko vetoakseli kestää painoa laittaa? Esim täydellä kuormalla teli ylös ei varmaan hyvää tee....
19tn on joskus ollu. Tosin pitkällä autolla, mutta sama akseli se on.

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #243 : 02-02-2017, 11:24:06 »
Paljonko vetoakseli kestää painoa laittaa? Esim täydellä kuormalla teli ylös ei varmaan hyvää tee....

Nykysen auton edellinen kuski oli kuulemma renkaan saanu hajoomaan ku 30tn lastikontti päällä nosti telin ylös :vihel:

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #244 : 02-02-2017, 15:03:24 »
Täysperä-alustas hyvällä puntilla Mersu antaa ainaki 19tn vetoselle painoo, ku alkaa kevittämään. Siis ajotietokoneen mukaan, en tiä mitä todellisuudes on
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #245 : 02-02-2017, 18:42:04 »
aika paljon varmaan riippuu siitä kuinka kauan ajaa teli ylhäällä/kevitettynä.

Yks kolleega ajoi aina välitelillä teli ylhäällä kun vaan auto suostuis noustamaan, jännästi paukku takapäästä ilmapusseja...ja kilvet lähti yhdessä ratsiassa kun oli etujousi mennyt poikki.
En usko että ihan sattumaa oli.
Escucha el Oi!

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #246 : 02-02-2017, 20:42:18 »
Paljonko vetoakseli kestää painoa laittaa? Esim täydellä kuormalla teli ylös ei varmaan hyvää tee....

Eihän tuota painonsiirtoa koko aikaa käytetä.
Toiset autot kestää ja saa enemmän painoa, kuin toisilla.

Mut tässä kuva, et kyllä se ihan riittävästi kestää! (eikä tuo teli enää nuossut ylös, mut vetopyörä kyllä piti!)  :heko:
(Ja tää kuva on pitkästä autosta... mut kuulemma norjalaisissa puolikkaissa saa myös ihan kivoja lukemia vetopyörälle!)
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa Leksii

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 82
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Kaanima
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #247 : 02-02-2017, 21:35:05 »
Uudessa volvossa saa vissiin 19tn normaalisti, sen saa koodattua 21 asti ja siitä ylöspäin  jos haluaa, pitää tilata runkovahvistukset jo tehtaalta
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #248 : 02-02-2017, 22:52:59 »
Uudessa volvossa saa vissiin 19tn normaalisti, sen saa koodattua 21 asti ja siitä ylöspäin  jos haluaa, pitää tilata runkovahvistukset jo tehtaalta

Meillä on semmoiset rihvelialustat, missä raja on vakiona 15 tonnia (pitkiä autoja). Ei paljon naurata kun osuu sopivat "pari muuttujaa" kohdalle.

Poissa Thomson

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 512
  • Sukupuoli: Mies
    • Ac-Trans Oy
  • Ikkunakyltti: Thomson
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Moffett
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #249 : 02-02-2017, 23:07:27 »
Täysperä-alustas hyvällä puntilla Mersu antaa ainaki 19tn vetoselle painoo, ku alkaa kevittämään. Siis ajotietokoneen mukaan, en tiä mitä todellisuudes on
Siitä tuo MP4 Mercedes (vanhemmista en tiedä) että ne ainakin suostuu telin nuissa ihan bangladesh-malleissakin keventämään just niin pitkälle kun pystyy. Sen 19tonnia taitaa mullakin olla ennätys ex. ajokilla. Onneton auto se oli kaikinpuolin muuten mutta siitä piti olla tyytyväinen !
Miksi tehdä tänään sitä jonka voit huomennakin jättää tekemättä?

Poissa säiliösami

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 301
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: PKK 74
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH 540
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #250 : 03-02-2017, 09:45:36 »
Uudessa volvossa saa vissiin 19tn normaalisti, sen saa koodattua 21 asti ja siitä ylöspäin  jos haluaa, pitää tilata runkovahvistukset jo tehtaalta
Tuo on muuttunut aika äskettäin. Vielä 2 vuotta sitten piti ottaa 15- 20 nostolle runkovahvistus. Nyt saa tuon 19 ilman apurunkoa. Kun mun ajokkia tilattiin, piti ottaa vahvistus. Se on aika tarkkaan 2. akselin kohdalta 4. akselille asti.

Poissa miikka

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: 560R 8x2
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #251 : 03-02-2017, 10:33:39 »
Meillä on semmoiset rihvelialustat, missä raja on vakiona 15 tonnia (pitkiä autoja). Ei paljon naurata kun osuu sopivat "pari muuttujaa" kohdalle.
Samoin täällä. Onneks on ollut helppo talvi ainakin tähän saakka. Volvolla sanoivat, että saavat jollain keventävillä iskunvaimentimilla tms. 20t vetosille.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #252 : 03-02-2017, 11:57:32 »
Meillä on semmoiset rihvelialustat, missä raja on vakiona 15 tonnia (pitkiä autoja). Ei paljon naurata kun osuu sopivat "pari muuttujaa" kohdalle.
meillä kans yks kiinteekoppanen uushyttinen Volvo. Keventimestä ku painaa, ni ainut asia, mitä tapahtuu, on se, että nappiin syttyy valo. Olivat volvolla käyneet sen kans, ni oli sanottu, että laillinen akselipaino menee yli, ja takuu loppuu siihen paikkaan. Eurassa äijät tuumas, et kyl mein ukot sillä sitte pärjää...
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #253 : 03-02-2017, 20:02:27 »
Siitä tuo MP4 Mercedes (vanhemmista en tiedä) että ne ainakin suostuu telin nuissa ihan bangladesh-malleissakin keventämään just niin pitkälle kun pystyy. Sen 19tonnia taitaa mullakin olla ennätys ex. ajokilla. Onneton auto se oli kaikinpuolin muuten mutta siitä piti olla tyytyväinen !

Yli 20 oli jonkun matkaa mulla ennätys siinä rimpulassa. Tosin oli täys laatikko päällä lootanvaihdon jälkeen, joten kokonaispainokin oli liki 30t
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa Thomson

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 512
  • Sukupuoli: Mies
    • Ac-Trans Oy
  • Ikkunakyltti: Thomson
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Moffett
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #254 : 03-02-2017, 21:21:18 »
Yli 20 oli jonkun matkaa mulla ennätys siinä rimpulassa. Tosin oli täys laatikko päällä lootanvaihdon jälkeen, joten kokonaispainokin oli liki 30t
En mie tainnu ikinä niin isoja kuormia edes ikinä saadakkaan...  :hullu:
Miksi tehdä tänään sitä jonka voit huomennakin jättää tekemättä?

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Nousuteli vs. teliveto puolikkaan veturissa
« Vastaus #255 : 04-02-2017, 08:39:20 »
En mie tainnu ikinä niin isoja kuormia edes ikinä saadakkaan...  :hullu:

Harvoinhan siulla takajuttu olikaan mukana :-P
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...