0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Jokke tuntuu olevan elämäänsä kyllästynyt, ja luulen tietävänsä kauheasti yrittäjyydestä, purkaa täällä pahaa oloaan nyt muiden yrittäjyydestä kyselyyn.
Taitaa olla omat yrittäjähommat menny v*tuiksi
Anteeksi maalaisuuteni, mutta millanen on kasetti, joka kadetoidaan väärinpäin? Kipataanko kärry eka, ja lykätään laatikko kärryn päälle, vai mikä juttu?
Kyse lienee siitä, että pitää käytännössä olla ilmajouset autossa jotta saa tason passattua täydellä kasetillakin pv:n kanssa samalle tasolle. Tai sitten pitää heittää jotkut kalikat pyörien alle, sillä rautajousiauto kunnon kuormalla kun niiaa, niin sitä ei tappeihin saa ilman apua peruutettua.
Me hierottiin joskus puolikashommaa RahtiK kanssa, olisi olli vakiolenkki 5pv/vk ja omalla nousulla takasin. Kaverilla oli rahtik:n omassa "irtoperäringissä" veturi ja kehui että paras huolitsija ikinä. Kappaletavara molemmissa kyseessä. Hinta jne varsin kilpailukykyinen, meillä kaatui kalustohankintoihin, kun ei juurikaan ollut puolikkaalle omia nousuja vaan tpv hommia jollaisella jatkettiin omaan nimeen ajoa.
mitä oon juttuja kuullu niin rahtik on melkoinen syöpä irtoperäliikenteessä.
Haluaisiko täällä väki kertoa, kuinka on yrittäjäksi kuljetusalalle lähtenyt/joutunut? Ois mielenkiintoista kuulla tarinoita! Kannustettiinko silloin vai oliko samanlainen ’Ei kannata’ -meininki niinkuin nykyään on? Tietysti voi myös kertoa ylä- ja alamäistä jos haluaa. Ja jos on käynyt kovin pohjalla, niin miten sieltä on noustu ylös.
Yritin tutkailla ketjua taaksepäin muttei löytynyt mitään eli onko täällä ketään, joka on käynyt tuolla SKALlin kuuden päivän kurssilla lakiuudistuksen jälkeen? Välillä miettinyt itsekin kurssille lähtöä, se tosin vielä on hyvin villi ajatus päässä Kokemuksia puolesta tai vastaan kurssista?
Joo, mie kävin viime syyskuussa lappeenrannassa. Alalla olen ollut vuodesta 2002 tpv-kuskina ja oman auton hommaaminen on alkanut viime vuosina houkuttelemaan.Tuota kurssin käymistä tuli mietittyä melkein 5-vuoden ajan ja lakimuutoksen jälkeen olin kahden vaiheilla että menenkö vai en.Etenkin tuo mahdollisuus mennä suoraan kokeeseen oli houkuttelevana tekijänä, sekä se että omasta pussista meni kurssimaksu.Omasta mielestä tuolle rahalle sai vastinetta hyvien vinkkien/neuvojen muodossa ja todennäköisyys kokeen läpäisemiseen on parempi kuin semmoisella joka ei kurssia ole käynyt. Itse luin vielä molemmat kirjat läpi ennen kokeeseen menoa, koska kurssin jälkeen jäi yli kuukausi aikaa koetilaisuuteen.Kouluttaja mainitsi kurssilla että vanhan kurssin aikaan reilu 60% pääsi kokeen ensimmäisellä yrittämällä läpi vaikka kurssin kesto oli 4-viikkoa. Nykytilanteesta en tiedä, villi veikkaus että uusimisia tulee enempi, ainakin itse kun kävin tekemässä kokeen oli uusintakokeen tekijöitä yli puolet laskentatehtävien osiossa.Oma koe meni hyvillä pisteillä läpi ensimmäisellä kerralla.myös muiden kokemukset kiinnostaa.Ja tulihan tämäkin ketju luettua kokonaan läpi. Oma yritystoiminta on vielä suunnittelun asteella mutta tarkoitus olisi ennen kesää saada pyörät pyörimään jos hommat natsaa.