Kirjoittaja Aihe: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta  (Luettu 805331 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuusi

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 141
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TEPE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: SCANIA R500
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1980 : 13-09-2018, 10:42:17 »
Jokke tuntuu olevan elämäänsä kyllästynyt, ja luulen tietävänsä kauheasti yrittäjyydestä, purkaa täällä pahaa oloaan nyt muiden yrittäjyydestä kyselyyn.

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1981 : 13-09-2018, 12:47:43 »
Jokke tuntuu olevan elämäänsä kyllästynyt, ja luulen tietävänsä kauheasti yrittäjyydestä, purkaa täällä pahaa oloaan nyt muiden yrittäjyydestä kyselyyn.

Taitaa olla omat yrittäjähommat menny v*tuiksi.Tämä foorumihan on juurikin sen takia olemassa että täällä voi kuljetusalasta keskustella ja kysellä neuvoja niiltä jotka tietävät :hattu: tai luulevat tietävänsä :heko:

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1982 : 13-09-2018, 12:55:29 »
Taitaa olla omat yrittäjähommat menny v*tuiksi

Uskonto 10 ja laskento 5?

Sitten kun joku yrittää vähän fiksummin tehdä taustatyöt niin saa vastaukseksi pelkkää vähättelyä. Ei näin..

Poissa buster

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1983 : 17-09-2018, 23:13:20 »
Eiku hei kaikille  :hattu:


Onko täällä kokemusta KTK ajoista/yrittäjänä olemisesta? Esimerkiksi minkälaisia ajoja olisi OAK:lla tarjota? Taikka pk-seudulla Helsingin KTK, Rahtikeskus, Konerinki?

Minkälaisia ajoja heillä on tarjota ja minkälaiselle kalustolle noilla olisi käyttöä? Koneringillä on ilmeisesti kysyntää kaseteille joka pystyy kasetoimaan väärinpäin sekä tietynluokan kaivinkoneille.


En viitsisi taloihin ruveta soittelemaan kun en yritystä vielä ole perustamassa.  :koff:

Osakehan sinne täytenee hankkia ja täyttää muutenkin heidän ehtonsa.

Poissa Jänis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Ferrari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1984 : 18-09-2018, 10:16:59 »
Me hierottiin joskus puolikashommaa RahtiK kanssa, olisi olli vakiolenkki 5pv/vk ja omalla nousulla takasin. Kaverilla oli rahtik:n omassa "irtoperäringissä" veturi ja kehui että paras huolitsija ikinä. Kappaletavara molemmissa kyseessä.  Hinta jne varsin kilpailukykyinen, meillä kaatui kalustohankintoihin, kun ei juurikaan ollut puolikkaalle omia nousuja vaan tpv hommia jollaisella jatkettiin omaan nimeen ajoa.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1985 : 18-09-2018, 10:35:34 »
Anteeksi maalaisuuteni, mutta millanen on kasetti, joka kadetoidaan väärinpäin? Kipataanko kärry eka, ja lykätään laatikko kärryn päälle, vai mikä juttu? :ide1:
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa buster

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1986 : 18-09-2018, 11:39:31 »
Anteeksi maalaisuuteni, mutta millanen on kasetti, joka kadetoidaan väärinpäin? Kipataanko kärry eka, ja lykätään laatikko kärryn päälle, vai mikä juttu? :ide1:

Suora lainaus koneringin sivuilta:

 "Koneringillä on nyt käytössä ja pyrimme lisää saamaan kasettiyhdistelmiä, jotka pystyvät kasetoimaan väärinpäin eli kuormaamaan nuppina myös kasettiperäkärryn laatikon. Näin pystymme tarjoamaan asiakkaillemme kasettikuljetuspalvelujamme myös ahtaissa kohteissa."

Poissa Petsku

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Petsku + Rahtarit
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1987 : 18-09-2018, 17:35:43 »
Rahtikeskuksessa/ktk menet autollasi jonoon odottamaan keikkaa. Rahtiksellakin ollut sopimus ajoja missä autoja ollut vakituiseen, tosin niihin ajoihin pääsemisestä ei sitten tietoa.

Poissa West

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1988 : 18-09-2018, 17:41:39 »
Siis nurinperin kasetoinnissa otetaan tyhjä kasetti kyytiin, haetaan siihen kuorma ja siirretään se sitten täytenä perävaunuun? Lopuksi vielä nuppiin kuorma. Miksei tuo onnistu kaikilta? Eikö täyttä kasettia pysty siirtämään takaisin perävaunuun?

Poissa Rahti77

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 148
  • Sukupuoli: Mies
  • Talousihme
  • Ikkunakyltti: Rahtarit ja kukat
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volovo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1989 : 18-09-2018, 19:09:47 »
Ilmeisesti se kasetin siirtosysteemi on heikompi toisinpäin ajettaessa tai jtn...
Kylähullun paperit löytyy.

Poissa miikka

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: 560R 8x2
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1990 : 18-09-2018, 20:20:44 »
Kyse lienee siitä, että pitää käytännössä olla ilmajouset autossa jotta saa tason passattua täydellä kasetillakin pv:n kanssa samalle tasolle. Tai sitten pitää heittää jotkut kalikat pyörien alle, sillä rautajousiauto kunnon kuormalla kun niiaa, niin sitä ei tappeihin saa ilman apua peruutettua.

Poissa veikkaaja

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: SISU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Sisu Polar 8x4
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1991 : 19-09-2018, 14:45:09 »
Kyse lienee siitä, että pitää käytännössä olla ilmajouset autossa jotta saa tason passattua täydellä kasetillakin pv:n kanssa samalle tasolle. Tai sitten pitää heittää jotkut kalikat pyörien alle, sillä rautajousiauto kunnon kuormalla kun niiaa, niin sitä ei tappeihin saa ilman apua peruutettua.
Toimii myöskin suht hyvin rautajousisessa, kunhan kärryn etuakseli(t) on ilmajousilla..

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1992 : 20-09-2018, 22:32:53 »
Me hierottiin joskus puolikashommaa RahtiK kanssa, olisi olli vakiolenkki 5pv/vk ja omalla nousulla takasin. Kaverilla oli rahtik:n omassa "irtoperäringissä" veturi ja kehui että paras huolitsija ikinä. Kappaletavara molemmissa kyseessä.  Hinta jne varsin kilpailukykyinen, meillä kaatui kalustohankintoihin, kun ei juurikaan ollut puolikkaalle omia nousuja vaan tpv hommia jollaisella jatkettiin omaan nimeen ajoa.
mitä oon juttuja kuullu niin rahtik on melkoinen syöpä irtoperäliikenteessä.

Poissa Petsku

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Petsku + Rahtarit
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1993 : 21-09-2018, 17:28:29 »
mitä oon juttuja kuullu niin rahtik on melkoinen syöpä irtoperäliikenteessä.
D*V:n ja K+N ajoja niiden paskalla taksalla + ne taitaa vielä välistä ottaa.

Poissa Juha.H

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 845
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: Transportteri
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1994 : 21-09-2018, 19:35:15 »
Kuullostaa kyllä aika hullulta että homma mikä ei muutenkaan ole kultakaivos voisi muuttua paremmaksi kun laitetaan yks firma lisää väliin..
Joskus tuntuu että tietää kaiken kaikesta, mutta ei muista mistään mitään.

Poissa vilperj

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1995 : 23-09-2018, 20:41:40 »
Haluaisiko täällä väki kertoa, kuinka on yrittäjäksi kuljetusalalle lähtenyt/joutunut? Ois mielenkiintoista kuulla tarinoita! Kannustettiinko silloin vai oliko samanlainen ’Ei kannata’ -meininki niinkuin nykyään on?
Tietysti voi myös kertoa ylä- ja alamäistä jos haluaa. Ja jos on käynyt kovin pohjalla, niin miten sieltä on noustu ylös.

Poissa akip

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 127
  • Työajokki: VolvoDafSisuSca
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1996 : 23-09-2018, 21:06:49 »
Haluaisiko täällä väki kertoa, kuinka on yrittäjäksi kuljetusalalle lähtenyt/joutunut? Ois mielenkiintoista kuulla tarinoita! Kannustettiinko silloin vai oliko samanlainen ’Ei kannata’ -meininki niinkuin nykyään on?
Tietysti voi myös kertoa ylä- ja alamäistä jos haluaa. Ja jos on käynyt kovin pohjalla, niin miten sieltä on noustu ylös.
Verenperintöä...Juuri 2\3 töistä kilpailutuksessa ,saas nähdä alkaako siitä ylä vai alamäki. :suru: :suru:

Poissa Koni

  • Apumies
  • *
  • Viestejä: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1997 : 27-12-2018, 22:36:28 »
Mielenkiintoista keskustelua tässä ketjussa. Tuli luettua aika lailla alusta loppuun ja ajattelin muutaman sanasen kirjoittaa omasta yrittäjyydestäni.

Itse aloitin vanhemmalla yhden auton jermulla renkinä alkuvuonna 2008. Vuoden 2010 loppupuolella työnantajani menehtui äkilliseen sairauskohtaukseen ja tammikuun alussa 2011 ostin veljeni kanssa puutavarayhdistelmän ajoineen perikunnalta. Ikää minulla oli tuolloin kokonaiset 22 vuotta, kun taas velipoika oli 20 täyttänyt, joten jälkikäteen ajateltuna tänä päivänä moinen temppu jäisi tekemättä. Silloin sitä vain oli kuolematon ja riski ei tuntunut ihan niin pahalta kuin nyt. No nyt on joka tapauksessa aika tarkalleen kahdeksan vuotta yrittäjyyttä takana ja hengissä ollaan, eikä Kauppalehden protestilistallakaan olla käyty. Vanha työnantajani oli mukana yhteisyrityksessä, jolla oli sopimus ison metsäyhtiön kanssa, mutta hävisimme tarjouskilpailun 2015. Kolme muuta kaveria olivat jo eläkeiässä, joten jäimme veljeni kanssa ainoina tyhjän päälle. Saimme kuitenkin puukenkää oven väliin pienemmälle toimijalle ja kolmisen vuotta on nyt riittänyt töitä sitä kautta vähintäänkin riittävästi.

Hullu riski, mutta toistaiseksi vielä kallistumme plussan puolelle. Tulos on ollut joka vuosi sellainen, että kaksi perhettä on tullut eläneeksi, vaikka molemmille on tässä vuosien varrella lisää suita ruokapöytiin ilmestynytkin. Ei voi sanoa, että olisi päässyt rikastumaan, mutta elintaso on kelvollinen ja elämään saa olla ihan tyytyväinen. Toki töitä on saanut ja pitänytkin tehdä, mutta tällä alalla niitä pitää tehdä kyllä ihan palkkakuljettajanakin.

Tsemppiä kaikille, oli sitten isäntä tai renki. Samassa veneessä tässä ollaan.

Poissa aleksi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 66
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: AKSU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH13 540 6X2/4
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1998 : 02-01-2019, 23:02:05 »
Yritin tutkailla ketjua taaksepäin muttei löytynyt mitään eli onko täällä ketään, joka on käynyt tuolla SKALlin kuuden päivän kurssilla lakiuudistuksen jälkeen? Välillä miettinyt itsekin kurssille lähtöä, se tosin vielä on hyvin villi ajatus päässä  :koff: Kokemuksia puolesta tai vastaan kurssista?

Poissa vilperj

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #1999 : 03-01-2019, 08:06:00 »
Vaikka perusjutut olis hanskassa ja tuntuu, että ei sitä kannata mistään kurssista maksaa, niin itse ainakin kävisin kurssin. Vaikka se pienen loven lompakkoon tekeekin, niin sieltä kyllä saa varmaan ihan rahanarvoiset vinkit ja opit!

P.s. Konilta hyvä tarina! Tsemppiä myös jatkossa! :)

Poissa Tommo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: TOMMO
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2000 : 26-03-2019, 16:54:00 »
Yritin tutkailla ketjua taaksepäin muttei löytynyt mitään eli onko täällä ketään, joka on käynyt tuolla SKALlin kuuden päivän kurssilla lakiuudistuksen jälkeen? Välillä miettinyt itsekin kurssille lähtöä, se tosin vielä on hyvin villi ajatus päässä  :koff: Kokemuksia puolesta tai vastaan kurssista?

Joo, mie kävin viime syyskuussa lappeenrannassa. Alalla olen ollut vuodesta 2002 tpv-kuskina ja oman auton hommaaminen on alkanut viime vuosina houkuttelemaan.
Tuota kurssin käymistä tuli mietittyä melkein 5-vuoden ajan ja lakimuutoksen jälkeen olin kahden vaiheilla että menenkö vai en.
Etenkin tuo mahdollisuus mennä suoraan kokeeseen oli houkuttelevana tekijänä, sekä se että omasta pussista meni kurssimaksu.
Omasta mielestä tuolle rahalle sai vastinetta hyvien vinkkien/neuvojen muodossa ja todennäköisyys kokeen läpäisemiseen on parempi kuin semmoisella joka ei kurssia ole käynyt. Itse luin vielä molemmat kirjat läpi ennen kokeeseen menoa, koska kurssin jälkeen jäi yli kuukausi aikaa koetilaisuuteen.
Kouluttaja mainitsi kurssilla että vanhan kurssin aikaan reilu 60% pääsi kokeen ensimmäisellä yrittämällä läpi vaikka kurssin kesto oli 4-viikkoa. Nykytilanteesta en tiedä, villi veikkaus että uusimisia tulee enempi, ainakin itse kun kävin tekemässä kokeen oli uusintakokeen tekijöitä yli puolet laskentatehtävien osiossa.
Oma koe meni hyvillä pisteillä läpi ensimmäisellä kerralla.

myös muiden kokemukset kiinnostaa.

Ja tulihan tämäkin ketju luettua kokonaan läpi. Oma yritystoiminta on vielä suunnittelun asteella mutta tarkoitus olisi ennen kesää saada pyörät pyörimään jos hommat natsaa.

Poissa aleksi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 66
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: AKSU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH13 540 6X2/4
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2001 : 28-03-2019, 14:40:46 »
Joo, mie kävin viime syyskuussa lappeenrannassa. Alalla olen ollut vuodesta 2002 tpv-kuskina ja oman auton hommaaminen on alkanut viime vuosina houkuttelemaan.
Tuota kurssin käymistä tuli mietittyä melkein 5-vuoden ajan ja lakimuutoksen jälkeen olin kahden vaiheilla että menenkö vai en.
Etenkin tuo mahdollisuus mennä suoraan kokeeseen oli houkuttelevana tekijänä, sekä se että omasta pussista meni kurssimaksu.
Omasta mielestä tuolle rahalle sai vastinetta hyvien vinkkien/neuvojen muodossa ja todennäköisyys kokeen läpäisemiseen on parempi kuin semmoisella joka ei kurssia ole käynyt. Itse luin vielä molemmat kirjat läpi ennen kokeeseen menoa, koska kurssin jälkeen jäi yli kuukausi aikaa koetilaisuuteen.
Kouluttaja mainitsi kurssilla että vanhan kurssin aikaan reilu 60% pääsi kokeen ensimmäisellä yrittämällä läpi vaikka kurssin kesto oli 4-viikkoa. Nykytilanteesta en tiedä, villi veikkaus että uusimisia tulee enempi, ainakin itse kun kävin tekemässä kokeen oli uusintakokeen tekijöitä yli puolet laskentatehtävien osiossa.
Oma koe meni hyvillä pisteillä läpi ensimmäisellä kerralla.

myös muiden kokemukset kiinnostaa.

Ja tulihan tämäkin ketju luettua kokonaan läpi. Oma yritystoiminta on vielä suunnittelun asteella mutta tarkoitus olisi ennen kesää saada pyörät pyörimään jos hommat natsaa.
Tuli tuo kurssi itekki käytyä ja kokeet suorittamassa hyväksytysti tammi-helmikuun vaihteessa. Kurssille tuli lähdettyä, koska edellisessä firmassa ei enää homma toiminut toisen johtajan käytöksen ja muun toiminnan vuoksi. Aina vitutti töissä kun tiedä mistä saa seuraavaksi kuulla ja ties mistä syystä. Tarinaa olisi mutta taidan jättää näin julkisesti kertomatta. Mutta, tarkoitus oli ostaa oma auto ja työllistää itsensä kun olisi ollut se nyt taloudellisestikin mahdollista. Kokeen kävin tekemässä muistaakseni keskiviikkona ja torstaina muualta soitettiin ja kysyttiin töihin liian hyvillä ehdoilla ettei voinut sanoa ei. Samaa mieltä oon itekin että hyviä vinkkejä sai ja vaikka on tullut yrityshommia opiskeltuakin vähän ja läheltä sivusta seurattu niin varsinkin verotuspuolesta sain hyödyllistä uutta tietoa. Summa summarum suosittelen muillekin, vaikka maksaakin. Itsellä paperit odottaa laatikossa nyt ja katsotaan vähänaikaa mitä keksii.
« Viimeksi muokattu: 28-03-2019, 14:47:04 kirjoittanut aleksi »