0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kyl sieltä äkkiä tule lisää. mä laitoin etuakseliin uudet kivipyörät rajulla rungolla ja taakse vetäviin akseleihin talvipintaset pinnatut niin kyllä näyttäs että viitisen litraa tuli lisää kulutustakin. ei näköjään pyöri ilmaseksi tuo rengastus. jos vertas edeltävään sileeseen xfn2 edessä ja takana sileet talvirenkaat.
Vanha silestone kun vaihtuu uuteen pintaan niin säde kasvaa 1-2cm ja halkaisija 2xsäde. Joku viisaampi laskekoon paljonko todellinen kuljettu matka kasvaa ja nouseeko todellinen kulutus
Onko kellään vielä näitä uusia 410/450 euro 6 Scanioita. Olis kiva tietää meneekö ne oikeesti niin pienellä kuin mainostetaan ja lehtien testit kertovat. Euro 6 V8 Scanioissa on kulutus ollut suurempi kuin euro 5 :ssa.
Paperilla 24-25 kesäpinta.... 3 l kulutus kasvoi, kun hän laittoi talvipinnat...
tässä tämmönen pieni vertailu, samaa seka ajoa eri vuosinaDAF 1.3-31.7.2013 96870Km 45,69L/100KmScania 1.3-31.7.2014 91733Km 49,37l/100Km
Euro 6 V8 Scanioissa on kulutus ollut suurempi kuin euro 5 :ssa.
Ei muuten pidä paikkaansa. Tiedän monta autoa, jossa kulutus on eurokuutosessa samalla tasolla kuin viitosessa, vaikka autoon on tullut yksi vetävä akseli lisää.
ehkä oli joku maanantaimalli mutta 10L/100km enemmän vei hakkeenajossa Venäjältä Suomeen, eli puolikkaana. Se oli siis V8, nyt siitä on revitty kaikki päästölaitteet ois, en tiedä onko auttanut asiaan. Kutoskoneet kuluttaa kaikilla vähän.
Yksilövikahan ei tietysti voinut olla kyseessä?
Tulipa taas todettua johtajan väite vääräksi,väitti että tuo miun ajokki mennee vähemmällä rajotinta vasten ajamalla ku on vähän väsynyt kone ja suht harva välitys.Nollasin maanantai aamuna econen härvelin ja ajotietokoneen,ajjoin kokopäivän 80 ja kulutus oli n. 42L sataselle.Tiistaina sama homma mutta ajjoin kokopäivän rajotinta vasten,kulutus n.48L sataselle.Kyllä sillä vauhilla on merkitystä vaikka moni muuta väittääkin,keli ja kuorma oli suurinpiirtein samat kumpanakin päivänä.Ajokki on 420 -04 vuoden volvo.
välitykset pitää olla optimoitu ajonopeuden mukaan. Taitaa olla kierrokset jo yli vihreän kun noin iso ero tulee ? Tai sitten muu liikenne tökkii edessä.
Ei sielä normaalia enemmän ollu liikennettä,80 ajaessa on 1250rpm ja 89 ajaessa vähän yli 1400rpm
Minkäslaisia kulutus lisäyksiä tullut painojen korotuksien jälkeen näin vähän pitemmässä juoksussa.Pitääkö paikkaansa 5-10l lisää 60 verraten 68\76 vai miilasia lukemia.?
Mutta kun olen käynyt ajamassa haketta köyhyyspäissäni, niin mietin, onko 76 yhdistelmissä järkeä. Kyllä 5-akseli paripyöräkärry ottaa ihan tolkuttomasti ainetta. Ei oikein tyhjänäkään mene alle 40 l. R580 teliveto, manuaali. Ja kuitenkin kärryssä tyhjänä nousee 3. ja 5. akseli ja veturissa 2. akseli. Tyhjäpaino nousee melko lailla syöden hyötykuormaa.