0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Jos tuon verran on "ylimääräistä" rahaa autoa varusteltaessa, on järkevämpää satsata laadukkaaseen sisustukseen (eli itsensä/kuskin viihtyvyyteen) eikä kromiosiin. Moni laittaa tuon saman rahan karjarautoihin ja muihin rosteritingeltangeleihin ja sisustus onkin sitte karvahattumallia..
Muistaakseni puhuivat meidän hallilla jotta esim. volvon jos ottaa ihan karvalakki sisustuksella mutta kuskin penkki paras valikoimasta niin se tulisi n.2000e kalliimmaks käyttää auto tuolla tanskassa mitä jos ottaa volvon parhaan hytin.
Kun olis edes se ei ihan halvin volvon penkki, niin jo auttais...
Yhtä surkeita ne on kaikki. Ilmastoidussa lisäksi se puhaltimen kotelo painaa perseeseen. Taitaa olla joku Ruotsin malli.
Kyllä volvon penkki sen halvimman scanian "kirkonpenkin" voittaa.
Tässä täytyy olla Heikin kanssa samaa mieltä. Nykyisessä ajokissa taitaa olla penkki halvinta karvalakkimallia ja Volvon "sähkötuoli" ainakin on huomattavasti parempi. Tähän asti olen Scanian penkissä löytänyt parhaan ajoasennon, mutta tuota jakkaraa ei voi hyväksi sanoa mitenkään päin.
Joo, ei se halvempi penkki mikään hyvä ole, ehjänäkään edes kovin mukava, mut kait tuolla wabiksen jakkaralla on jo muutama tunti istuttu tehtaalta lähdön jälkeen? Et sunkaa vertaa saman ikäiseen/yhtäpaljon käytettyyn volvon penkkiin?
www.pajalanmaenkuljetus.fi/albumi/kesalta2012 Siellä muutama kuva uusista tahvoista jotka verhoiltiin tanskassa.
Mun mielestä Volvon sähkötuolin ja manuaalisen muodoissa ei ole mitään eroa, ainoa etu sähköstä on portaaton säätö.
Sähköpenkissä on enemmän ilmapusseja selälle, 3 pussia selälle ja sitten tuolin kylkejä saa enemmän puristavaksi.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa vertaan -98 755tkm ajetun Scanian karvalakkimallin penkkiä -04 1,4milj. ajetun Volvon "sähkötuoliin".
-Pölliauton penkki vähemmän istuttu, väitän, meinaan paljonkos tulee km/päivä mittäriin junan kyydissä, ja täys reteli jakokuormia purkaen/keräten, paljonko tulee istumistunteja/pois nousuja siihen jakkaraan??
Tää meni nyt ohi, väännätkö ratakiskosta? Kun minusta 1,4milj on istuttu enemmän kuin 755tkm? Scanian penkissä nyt varmaan mättää eniten se, ettei ristiseläntuki toimi. Pussi täyttyy kyllä mutta tyhjenee liki välittömästi. Ja mun notkoselkä ei oikein kestä olla väärään suuntaan mutkalla. Muuten siinä kyllä säädöt toimii. Kävisiköhän tuohon 3-sarjan penkki? Se mekaaninen ristiseläntuki kun toimii.
Väite kuuluu näin. Penkki kuluu siitäkin, kun siihen hyppii ja siitä pois hyppii. Ja nyt ihan rehellisesti väitän, että 700tkm junakuljetuksissa ollut TPV jakarin jakkaralle on kerta tai 2 enemmän hypitty, ku 1.4milj.km. ajetulle keskipitkänmatkan raketin jakkaralle, eli normi pölliautolle.3sarjaan ei 4sarjan penkki käynyt, jäi toimintoja pois, kunnei ollu 3srj:ssä tarpeeks aivoja, mut toisinpäin en tiedä.Vaihdattaa venttiilin siihe jakkaraan, nii tulee sillä kuntoon.
No nyt mä hokasin! En tullut ajatelleeksi että tuokin tietysti vaikuttaa. Ajattelin vain sitä pelkkää istumista.Eli venttiili on se mikä vuotaa? Jotenkin kuvittelin, että se itse ilmapussi vuotaa. Vaikka mitenpä se nyt pääsisi niin kulumaan että rikki menisi
Voin vääntää. Voi olla, että on, voi olla olemattakin. Huono penkki se jokatapauksessa on, vaikka sitä tässä kuin yritetään "pestä".Väite kuuluu näin. Penkki kuluu siitäkin, kun siihen hyppii ja siitä pois hyppii. Ja nyt ihan rehellisesti väitän, että 700tkm junakuljetuksissa ollut TPV jakarin jakkaralle on kerta tai 2 enemmän hypitty, ku 1.4milj.km. ajetulle keskipitkänmatkan raketin jakkaralle, eli normi pölliautolle.3sarjaan ei 4sarjan penkki käynyt, jäi toimintoja pois, kunnei ollu 3srj:ssä tarpeeks aivoja, mut toisinpäin en tiedä.Vaihdattaa venttiilin siihe jakkaraan, nii tulee sillä kuntoon.
Mut ollaan vissiin hellyttävän yksimieleisiä siitä, että hyvä se jakkara ei ole.