0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Paljos mahtaa olla yli tessin? Otin tuosta tp-kuskin pohjapalkan 13,33€/h ja oletetaan että tehdään 10h päivää päivävuorossa. Tämä tekee ylityörosenttien nostamana sen, että keskimääräinen tuntiliksa on 15.73€. Eli tämmöistä 100h:n kaksiviikkoisjaksoa tehdessä pitää läpituntipalkan olla yli tuon 15.73, että se olisi kuskille kannattavaa tehdä kyseinen diili. Yrittäjät vaan tuskin hirveesti tekee tälläisiä diilejä mitkä ovat kuskille hyväksi. Oman lompakon lihottaminen lienee yleensä siinä taustalla.
olen tyytyväinen.
Tilinauhaan oli tullut kohta "ylityöpankkiin" ja vielä lisäksi muistettu suorittaa "asianmukainen" vähennys samalla rivillä. Taitaapi ma aamuna tull puhelu eteen, ellei sitten useita, riippuu tietenkin saamistani "selityksistä!...
kyllä poikia Weste*dinlinjalla "hymyilyttää" kun ei konkurssipesä moisia ylityöpankin talletuksia taida noteerata
Täytyy kyllä sanoa että on sitä tehty töitä läpitunti palkalla mikä silloin tuntui hyvältä ja nyt kun on tessillä ollu niin en kyllä vaihtaisi läpituntiin, eikä kukaan varmasti suostuisi maksamaan nykyistä kta:ta läpituntina.. Monella isännällä voi myös olla säästämisen lisäksi motiivina palkanlaskennan helppous tohon läpituntina maksamiseen..
Lisäksi ei ole ollut kirjallisia työsopimuksia.
Oon aina kuvitellut, että tuo Tuusulan stenu on asiallinen työnantaja mutta AKT:n uusimman lehden mukaan sielläkin maksetaan läpituntiliksaa ja lisät jääpi saamatta. Lisäksi ei ole ollut kirjallisia työsopimuksia. Pitääpä kysäistä, kun seuraavan kerran käy herran mukin tyhjäämässä, että mites on kusettajan päivä tänään lähtenyt käyntiin?
Se palkkausko on ainoa määritelmä asialliselle työnantajalle?Tällä alalla on iha oikeitaki kusettajia, niin vois ensin yrittää ne pois markkinoilta ja sitte kiusata näitä yrittäjiä mitkä hoitaa asiansa kuskien ja valtion suuntaan, eli maksaa kuskille sen mitä on luvannu ja hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet, verot yms. Edelleenkään kenenkään ei ole pakko mennä mihkään töihin jollei palkka miellytä jne. Ja mitä näitä touhuja on seuraillu niin tuntuu kaikkein paskin henki ja suurin kyräily olla niissä kovimmissa TES-taloissa.
Se palkkausko on ainoa määritelmä asialliselle työnantajalle?Ja mitä näitä touhuja on seuraillu niin tuntuu kaikkein paskin henki ja suurin kyräily olla niissä kovimmissa TES-taloissa.
Kolahtiko omhan nilikkaan?
Tuo ettei maksA TES palkkaa vääristää vaan heti kilpailua. Se yritys pystyy heti toimimaan pienemmillä kuluilla. Sit toinen yritys ottaakin vielä halvemman kuskin ja seuraava ajaakin jo latvialaisrlla ja jättää verotkin pystyyn niin on oravan pyörä valmis........
Se palkkausko on ainoa määritelmä asialliselle työnantajalle?
Tällä alalla on iha oikeitaki kusettajia, niin vois ensin yrittää ne pois markkinoilta ja sitte kiusata näitä yrittäjiä mitkä hoitaa asiansa kuskien ja valtion suuntaan, eli maksaa kuskille sen mitä on luvannu ja hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet, verot yms. Edelleenkään kenenkään ei ole pakko mennä mihkään töihin jollei palkka miellytä jne.
Ja mitä näitä touhuja on seuraillu niin tuntuu kaikkein paskin henki ja suurin kyräily olla niissä kovimmissa TES-taloissa.
Toivon, että jonain päivänä nämä kuljetusyrittäjät keksivät itselleen oikeita töitä ja lopettavat yritystoiminnan. Suomalainen autonkuljettaja on kallis, sellainen kuuluu kortistoon. Voi nämä niszet vinettää sitten KELA:lle, että onko TES:it oikein maksettu.Kyllä, saan TES:n mukaista palkkaa, mutta tiedän silti olevani kallis mies työnantajalle. Sääli, ettei kaikkien alojen kuljetusyrittäjät voi siirtää toimintojaan Viroon, missä työvoimaa saa kohtuuhintaan. Ei työnantajan velvollisuuksiin pitäisi kuulua kaikkien työntekijän maksujen hoitaminen, vaan nämä pitäisi ottaa palkasta pois. Työntekijähän näistä hyötyykin, pitäisi sen haitankin siis kuulua työntekijälle.
En puhunut palkasta, vaan kaikista ylimääräisistä kustannuksista, jotka sinusta menee työnantajallesi. Työnantajahan maksaa sinusta käytännössä kaksi kertaa palkkasi verran, koska hän maksaa kaikki hänen kannaltaan turhat kustannukset, joista hän ei hyödy mitenkään. Sinä kyllä hyödyt. Jos sinä tienaat vuodessa bruttona 35 000 euroa, sinusta maksetaan kaikkineen lähes 70 000 euroa. Ei siinä ole mitään järkeä.Mutta sellaisia te demarit olette, kaikki maksatetaan muilla.
Eli voit olla täysai runkku, "koska" kaikki muutkin ovat? En minä ihmettele miksi Suomen teollisuus lähtee ulkomaille, täällä on helvetin kallista yrittää rehellisesti. En ole yrittäjä, mutta olen huolissani kuljetusalan tulevaisuudesta. Mitäpä sinäkin kouluttamaton mies tekisit, jos työnantajasi vähentäisi kuluja ja osoittaisi ovea? Sehän kuljetusalankin tulevaisuus on, yhden miehen kuljetusyritykset, koska työvoima maksaa liikaa.