Kirjoittaja Aihe: jätti rekka  (Luettu 82395 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: jätti rekka
« Vastaus #242 : 13-03-2018, 07:47:07 »
https://www.lvm.fi/-/raskaan-liikenteen-kaluston-mittoihin-ehdotetaan-muutosta-968228

Mitä tuota ehdotusta luin, niin maksimi massoihin ei koskettaisi, eli vain pituutta säädettäisiin.

Niin ei kaikkea kerralla... annetaan yrittäjien päivittää kalusto ja parin vuoden päästä sitten vaaditaan lisää akseleita tms :vihel:
« Viimeksi muokattu: 13-03-2018, 07:51:53 kirjoittanut IsoPaha-Heikki »
Escucha el Oi!

Poissa James

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 544
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: DAF
Vs: jätti rekka
« Vastaus #243 : 13-03-2018, 10:02:41 »
Niin ei kaikkea kerralla... annetaan yrittäjien päivittää kalusto ja parin vuoden päästä sitten vaaditaan lisää akseleita tms :vihel:

Raskaan liikenteen mittojen ja massojen kehittämishanketta jatketaan vuoden 2018 aikana niin, että erikseen valmistellaan tarvittavat lakitason muutokset nykyistä painavampien ajoneuvoyhdistelmien käyttöönotolle.

No siltähän tuo vahvasti kuulostaa.  :pase:

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: jätti rekka
« Vastaus #244 : 13-03-2018, 11:20:57 »
Ei siitä oo pitkäkään aika kun kalustoa piti kaventaa että olisi yhtenäistä kalustoa euroopassa, nyt sitten rykäistään mittaa muuten vähän lisää... Ihme homma, miten tässä nyt yksikään isäntä uskaltaa uusia kalustoa muuten kuin pakon edessä?

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: jätti rekka
« Vastaus #245 : 13-03-2018, 14:43:18 »
Ei siitä oo pitkäkään aika kun kalustoa piti kaventaa että olisi yhtenäistä kalustoa euroopassa, nyt sitten rykäistään mittaa muuten vähän lisää... Ihme homma, miten tässä nyt yksikään isäntä uskaltaa uusia kalustoa muuten kuin pakon edessä?

Ei tuossa mitään uutta ole. Sama se oli 80 ja 90 -luvuillakin. Kokonaismassa nousi 42 -> 48 -> 56 -> 60 tonniin ja akseleita lisättiin. Ei ne kovin montaa vuotta olleet nuokaan portaat. Taisi olla vielä niin, että parina vuotena kokeiltiin 90-luvun alussa roudan aikana itä- ja pohjois-suomessa korkeampia massoja kuin muualla.

Näiden välissä vielä leveys kasvoi 2,55:stä  siihen kuuluisaan 2,60 metriin. Aluksi sitä kokeiltiin valtion omissa autoissa eli P*stin SM-Sisuissa. Ei siis kokeiluluvissakaan mitään ainutlaatuisen ihmeellistä.

Noista P*stin autoista kirjoiteltiin silloin lehdissä "tappajarekkoina", mutta kun 25 lisämilliä puolelleen ei sittenkään sirklannut vastaantulijoita, niin se sallittiin kaikille.
« Viimeksi muokattu: 13-03-2018, 14:45:22 kirjoittanut Tuusa »

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: jätti rekka
« Vastaus #246 : 13-03-2018, 14:47:28 »
https://www.lvm.fi/-/raskaan-liikenteen-kaluston-mittoihin-ehdotetaan-muutosta-968228

Mitä tuota ehdotusta luin, niin maksimi massoihin ei koskettaisi, eli vain pituutta säädettäisiin.

Maksimi pituudeksi ehdotetaan 34,50 metriä. Tietääkö joku millaisella yhdistelmällä se saavutettaisiin?

Massoja pohditaan syksymmällä, kunhan on saatu sillat ja tiet selvitettyä, että mikä onnistuu ja mikä ei.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: jätti rekka
« Vastaus #247 : 13-03-2018, 19:17:15 »
Maksimi pituudeksi ehdotetaan 34,50 metriä. Tietääkö joku millaisella yhdistelmällä se saavutettaisiin?

Massoja pohditaan syksymmällä, kunhan on saatu sillat ja tiet selvitettyä, että mikä onnistuu ja mikä ei.
puolikkaan vetäjällä ja kahdella 40' kontin perävaunulla, b linkillä ja puoliperävaunulla
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Rahti77

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 148
  • Sukupuoli: Mies
  • Talousihme
  • Ikkunakyltti: Rahtarit ja kukat
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volovo
Vs: jätti rekka
« Vastaus #248 : 13-03-2018, 20:41:00 »
Ahneudella ei ole mitään rajaa, mm. Ump ajaa lakimuutosta jopa 120 t yhistelmille :pase: :pase: :pase:
Kylähullun paperit löytyy.

Poissa Jänis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Ferrari
Vs: jätti rekka
« Vastaus #249 : 13-03-2018, 20:53:35 »
puolikkaan vetäjällä ja kahdella 40' kontin perävaunulla, b linkillä ja puoliperävaunulla

Pitkän kontti B-junan kannattaja olen kyllä, Fi$olella ja M3K-transillahan tälläiset jo ovat, varsinkin noille vakireitityksille olisi oikein kätevät, mitä itsekin käynyt tuuraamassa.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: jätti rekka
« Vastaus #250 : 13-03-2018, 21:01:14 »
Pitkän kontti B-junan kannattaja olen kyllä, Fi$olella ja M3K-transillahan tälläiset jo ovat, varsinkin noille vakireitityksille olisi oikein kätevät, mitä itsekin käynyt tuuraamassa.
juuuri näihin yrityksiin ja tarkotuksiin pohjautuenhan tuo pituus on päätetty. Fi$tholella ainakin on kääntyviä akseleita etu- ja takavaunus, ni menee näppärästi zairesta Vehniälle ja Janakkalaan, ja tulevaisuudes myös Järvenpäähän
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa HerraC

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 141
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: jätti rekka
« Vastaus #251 : 20-03-2018, 08:55:44 »
Siis tuo tarkoittaa sitä että kun tekniikka on tarpeeks kehittyny nii ne muut autot seuraa robottina edellä menevää.
Et yhdellä kuskilla hoidetaan 3:n puolikkaan hommat.

Jepulista vaan.
https://yle.fi/uutiset/3-10123856

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: jätti rekka
« Vastaus #252 : 20-03-2018, 11:26:14 »
Jepulista vaan.
https://yle.fi/uutiset/3-10123856

Oliko yllätys, että itseohjatuvankin auton alle voi jäädä jos toikkaroi tiellä?