Puoliperävaunuyhdistelmää tulee ajettua, ajokkina kohta pari miljoonaa ajettu köyhänmiehen takatelivolvo ja aina jonkinnäköinen jatkokärry perässä, vaihtelee viikon ja keikan mukaan. Rautaa erinäisissä muodoissa pääasiassa, ajoalueena pääsääntösesti Pohjois-pohjanmaa, muuallekkin suomeen ajoa säännöllisen epäsäännöllisesti.
+Vakioajokki
+Vaikka vanha auto onkin, kilometrit käytännössä lukemia taulussa vain
+Vaihtelevuus. Välillä mennään viikko-kaksi reissun päällä ympäriinsä suomea ja satunnaisesti ruotsissa, välillä rehellistä päivätyötä. Lisäksi kuormissa vaihtelua paljon. Välillä helppoa kelan ja putken ajoa, välillä nosturin hilppeiden ajoa, välillä pidempiä kuljetuksia, joskus myös erikoiskuljetuksia saattoautojen kanssa. Ynnä muuta, ynnä muuta.
+Haasteita sopivasti. Vaihtelevuuden tuoma mukava lisä. Tästä ehdottomasti annettava kiitos pomoille, että antavat nuorelle kaverille haasteita ja luotetaan.
+Sopivasti fyysistä työtä ja muuta työtä kuin ajamista. Vaikka 99.8% kuormista lastataan ja puretaan trukkikuskin toimesta, saa kuormia monesti rakennella lavalle. Myöskin sitominen vaatii monesti apinointia.
+Työnantaja on hyvä, vehkeet kunnossa ja kalustosta pidetään huoli
+Palkka on TESsin mukainen, tilillä oikeana päivänä ja summa oikea
+Työporukka hyvä
+Ns. "päivähommissa" saan itse päättää tietyillä reunaehdoilla, milloin aloitan päivän, paljonko teen töitä yms.
+Ja muutenkin saa itse melkolailla päättää miten ajaa ja milloin, kunhan aikataulussa pysyy
+Ja niitä aikatauluja suhteessa melko vähän
+Lastarit ja asiakkaat, joiden kanssa touhutaan paljon homma toimii pääsääntöisesti hyvin
+Hallille tunnin matka kotoa, mutta monesti mahdollisuus ajaa iltaisin kotiin ajokilla
+Pomot mukavia pääsääntöisesti, mutta toki jokainen on oma persoonansa..
-välillä auton ikä ja sen myötä tulevat pienet ongelmat ärsyttävät
-erään suuren teräsyhtiön/tehtaan työntekijät, osa täysiä ääliöitä ja työnvieroksujia
(perkle, kommareita kaikki.. ) jotka odotuttavat ihan vttuilakseen. Kerran odotuttivat melkein puolitoista tuntia, koska nukkuivat työajalla ruokkiksen jälkeen
-Välillä kun yksin seikkailee maksimipitkänä (30m tai alle) ilman saattoautoa tai kokeneempia työkavereita vierailla vesillä, meinaa rueta stressaamaan, miten ja missä tauot pitää, kun joka huoltoasemalle ei yksinkertaisesti taivuta, millanen paikka milloinkin minne mennään, millaisia risteyksiä on, miten risteyksissä merkit sijoitettu, koukkaako peräylitys ne mukaan yms...
Vielä ei ole yksikään merkki kaatunut, taikka osumia tullut.. kopkop.. Yhteenvetona, tykkään kyllä nykyisestä hommastani.