Kirjoittaja Aihe: Logistiikka-alan perustutkinto.  (Luettu 4544 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hese-

• Pikalähetti
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo L70C
Logistiikka-alan perustutkinto.
« : 26-01-2010, 23:07:56 »
Voisitteko kertoa logistiikka-alan perustutkinnosta jotain ja millaisia "ajo hommia" siellä sitten kolmantena vuonna on , koska itse ajattelin hakea sinne ens vuonna amiksessa. :ide3:
< Scania V8 power >

Poissa Cheesypuff

• Pikalähetti
  • *
Vs: Logistiikka-alan perustutkinto.
« Vastaus #1 : 26-01-2010, 23:33:05 »
Se riippuu mihin koulu on "suuntautunut" että onko siellä puu autoja vaiko kappaletavara, missä itse kävin oli kappaletavaraan enimmäkseen ajohommat suuntautunut. Eli pienpakettia sprintterillä ja sitte normijakelua ihan nupilla. Myös vaihtolava hommia vaihtelevissa määrin löytyi. Että taitaa aikalailla koulukohtaista olla minkälaista ajohommaa tulee sitten.

Poissa Meltsi_87

• Rahtari
  • *
  • Työn Orja
  • Titteli: Työtön
« Vastaus #2 : 26-01-2010, 23:36:14 »
Ainaki meillä oli amiksessa työpäivinä konehommia, huoltoa ja sitten melkeinpä kaiken mahdollisen ajoa. Lunta ajettiin talvella, roskia koko koulunajan, maata, muuttoja tai sitten muuten istuttiin paikallisella TB:llä kahvilla  :vihel: :kaffe:
eise mittään haittaa
Kuvia http://kuvablogi.com/blog/30540/

Poissa Wikingett

• Maantiekiitäjä
  • *
    • Kuvia teiltä ja turuilta
  • Titteli: Opiskelija
« Vastaus #3 : 27-01-2010, 06:51:37 »
Mites tuolla amiksessa on muuten yleistiedon opiskelu, eli nämä kielet ym. että kuinka paljon niitä on? Varmaan itekkin olis tarkotus 2011 tälle alalle alkaa opiskelemaan.

Poissa Meltsi_87

• Rahtari
  • *
  • Työn Orja
  • Titteli: Työtön
« Vastaus #4 : 27-01-2010, 09:29:58 »
Meillä oli maagiset 2 täyttä jaksoa yleisaineita ja parissa jaksossa opiskeltiin sitten ammattiaineiden lisäksi matikkaa ja muutamia muita aineita
eise mittään haittaa
Kuvia http://kuvablogi.com/blog/30540/

Poissa Moksu

• Pikalähetti
  • *
« Vastaus #5 : 27-01-2010, 18:26:02 »
Meillä oli yksi jakso ykkösellä ja yksi jakso kakkosella.

Poissa Sale

• Rekkamies
  • *
  • Ikkunakyltti: SALE
  • Titteli: ...
« Vastaus #6 : 27-01-2010, 18:48:10 »
Mulla kesti kolmevuotta se ja siitä oli puolet käytävillä lorvimista. Mut siellä piti käydä tunnolisesti koulua jos halus rekkakortin. 3 sai 21 oppilaasta.
Joo kyllä siellä jotain kieliä opiskeltiin mutta nekin pääs läpi kun oli vaan paikalla ja kokeeseen sai jotain kirjotettua. Ja sit sai niitä kieliä valita sit valinnaisiksi opinnoiksi joita oli 4 tuntia viikossa
"Kunnon rahtimies osaa käyttäytyä hyvin jos on tarpeen, ja huonosti jos kerjätään."
Nimimerkki vaihtui!. Ent:Sisu- Uusi:Sale

Poissa -hese-

• Pikalähetti
  • *
« Vastaus #7 : 27-01-2010, 20:07:53 »
Se riippuu mihin koulu on "suuntautunut" että onko siellä puu autoja vaiko kappaletavara, missä itse kävin oli kappaletavaraan enimmäkseen ajohommat suuntautunut. Eli pienpakettia sprintterillä ja sitte normijakelua ihan nupilla. Myös vaihtolava hommia vaihtelevissa määrin löytyi. Että taitaa aikalailla koulukohtaista olla minkälaista ajohommaa tulee sitten.
Jees.. ite olen hakemassa Haukiputaan amiksee tai Kempeleesee. Haukiputaal on enemmän keskitytty maan kuljetuksii ym.. Kempelees taas kappale tavara.  :hattu:
< Scania V8 power >

Poissa Wikingett

• Maantiekiitäjä
  • *
« Vastaus #8 : 28-01-2010, 07:39:20 »
Jep jep... Ihan hyvältä kuulostaa.  :hattu:

Poissa jta

• Rahtari
  • *
« Vastaus #9 : 28-01-2010, 20:16:37 »
Jees.. ite olen hakemassa Haukiputaan amiksee tai Kempeleesee. Haukiputaal on enemmän keskitytty maan kuljetuksii ym.. Kempelees taas kappale tavara.  :hattu:

Kempeleen puolelta voinkin sanoa jotain kun itekkin siellä joku vuosi sitten kouluni kävin. Työhommat meni aikalailla silloin että väliin hailuoto ajoa, vähälää ja transpointtia työpäivinä. Välillä saattoi olla muitakin firmoja jonka ajoja ajettiin. Myöskin roskalavoja tyhjenneltiin jonkun verran.

Harmittaa itteeni oikeestaan etten haukiamiksen puolella käyny kun kiinnostus on enemmän tuonne maa-aines puolelle mutta tuo kempeleen koulu kun oli tuossa parin kilsan päässä päässä niin tuli siinä käytyä kun vielä tekivät muuntokoulutus tarjouksen.

Poissa -hese-

• Pikalähetti
  • *
« Vastaus #10 : 28-01-2010, 21:11:17 »
Joo, olen kuullut sellaisen huhun että haukiamiksen kautta ei saa yhdistelmä korttia ja jos sen hommaa niin pitää mennä Kempeleesee ??? :ide3:
< Scania V8 power >

Poissa -hese-

• Pikalähetti
  • *
« Vastaus #11 : 28-01-2010, 21:15:39 »
Nii ja kempeleessä on ainakin komeet autot :tukka: :JES:
< Scania V8 power >

Poissa IM

• Rahtari
  • *
  • Ikkunakyltti: ILKKA
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: ???
« Vastaus #12 : 29-01-2010, 13:39:31 »
Nii ja kempeleessä on ainakin komeet autot :tukka: :JES:
Se on kyllä määräävä kriteeri koulutuspaikan valinnassa.  :-* Ite kävin kortin ajelemassa YSAO:ssa. Vehkeet ei ollu komeimmasta päästä, mutta eipä tuolla tarvinnukaan siihen aikaan majailla ku puol vuotta.
Only way to feel the noise is when it's good and loud!

Poissa Hytsky

• Maantiekiitäjä
  • *
« Vastaus #13 : 29-01-2010, 14:26:23 »
Ite paraikaa opiskelen kyseistä tutkintoa toista vuotta.. Sitä istuskelua ja joutavaa oleskelua kyllä välillä on, ehkä ykkösvuosi oli pahin ku ei oikee mitää vielä päästy tekemää  :hullu:

Yleensä on erikseen työ - ja teoriapäivät, työpäivinä sitte värkätään kaikenlaista ja ajoharjotteluradalla ajellaan ja harjotellaan kaikenlaisten vehkeitten käyttöä. Ihan mukavasti siinä aika kuluu, tottahan välillä v'tuttaa jotkut hommat.. Ja hallissa tehdään pieniä huoltohommia yms värkkäilyä.
Ajohommia on aika usein. Lumen ja soranajoa, romulavojen tyhjäystä yms yms. Ja välillä tulee sekalaisia keikkoja kauempaakin..

Ite oon pääasiassa ollu tyytyväinen. Ja onhan se mukava että koulun loputtua pitäis olla kaikki maholliset liput ja laput mitä töissä vaaditaan, jos ei mihinkään spesiaalihommaan hakeudu.

Mitähän sitä vielä paljastais.. Niiin ajokorteista sen verran, että meidän koulussa ainakin koulun kautta voi saada kortin erittäin alhainen hinta, mutta siihen pystyy vaan ite vaikuttamaan että kuinka kauas heittää synttäripäivästä.. ja saako sitä ollenkaan

Ei nyt tuu muuta mieleen, saa kysyä jos on jotaki  :hattu:

Poissa Cheesypuff

• Pikalähetti
  • *
« Vastaus #14 : 29-01-2010, 15:03:51 »
Joo, olen kuullut sellaisen huhun että haukiamiksen kautta ei saa yhdistelmä korttia ja jos sen hommaa niin pitää mennä Kempeleesee ??? :ide3:

Ite valmistuin kempeleestä viimevuonna, niin ainaki sillon tuli haukiputaalta ne valitut sinne ajamaan sen yhdistelmäkortin. En tiedä että oliko viimeinen kerta.

Poissa Sale

• Rekkamies
  • *
« Vastaus #15 : 29-01-2010, 17:25:35 »
Mulla ainakin meinas pää räjähtää siellä koulussa :) Onneks oli hyvä porukka meillä siellä. Kyllähän siellä jotain hyödyllistä tuli opittua mutta oli siellä turhaakin. Esimerkiksi jotkut yhtälö  ??? laskut vai mitä ne nyt oli. Tosin eki kyllä tuo minunkaan lasku pää mikää kovin hyvä ole matematiikka oli 2. Mutta kyllähän se riittä jos yrittäjäksi aikois
"Kunnon rahtimies osaa käyttäytyä hyvin jos on tarpeen, ja huonosti jos kerjätään."

Poissa Wikingett

• Maantiekiitäjä
  • *
« Vastaus #16 : 29-01-2010, 17:32:43 »
Mulla ainakin meinas pää räjähtää siellä koulussa :) Onneks oli hyvä porukka meillä siellä. Kyllähän siellä jotain hyödyllistä tuli opittua mutta oli siellä turhaakin. Esimerkiksi jotkut yhtälö  ??? laskut vai mitä ne nyt oli. Tosin eki kyllä tuo minunkaan lasku pää mikää kovin hyvä ole matematiikka oli 2. Mutta kyllähän se riittä jos yrittäjäksi aikois

Olitko Jyväskylässä?

Eihän ne yhtälöt vaikeita ole, tosin en kyllä alkais niillä laskemaan tosielämässä jotakin tärkeetä.  :tutti: Kun se tuntuu vähän ongelmalliselta tehä niistä kaavoja...  :hattu:

Poissa Sale

• Rekkamies
  • *
« Vastaus #17 : 29-01-2010, 18:22:26 »
Joo olin siinä viitaniemessä. Tosiaan meiltä sai kärrikortin vaan 3 ja mä sain sen viikon ennen koulun loppumista :) Onneks pääs heti töihin työharjottelun kautta. Mut nykyään siellä vissiin saa useampi sen kortin kun on ne ajo tunnit tippunu johonkin 40 tuntiin vai miten se oli. Meillä oli sillon lähemmäs 150 tuntia

Poissa Wikingett

• Maantiekiitäjä
  • *
« Vastaus #18 : 29-01-2010, 18:59:21 »
Joo olin siinä viitaniemessä. Tosiaan meiltä sai kärrikortin vaan 3 ja mä sain sen viikon ennen koulun loppumista :) Onneks pääs heti töihin työharjottelun kautta. Mut nykyään siellä vissiin saa useampi sen kortin kun on ne ajo tunnit tippunu johonkin 40 tuntiin vai miten se oli. Meillä oli sillon lähemmäs 150 tuntia

Jep, itekkin olis tarkotus mennä sinne. Minä vuosina olit siellä?

Poissa -hese-

• Pikalähetti
  • *
« Vastaus #19 : 29-01-2010, 19:00:21 »
jees.. kiitos tiedoista  :hattu:
< Scania V8 power >

Poissa Reppureissu

• Ajojärjestelijä
  • *
« Vastaus #20 : 29-01-2010, 19:07:31 »
Tosiaan, taitaa noiden ajojen määrä ja laatu vähän vaihdella oppilaitosten kesken.
Itse aikoinaan sai koulussa olessa istua ratintakana niin paljon kuin jakso, ajettiin koulun autoilla ulkopuolisille ihan kaikkea mitä vaan mieleen tulee, roskalavoista grillikatoksiin jne.

Meidän koulussa ei pahemmin teoriaa pidetty, hommat opittiin tienpäällä tekemällä ja mielestäni paras tapa oppia.

Kolmas vuosi meni sitten aika pitkälle ajellessa koulun ajoja, pääsääntöisesti vaijeriautoa.
Tuosta ajamisen määrästä kertoo sekin, että 3-akseliseen vaijeriautoon tuli n.7,5t.km/kk pelkästään mun ajamana ja joka päivä ei edes ajettu... Poliisit ei paljon kiekkoja kysellyt kun oli koulun teipit ovissa ja raakasti vaihdettiin kiekkoa vanhan täyttyessä. Ei ehkä ihan paras tapa oppia vastuulliseksi ammattikuljettajaksi...  :vihel:

Koulupäivät veny joskus hieman pitkiksi, mutta silloin sitä jakso ajaa autoa vaikka 25h/vrk. :koff:

Poissa Sale

• Rekkamies
  • *
« Vastaus #21 : 29-01-2010, 19:29:57 »
Jep, itekkin olis tarkotus mennä sinne. Minä vuosina olit siellä?
2009 kevät pääsin pois.

Paikalla Mik@_75

• Hemmodesteri
  • *
    • Scanian huonoja, ja talvisia, vähälumisia kuvia tästä...
« Vastaus #22 : 29-01-2010, 19:49:26 »
Tosiaan...

Vähän lyhensin.. Kuulostaa ihan VAO:lta

Poissa -hese-

• Pikalähetti
  • *
« Vastaus #23 : 29-01-2010, 22:19:49 »
Tosiaan, taitaa noiden ajojen määrä ja laatu vähän vaihdella oppilaitosten kesken.
Itse aikoinaan sai koulussa olessa istua ratintakana niin paljon kuin jakso, ajettiin koulun autoilla ulkopuolisille ihan kaikkea mitä vaan mieleen tulee, roskalavoista grillikatoksiin jne.

Meidän koulussa ei pahemmin teoriaa pidetty, hommat opittiin tienpäällä tekemällä ja mielestäni paras tapa oppia.

Kolmas vuosi meni sitten aika pitkälle ajellessa koulun ajoja, pääsääntöisesti vaijeriautoa.
Tuosta ajamisen määrästä kertoo sekin, että 3-akseliseen vaijeriautoon tuli n.7,5t.km/kk pelkästään mun ajamana ja joka päivä ei edes ajettu... Poliisit ei paljon kiekkoja kysellyt kun oli koulun teipit ovissa ja raakasti vaihdettiin kiekkoa vanhan täyttyessä. Ei ehkä ihan paras tapa oppia vastuulliseksi ammattikuljettajaksi...  :vihel:

Koulupäivät veny joskus hieman pitkiksi, mutta silloin sitä jakso ajaa autoa vaikka 25h/vrk. :koff:
Samaa mieltä.. en oikee oo niitä lukutoukkia, joten paras oppii käytännönkautta. :puna:
< Scania V8 power >

Poissa Riddler

• Rahtari
  • *
  • Ikkunakyltti: Riddler
  • Titteli: Rahtari
« Vastaus #24 : 29-01-2010, 23:06:08 »
Korjatkaa jos nyt oon väärässä mutta nykyään ei enään taida saada "rahatöitä" ajaa opetusajona? Eli ei rahtia hesaan täysperällä  kk:n vanhalla kuorma-autokortilla nukkuvan opettajan silmän alla :hullu:

ps. JAO viitaniemi Log04 ;)
Tiedän vain etten tiedä mitään...vielä