Onko teillä kellään tullu tilannetta että joku eläin jääny alle ja olette soittaneet poliisille? Kiinostas tietää kuinka "innokkaasti" ne toimii käytännössä vastaavassa tilanteessa..
Mä törmäsin joskus pari-kolme vuotta sitten henkilöautolla iltapimeässä koiraan kt72:lla n.15 km ennen mikkeliä. Rotua ei siinä kerennyt tunnistaa, kun just ja just ehdin nähdä näkökentän oikeassa laidassa jonkin vilahtavan ja silloin se osuikin jo vasempaan etukulmaan, pisin havainto oli kun osuman jälkeen näki jotain kellanruskeaa kierähtävän tien ylitse ojaan. Ketuksi oli mun silmään liian korkea kun osumahetkellä näkyi että selkäkarvat vilahti volvon konepellin reunan tasalla.
Hätäkeskukseen soitin kun olin itse ensin käynyt katsomassa että jäikö eläin kolaripailalle, mutta en löytänyt 10 minuutissa mitään, ei tullut ketään ainakaan samantien käymään.
Joku lähitalon isäntäkin siinä kävi kanssa kyselemässä multa sillon et mitä tapahtu ku hiipparoin lampun kanssa pitkin piennarta ja lähimetsää ja mun auto on tien laidassa sadan metrin päässä käynnissä ja vilkku oikeelle, mut sekään ei "tiennyt" kenen koira olis voinut olla. Poliisit soitti mulle lopulta vajaan tunnin myöhemmin kun olin jo terminaalilla työpäivää aloitellut, kyselivät vielä samoja asioita mitä hätäkeskukseen ilmoittaessa olinkin jo kertonut, mutta myöhemmin ei enää kuulunut mistään mitään ja itelle olis sillon jääny maksettavaks vauriot jos olis viittiny korjata paremmin, tyydyin lopulta sennäköiseen korjaukseen ku ite nollabudjetilla tekemällä tuli.
Että ei ne täälläpäin ainakaan ilman kolaripaikalta löytyvää raatoa näköjään tule paikalle, jos eivät satu juuri siinä lähistöllä pyörimään.