Kirjoittaja Aihe: mikä parasta?  (Luettu 1936 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heittomies

• Pikalähetti
  • *
  • Sukupuoli: Mies
mikä parasta?
« : 20-12-2008, 05:36:18 »
Eli mikä tästä rahtarin ammatista tekee niin mieluisan? Laittakaas plussat jonoon, niin katotaan oonko samaa mieltä teidän kanssanne  ;)

Poissa Puuhis

• Rekkamies
  • *
  • There is no Db limits
Vs: mikä parasta?
« Vastaus #1 : 20-12-2008, 09:23:29 »
http://www.youtube.com/watch?v=G9keShZ3V24 tossahan se :)
5 pitkää yötä ajelin joskus kun Paraisilla Atussa oli siltavalu  :ajoa:
Parasta on että tää ammatti on 1 harvoista missä ollaan "aina" yksin.
Nostelua havaittavissa.
Tdi Audi työkulkineena

Poissa Ratsumies

• Rahtari
  • *
« Vastaus #2 : 20-12-2008, 09:57:41 »
Mun mielestä näissä ulkomaan keikoissa mitä mä nyt ja stten turpeenajossa on parasta kun näkee toimintaa  :ajoa:  :wake: :wake:

Poissa Donna

• Maantiekiitäjä
  • *
« Vastaus #3 : 20-12-2008, 10:06:19 »
No, minä nyt en oikea rahtari ole, mut näissä ajohommissa on sellainen oma vapaus. Nää meidän hommat on itsenäisiä muttei yksinäisiä.
Hommat hanskassa, hanskat hukassa...

Poissa tiipe

• Valvoja
  • *
  • Ikkunakyltti: Tiipe
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: MbEdition 420
« Vastaus #4 : 20-12-2008, 10:18:27 »
Kyllähän se on toi vapaus hommissa eikä ole aina samat maisemat tai seinä edessä "joskus trukki kuskina ollut vajaat 3viikkoa sitten piti lähteä takas tien päälle ihminen on luotu liikkumaan paikasta toiseen ".Tosin toiset tykkää siitä että on säännölinen kotiin tulo aika itse en 3viikkoon ollut ku 5 yötä kotona tässä on mukana viikon myös loput .
« Viimeksi muokattu: 20-12-2008, 12:34:23 kirjoittanut tiipe »
palkka juoksee minä en.
En välitä paskan vertaa mitä muut ajattelee minusta toivottavasti muutkaan ei mieti mitä niistä ajattelen..

Paikalla IsoPaha-Heikki

• RAHTIHEMMO
  • *
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Työajokki: Volvo FH480 6x2
« Vastaus #5 : 20-12-2008, 13:16:49 »
-vapaus
-yksikään päivä ei ole samanlainen ku edellinen.
-tuo paljon muisteltavaa kiikkustuoliin  :-*
-alalla paljon erilaisia hommia, aina voi kehittyä ja oppia uutta
-jos työkaverina joku kyrpänaama, ni eipä tartte joka päivä kattella/kuunnella.
For this post, 0 members gave a thank you!
beer, trucks & rok'nä'rol

Poissa heittomies

• Pikalähetti
  • *
« Vastaus #6 : 21-12-2008, 00:38:37 »
Jep! oon aika samoilla linjoilla muiden kanssa, tässä mun vuokrahommassa on vielä se etu että saa ajella eri merkkisellä ja kuntoisella kalustolla ja pystyy hyvin vertailemaan mikä on hyvää hommaa ja mikä vähemmän mukavaa. Ei oo vielä ainakaan tullu niin huonoa ajoa vastaan etteikö olisi ollut mielekästä ajaa, ehkä ainut miinuspuoli on se että kaikenlaista hommaa osaa vähän mutta mitään ei osaa kunnolla. Ja sen oon huomannu että automerkillä oli mikä oli ei ole juurikaan mainittavaa eroa. Mutta kaikenkaikkiaan mahtavaa hommaa :JES: JK. ihmeen vähän vastauksia :suru:

Poissa anne74

• Valvoja
  • *
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: ...
« Vastaus #7 : 21-12-2008, 04:50:46 »
-vapaus

Minun mielestä Heikki on tiivistäny just ne asiat jotka miellyttää minuakin. Ja kuitenki vaikka saa tavallaa itekseen tehhä, ni silti ollaan asiakaspalvelussa ja monenlaisten immeisten kanssa tekemisissä. Mulla ei ole kokemusta ku kappaletavara puolelta, mutta kiinnostavaa on muunkin laiset rahtihommat. Sitä mielenkiinnolla lukee ja/tai kuuntelee toisten kokemuksia ja kommelluksia  :hattu:
Trust no-one

Poissa Gegu

• Ammattiautoilija
  • *
  • "Suomi on tänään sun voo oo o aina sun"
« Vastaus #8 : 21-12-2008, 15:04:53 »
Kyllä se on se vinkkelin humina kun vedättäes avaa sivulasin :tukka:. Vaikkakin sensuroituna mutta kumminkin  (kun tekniikka löytyy ad blue vehkeille niin varmasti sovelletaan Punkalaitumellakin). Löytyyhän niitä muitakin hyviä puolia, vaihtelevuus ennen kaikkee, eipä oo kahta samanlaista päivää. Eikä meikäläisestä olis kyl missää tehtaassaka 8-16 tönöttään kun muut kyttää koko ajan
Suomi-konepistooli on tour 1939-1944
-39 Summa -39 Kollaa -39-40 Raatteentie -41 Viipuri
-41 Kannaksen vanha raja -41 Syväri -41 Rukajärvi
-41 Petroskoi -41 Poventsa
-41 Moskova (peruttu) -44 Viipuri (siirretty)

Poissa temppu

• Rekkamies
  • *
  • Työajokki: Sisu Polar
« Vastaus #9 : 21-12-2008, 18:07:58 »
Aika tuttuja paikkoja tossa videossa. Nostakin rahtareiden kantapaikoista osa on jo kiinne tai ainakin lyhentää aukiolo aikoja.
Silloin tässä työssä on kivaa kun on kunnolla säpinää. Isot siltavaluut tuovat just sitä.Tietää että työllä on tarkoitus kun siilot ovat melkein tyhjiä ennen kuin kippaa. se on parasta.

^   Klikkaa isommaksi   ^ *päivitetty 31.01.09*

Poissa kpm

• Ajoneuvos
  • *
  • Ikkunakyltti: KARI
« Vastaus #10 : 21-12-2008, 18:22:58 »

Kylläpä tuo aikalailla kiteytti sen miksi pidän tästä autokuskin hommasta  :hattu: mutta juuri tuo kappaleen sanoma "viisi pitkää yötä" kertoo että ne tuntuvat niiiiin pitkiltä kun on ikävä omaa rakasta kotona  :suru: pidän erittäin paljon tästä ajohommasta,mutta en autossa asumisesta  :yksin: kyllä se 1 tai korkeintaan 2 yötä autossa viikossa saisi riittää,mutta ku se ei aina meijänkään firmassa mene niin  :de: tarpeeksi ku ruppee v*tuttamaan tämä tilanne niin se on etsittävä joku muu homma jossa ei tarvii asua autossa.Miulla on omakotitalo asumista varten,en tarvii autoa siihen hommaan.Anteeksi nyt tämä avautuminen,mutta ku v*tuttaa tuo tilanne..

Poissa Juha.H

• Ajoneuvos
  • *
  • Ikkunakyltti: PUOLIKAS
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R500
« Vastaus #11 : 23-12-2008, 10:17:23 »
-vapaus

Tuossa on kyllä aika hyvin kiteytetty parhaat puolet.
Itsellä lisäksi,toki kaikilla ei näin ole.
-vastuuta on annettu aika paljon, pomo ei tiedä yleensä ikinä missä päin suomea olen tai mihin menossa.
-kukaan ei ole perseen takana kyttäämässä mitä teen.
-maisema konttori.
Joskus tuntuu että tietää kaiken kaikesta, mutta ei muista mistään mitään.

Poissa VexuFe

• Ajojärjestelijä
  • *
« Vastaus #12 : 23-12-2008, 20:18:44 »

Voi kun joskus pääsis kotiin alle tuon viiden pitkän yön  :suru:
Mut iteppä oon hommani valinnu ja haluan toimia tällä tavalla ;)

Mut toisaalta sit taas sen parinviikon retken jälkeen kun pääsee ees yhdeksi yöksi rakkaansa kainaloon omaan sänkyyn, niin se onkin taas niin mukavaa...
Jotkut tekee töitä elääkseen, toiset elää tehdäkseen töitä ja sitten on tietty ne mantereen kuskit.

Poissa Paroni

• Maantiekiitäjä
  • *
« Vastaus #13 : 25-12-2008, 23:59:18 »
Joskus kun on joku todella veemäinen homma tai tilanne ja siitä selviytyy kunnialla niin mikäs sen hienompaa. Aurinko nousee aamulla ja olet jo tunnin paahtanut usvaa putkeen ja muut rahtarit tulee lapa ojossa vastaan niin mikäs sen hienompaa!

Paikalla IsoPaha-Heikki

• RAHTIHEMMO
  • *
  • Ikkunakyltti: Heikki
  • Työajokki: Volvo FH480 6x2
« Vastaus #14 : 26-12-2008, 15:33:02 »
Joskus kun on joku todella veemäinen homma tai tilanne ja siitä selviytyy kunnialla niin mikäs sen hienompaa.

tuo on totta. monesti se vielki hieman jännittää ku meet  ekaa kertaa jonnekin isolle tehtaalla tjsp(taikka joku paikka mistä kaverit ovat varotelleet että on prseestä), mutta aina sitä on selvitty, ja kyllähän niistä hyvä mieli tulee  :ide3:
For this post, 0 members gave a thank you!
beer, trucks & rok'nä'rol

Poissa Paroni

• Maantiekiitäjä
  • *
« Vastaus #15 : 27-12-2008, 01:27:33 »
tuo on totta. monesti se vielki hieman jännittää ku meet  ekaa kertaa jonnekin isolle tehtaalla tjsp(taikka joku paikka mistä kaverit ovat varotelleet että on prseestä), mutta aina sitä on selvitty, ja kyllähän niistä hyvä mieli tulee  :ide3:

Mitä pahempi paikka, sen enemmän ottaa siihen aikaa ja rauhoittuu paremmin. Sitä paitsi hosumal ei tuu kun kusipäisii kakaroi.

Poissa Cossu

• Rekkamies
  • *
  • -V8 Truck Or Nothing!
  • Ikkunakyltti: KOSSU
  • Työajokki: R560
« Vastaus #16 : 04-09-2010, 17:30:59 »
pitäähä se välil tännekkii jotaan laittaa kun ei oo kukaa aikoihi kirjotellu. eli tää on (mun mielestä) parasta mitä mies voi housut jalas tehä,tai sit vaik ilmankin,mut niit onki sit monia  :hullu:... varsinkin kun aamuyöstä paahtaa menemään,aamu kaffe mukissa,auringon noustessa... ja koskaan ei tierä mihin joutuu kuorman purettuaan  :tukka: Taitaa nykysin olla niin että tämä Tosiaan on kutsumus ammatti,harvemmasta hommasta enää huonommin tienais. silti koskaa ei oo käyny uranvaihto mieles  :aamen:
PaTTaya Riekkuja (Tm)

Paikalla pillarisisu

• Maantiekiitäjä
  • *
« Vastaus #17 : 04-09-2010, 21:56:18 »
Se ainakin, että saa olla omissa oloissaan. Vaikka ajellaan samoilta alueilta samoihin paikkoihin, eikä uusia paikkoja kovinkaan usein tule,niin silti joka päivä on erilainen. Näissä ajoissa samat naamat pyörii samoilla suunnilla niin on siinä jonkilaista porukkahenkeä,tietää että apuakin saa tarvittaessa,tosin ainahan vähän kusipäisiä löytyy muitakin kuin minä. Maisemat on hyvät, metsää on aina mukava katsella. Huonot paikat ja telkkuumiset ei hirveästi vit*ta, ajettava ne on kuitenkin ja rypemiset kuuluu taudin kuvaan. Kun on kiire,silti kukaan ei puhalla niskaan. Kyllähän se aina välillä sylettää kun iltavuoron ukko soittelee yöllä vaihdolle ja iltavuoroon lähtiessä pitää olla hyvissä ajoin valmiina, odottaen sitä puhelin soittoa mutta pitää työn välillä paskalle maistuakkin.
Mulle tää on vain työtä ja teen niin pitkään kuin kiinnostaa ja sitten kun ei kiinosta, tehdään muuta.
leuka maassa kohti uusia pettymyksiä. minkä voit jättää tänään tekemättä, teetätä se huomenna toisilla

Poissa KariKoo

• Rekkamies
  • *
  • Cemt-Pelle
  • Ikkunakyltti: Kari
  • Työajokki: Daf 105.510 -10
« Vastaus #18 : 05-09-2010, 08:55:50 »
Toukokuinen yö,kello jotain 2-3 välissä.AP-7 Alicanten nurkilla,uskomattoman upea kuunsilta mereltä päin ja kaupungin valot näkyi kauempana alhaalla.Samaan aikaan radiosta joku elämää parempi biisi.Ehkä siisteintä ikinä!

Olen puhunut.
Internetissä väittely on sama asia, kuin kisata paraolympialaisissa. Vaikka voitat, niin olet silti vammainen.

Poissa Lerssinen

• Rekkamies
  • *
  • Ikkunakyltti: Huoltoajo
« Vastaus #19 : 05-09-2010, 10:15:26 »
Mun talli sijaitsee hevon persiissä, siitä on lähimpään kaupunkiin 15 kilometriä ja se ei ole mikään iso metropoli  :koff:

No enivei, se kun mie siellä talvella tuusaan jottain auto/koneprojektia niin siinä lepää hermo jo valmiiksi mutta se hetki ku siellä on venytelly yli puolenyön ja lähtee käveleskeleen kämpälle päin (siinoon vajaa sata metrii väliä) talviyönä ja jos ilma on täysin pilvetön niin näkee kävellä ilman taskulamppua, siinä kun seisoo ja kattelee ylöspäin tähtiä ja kuuntelee -> ei mitään niin se on aina sellainen hetki että miulla menee kylymät värreet läpitte eikä siksi että pelekään pimiää vaan että siinä tuntee vain olonsa mukavaksi..

Pöljää? no taatusti  :puna:

Poissa Sale

• Rekkamies
  • *
  • Ikkunakyltti: SALE
« Vastaus #20 : 05-09-2010, 18:41:55 »
Ehkä ajaminen
"Kunnon rahtimies osaa käyttäytyä hyvin jos on tarpeen, ja huonosti jos kerjätään."
Nimimerkki vaihtui!. Ent:Sisu- Uusi:Sale

Poissa Saunis

• Valvoja
  • *
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: 144g, 460
« Vastaus #21 : 05-09-2010, 23:28:10 »
Mun työssä ainaki on nää kuormat, ja niiden erilaisuus. Ja sit tuo ajaminen, kun pääsee uusiin maisemiin. (tuo 3. Tie alkaa jo kyllästyttämään)

samoin tämmönen kaiken lainen säätäminen mitä mun työssä on. Vaikka se joskus vittuttaa niin ei se kauaa kestä. Tosin joskus mun säätäminen voi aiheuttaa pahennusta muille. (esim tien tukkiminen purun ajaksi)

ps. Aiheen otsikko vois olla paree.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa petep

• Apumies
  • *
« Vastaus #22 : 07-09-2010, 12:09:07 »
 Plussanan tuli mieleen muutama.

+ Saa rikollisen leiman kun menee töihin.
+ Saa nukkua ihan miten sattuu.
+ Saa tehdä töitä sellaisella TESSILLÄ joka selviää ensimmäisessä tilissä mitä se nyt sattuu olemaan.
+ Kaikilla on aina hirveä kiire ,mutta vielä ei ole kukaan keksinyt mistä on myöhästytty.
+ Osa työkavereista luulee vieläkin ,että äiti siivoaa auton.
+ Laiskuudella ja tyhmyydellä pilataan kaikkien maine purkupaikoissa.
+Maksimissaan jaksetaan kävellä 25,25 m ja takaisin. Ja talvella jos jaksetaan tankatessa pestä lasit,niin ei varmasti jakseta enään viedä pesuvehkeitä sinne mistä ne on haettu,vaan jätetään siihen pihalle jäätymään.
+ Kiva kun ajetaan silleen imussa,että säästyy polttoainetta ja tehdään pitkiä letkoja,että kukaan ei pääse ohi.

Ja nämä nyt tällä erää ja varmasti keksin jotain lisäplussia jos työkokemusta tässä vielä jossain vaiheessa karttuu.